Sechestru pe acţiunile uneia dintre firmele care se ocupă de reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc (documente)
Sechestru pe acţiunile uneia dintre firmele care se ocupă de reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc
19 May, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
6934
Marime text
Pe 2 iulie 2013, Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea Litoral (ABADL) atribuia contractul privind „Execuţie lucrări pentru protecţia şi reabilitarea părţii sudice a litoralului românesc al Mării Negre“, contract în valoare totală de 409.320.311,09 lei (!). Acesta includea cinci loturi, astfel: lotul 1 - Protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona municipiului Constanţa - Mamaia Sud, lotul 2 - Protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona municipiului Constanţa - Tomis Nord, lotul 3 - Protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona municipiului Constanţa - Tomis Centru, lotul 4 - Protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona municipiului Constanţa - Tomis Sud şi lotul 5 - Protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona Eforie Nord, judeţul Constanţa.
Potrivit raportului procedurii nr. 5755 din 31 octombrie 2012, agenţii economici care au râvnit la acest contract au fost Boskalis International şi Argos SA, care a avansat o ofertă financiară de 66.037.432,62 de lei fără TVA pentru lotul 1, de 139.380.791,80 de lei pentru lotul 2, de 90.749.526,88 de lei pentru lotul 3, de 83.519.442,78 de lei pentru lotul 4 şi de 136.479.235,67 de lei pentru lotul 5; Strabag SRL, Pomgrad Engineering Ltd, Josef Mobius Bau GMBH, care a avansat următoarele oferte financiare - 116.299.816,82 de lei fără TVA pentru lotul 2, 85.247.668,01 lei pentru lotul 3 şi 83.180.323,64 de lei pentru lotul 4; Jan De Nul şi Navymar - 123.036.843 de lei fără TVA pentru lotul 1, 358.661.638 de lei pentru lotul 2, 213.845.693 de lei pentru lotul 3, 181.714.431 de lei pentru lotul 4 şi 181.768.686 de lei pentru lotul 5; Porr Bau GMBH, Franco Giuseppe SRL, Dinamica SRL - 38.414.859,09 lei pentru lotul 1; Van Oord Dredging and Marine Constructors BV şi Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA, care a avansat o ofertă financiară de 51.832.692 de lei fără TVA pentru lotul 1, 101.064.182 de lei pentru lotul 2, 72.714.214 lei pentru lotul 3, 59.810.786 de lei pentru lotul 4 şi 94.116.270 de lei pentru lotul 5; Coveco şi Cooperativa San Martino - 71.411.878,61 de lei fără TVA, la care se adaugă 203.720 de lei taxe vamale şi comisioane de import pentru lotul 3.
În urma evaluării ofertelor, conform Raportului procedurii nr. 3778/12.07.2012 reieşea că ofertele depuse de Boskalis International şi Argos SA (lotul 4), de Jan De Nul şi Navymar (loturile 1, 2, 3, 4, 5), de Van Oord Dredging and Marine Constructors BV şi Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA (lotul 1) sunt inacceptabile şi, prin urmare, au fost respinse. Oferta depusă de Coveco şi Cooperativa San Martino a fost neconformă şi, de asemenea, respinsă.
Criteriul de atribuire stabilit a fost „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic“.
Comisia de evaluare, formată din Stelică Hagi, preşedinte, Mircea Mihai, Chiraţa Tararache, Hristu Uzun, Aura Lavru, Mirella Oancea, Rodica Tistea, Maria Cucu - membri şi Titel Gagiu - membru de rezervă a decis că ofertanţii câştigători sunt, aşa cum menţionam mai sus, Asocierea Van Oord Dredging and Marine Contractors BV - Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA şi Asocierea Porr Bau GmbH - Franco Giuseppe SRL - Dinamica SRL.
De menţionat că ABADL nu a făcut publice, pe site-ul instituţiei, declaraţiile de avere şi de interese ale niciunuia dintre angajaţii săi.
De asemenea, reamintim că prelungirea digului de larg a făcut, în 2013, obiectul unui raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor. Una dintre concluziile raportului a fost aceea că anumite clauze contractuale obligatorii în acordul contractual „Prelungirea digului de larg al Portului Constanţa“ ar fi fost adăugate şi modificate, în defavoarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), după desemnarea câştigătorului procedurii de achiziţie publică, respectiv firma olandeză Van Oord Dredging and Marine Contractors BV. Totodată, în acelaşi raport se menţiona că plata avansului prevăzut de acordul contractual în sumă de aproximativ 12,4 milioane de euro către Van Oord ar fi fost aprobată de conducerea executivă de la acea vreme a CN APMC, fără respectarea legii şi a condiţiilor contractuale. Atât Van Oord, cât şi directorul general al Portului Constanţa de la acel moment, profesorul Lucian Băluţ, au contrazis Ministerul Transporturilor.
Înfiinţată în aprilie 2008, societatea are ca asociaţi persoane juridice CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SRL, DO-ROM Beteiligungs GMBH, cu sediul în Viena, AVAS, asociaţi listă, dar şi împuterniciţi sucursală: Anton Alexandru, director la Sucursala de Drumuri şi Poduri Craiova, Leonica Gamberea, Lidia Tătărăşanu. Sorin Apostol are calitatea de administrator, iar Pro Management Insolv Ipurl este administrator judiciar, dar cu mandatul suspendat, aşa cum se menţionează în fişa Registrului Comerţului. În aceeaşi firmă regăsim un anume Virgil Icleanu, director şi administrator. Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA se ocupă de lucrări de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor, precum şi de „construcţia de autostrăzi, şosele, străzi şi alte drumuri pentru vehicule şi pietoni, construcţia pistelor de aerodromuri, lucrări de suprafaţă pe străzi, drumuri, autostrăzi, poduri sau tuneluri, asfaltarea drumurilor, lucrări de marcare a drumurilor şi alte marcaje, instalarea de grilaje de protecţie indicatoare de circulaţie şi alte dispozitive similare“, aşa cum se menţionează la Registrul Comerţului.
În fişa firmei, la alte menţionări, se specifică: „înfiinţare poprire acţiuni deţinute de debitoarea AVAS cu sediul în Bucureşti, strada Căpitan Aviator Alexandru Şerbănescu“.
CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SA a fost înfiinţată în iulie 2002. Asociat persoană juridică în firmă este DO-ROM Beteiligungs GMBH, cu sediul în Austria. Asociat persoană fizică este un anume Adrian Andrici, iar administratori - Horia Simu şi Camelia Dumitru. Calitatea de director general este îndeplinită de Virgil Icleanu. Firma se ocupă de lucrările de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor.
Bazele Dinamica SRL au fost puse pe 8 octombrie 2004. Asociaţi persoane fizice sunt Mihaela Simona Munteanu, Remus Munteanu şi Cosmina Manu. Funcţia de administrator este îndeplinită de Remus Munteanu. Firma are ca obiect de activitate comerţul cu amănuntul al articolelor de fierărie, al articolelor din sticlă şi al celor pentru vopsit, în magazine specializate.
Cine sunt câştigătorii
Loturile privind protecţia şi reabilitarea zonei sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zonele Tomis Nord (lot 2), Eforie Nord (lot 5), Tomis Sud (lot 4) şi Tomis Centru (lot 3) au fost adjudecate de Asocierea Van Oord Dredging and Marine Contractors BV - Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA, în vreme ce lotul din zona Mamaia Sud (lotul 1), de Asocierea Porr Bau GmbH - Franco Giuseppe SRL - Dinamica SRL.Potrivit raportului procedurii nr. 5755 din 31 octombrie 2012, agenţii economici care au râvnit la acest contract au fost Boskalis International şi Argos SA, care a avansat o ofertă financiară de 66.037.432,62 de lei fără TVA pentru lotul 1, de 139.380.791,80 de lei pentru lotul 2, de 90.749.526,88 de lei pentru lotul 3, de 83.519.442,78 de lei pentru lotul 4 şi de 136.479.235,67 de lei pentru lotul 5; Strabag SRL, Pomgrad Engineering Ltd, Josef Mobius Bau GMBH, care a avansat următoarele oferte financiare - 116.299.816,82 de lei fără TVA pentru lotul 2, 85.247.668,01 lei pentru lotul 3 şi 83.180.323,64 de lei pentru lotul 4; Jan De Nul şi Navymar - 123.036.843 de lei fără TVA pentru lotul 1, 358.661.638 de lei pentru lotul 2, 213.845.693 de lei pentru lotul 3, 181.714.431 de lei pentru lotul 4 şi 181.768.686 de lei pentru lotul 5; Porr Bau GMBH, Franco Giuseppe SRL, Dinamica SRL - 38.414.859,09 lei pentru lotul 1; Van Oord Dredging and Marine Constructors BV şi Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA, care a avansat o ofertă financiară de 51.832.692 de lei fără TVA pentru lotul 1, 101.064.182 de lei pentru lotul 2, 72.714.214 lei pentru lotul 3, 59.810.786 de lei pentru lotul 4 şi 94.116.270 de lei pentru lotul 5; Coveco şi Cooperativa San Martino - 71.411.878,61 de lei fără TVA, la care se adaugă 203.720 de lei taxe vamale şi comisioane de import pentru lotul 3.
În urma evaluării ofertelor, conform Raportului procedurii nr. 3778/12.07.2012 reieşea că ofertele depuse de Boskalis International şi Argos SA (lotul 4), de Jan De Nul şi Navymar (loturile 1, 2, 3, 4, 5), de Van Oord Dredging and Marine Constructors BV şi Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA (lotul 1) sunt inacceptabile şi, prin urmare, au fost respinse. Oferta depusă de Coveco şi Cooperativa San Martino a fost neconformă şi, de asemenea, respinsă.
Criteriul de atribuire stabilit a fost „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic“.
Comisia de evaluare, formată din Stelică Hagi, preşedinte, Mircea Mihai, Chiraţa Tararache, Hristu Uzun, Aura Lavru, Mirella Oancea, Rodica Tistea, Maria Cucu - membri şi Titel Gagiu - membru de rezervă a decis că ofertanţii câştigători sunt, aşa cum menţionam mai sus, Asocierea Van Oord Dredging and Marine Contractors BV - Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA şi Asocierea Porr Bau GmbH - Franco Giuseppe SRL - Dinamica SRL.
De menţionat că ABADL nu a făcut publice, pe site-ul instituţiei, declaraţiile de avere şi de interese ale niciunuia dintre angajaţii săi.
Digul de larg, o poveste cu răsunet
În ceea ce priveşte Van Oord Dredging and Marine Contractors, amintim că firma olandeză se ocupă de investiţia privind „Prelungirea digului de larg din Portul Constanţa“, contract a cărui valoare se ridică la 420,4 milioane de lei. Data de finalizare a lucrărilor era 1 februarie 2015, dar executantul (firma olandeză) a solicitat prelungirea termenului de execuţie, lucru care s-a şi întâmplat.De asemenea, reamintim că prelungirea digului de larg a făcut, în 2013, obiectul unui raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor. Una dintre concluziile raportului a fost aceea că anumite clauze contractuale obligatorii în acordul contractual „Prelungirea digului de larg al Portului Constanţa“ ar fi fost adăugate şi modificate, în defavoarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), după desemnarea câştigătorului procedurii de achiziţie publică, respectiv firma olandeză Van Oord Dredging and Marine Contractors BV. Totodată, în acelaşi raport se menţiona că plata avansului prevăzut de acordul contractual în sumă de aproximativ 12,4 milioane de euro către Van Oord ar fi fost aprobată de conducerea executivă de la acea vreme a CN APMC, fără respectarea legii şi a condiţiilor contractuale. Atât Van Oord, cât şi directorul general al Portului Constanţa de la acel moment, profesorul Lucian Băluţ, au contrazis Ministerul Transporturilor.
Problemele Societăţii de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA
Cât despre cea de-a doua firmă din Asocierea Van Oord Dredging and Marine Contractors BV - Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA, potrivit datelor disponibile la Registrul Comerţului, pe data de 16 martie a acestui an, Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA figura cu sechestru părţi pe acţiuni, precum şi cu suspendarea procedurii de insolvenţă.Înfiinţată în aprilie 2008, societatea are ca asociaţi persoane juridice CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SRL, DO-ROM Beteiligungs GMBH, cu sediul în Viena, AVAS, asociaţi listă, dar şi împuterniciţi sucursală: Anton Alexandru, director la Sucursala de Drumuri şi Poduri Craiova, Leonica Gamberea, Lidia Tătărăşanu. Sorin Apostol are calitatea de administrator, iar Pro Management Insolv Ipurl este administrator judiciar, dar cu mandatul suspendat, aşa cum se menţionează în fişa Registrului Comerţului. În aceeaşi firmă regăsim un anume Virgil Icleanu, director şi administrator. Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA se ocupă de lucrări de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor, precum şi de „construcţia de autostrăzi, şosele, străzi şi alte drumuri pentru vehicule şi pietoni, construcţia pistelor de aerodromuri, lucrări de suprafaţă pe străzi, drumuri, autostrăzi, poduri sau tuneluri, asfaltarea drumurilor, lucrări de marcare a drumurilor şi alte marcaje, instalarea de grilaje de protecţie indicatoare de circulaţie şi alte dispozitive similare“, aşa cum se menţionează la Registrul Comerţului.
În fişa firmei, la alte menţionări, se specifică: „înfiinţare poprire acţiuni deţinute de debitoarea AVAS cu sediul în Bucureşti, strada Căpitan Aviator Alexandru Şerbănescu“.
CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SA a fost înfiinţată în iulie 2002. Asociat persoană juridică în firmă este DO-ROM Beteiligungs GMBH, cu sediul în Austria. Asociat persoană fizică este un anume Adrian Andrici, iar administratori - Horia Simu şi Camelia Dumitru. Calitatea de director general este îndeplinită de Virgil Icleanu. Firma se ocupă de lucrările de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor.
Asocierea Porr Bau GmbH - Franco Giuseppe SRL - Dinamica SRL
Cât despre lotul 1, contractul a fost adjudecat de Asocierea Porr Bau GmbH - Franco Giuseppe SRL - Dinamica SRL. Firma austriacă este asociată cu Franco Giuseppe SRL, societate cu sediul în Baia Sprie şi care, la Registrul Comerţului, figurează cu numele Franco Giuseppe SRL Roccella Ionica Sucursala Baia Mare. Societatea a fost înfiinţată pe 4 decembrie 2013 (!!!), dar firma mamă este, aşa cum se menţionează în fişa de la Registrul Comerţului, Franco Giuseppe SRL. Împuternicit al sucursalei este un anume Ilario Franco, născut în Italia. Firma are ca obiect de activitate construcţiile hidrotehnice.Bazele Dinamica SRL au fost puse pe 8 octombrie 2004. Asociaţi persoane fizice sunt Mihaela Simona Munteanu, Remus Munteanu şi Cosmina Manu. Funcţia de administrator este îndeplinită de Remus Munteanu. Firma are ca obiect de activitate comerţul cu amănuntul al articolelor de fierărie, al articolelor din sticlă şi al celor pentru vopsit, în magazine specializate.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii