Atentie la masina ta! Cele mai neplacute probleme de vara
Atentie la masina ta! Cele mai neplacute probleme de varaTemperaturile ridicate in sezonul estival iti pot strica vacanta: cheltuieli in plus pentru intretinerea autoturismului, in special la masinile cu peste 80.000 de km sau mai vechi de 4-5 ani.
Printre cele mai costisitoare probleme care apar vara la automobile sunt supraincalzirea motoarelor si defectarea instalatiei de climatizare.
"In aceasta perioada, cele mai dese vizite la service sunt pentru verificarea sau reincarcarea instalatiei de aer conditionat. O verificare in conditiile unei instalatii functionale care are pierderi normale este in jur de 100 lei, insa daca instalatia este goala reincarcarea ajunge la 150 lei. Daca trebuie inlocuit ceva, pretul creste", a declarat pentru Wall-Street.ro Dan Bararu, director service Radacini.
Pentru a evita supraincalzirea propulsorului este recomandat sa nu parcurgem distante lungi (peste 100 km) in plin soare fara opriri si sa rulam cu viteza constanta (pana in 130 km/h) in afara oraselor.
De asemenea, este bine sa schimbam din timp treptele de viteza si sa nu fortam masina, pana la limita superioara a plajei de turatii.
Intr-un caz fericit supraincalzirea motorului ne poate costa circa 200 lei, daca este vorba doar de schimbat termostatul, insa suma poate sa sara de 1.000 lei, in functie de cat de grava este problema (schimbarea garniturii de chiuloasa, curatarea radiatorului, pompa de apa, etc).
"Clientii mai vin la service pentru revizii in vederea plecarii in concediu. In functie de brandul masinii pretul este intre 350 lei si 650 lei pentru o revizie simpla (include schimbul de ulei si filtrul de ulei, filtrul de polen, aer si combustibil). Mai sunt si verificari pentru placute frana, bucsi, pivoti si amortizoare", a mai spus Bararu.
O alta problema care apare atunci cand temperatura este ridicata este supraincalzirea sitemului de franare, care poate face ca autoturismul sa nu mai franeze in parametrii indicati de constructor. Problemele aparute la sistemul de franare pot sa ne coste minim 150 de lei (schimbarea lichidului de frana si aerisirea instalatiei).
Este bine sa verificam masina la orice suspiciune de defect, iar daca temperatura lichidului de racire incepe sa creasca este bine sa oprim intr-un loc ferit de soare si sa asteptam cateva minute.
Temperatura lichidului de racire poate sa urce foarte repede mai ales daca stai in aglomeratie in plin soare, daca a inceput sa ajunga aproape de pragul superior este recomandat sa oprim imediat motorul.
O alta recomandare pentru propulsoarele turbo este ca dupa un drum lung sa nu oprim imediat motorul, sa asteptam in parcare 30-60 de secunde, astfel prelungim viata turbinei.
Soarele ne poate strica vopseaua, culoarea devenind matuita. O data pe an, autoturismul are nevoie de un polish auto, care va revitaliza vopseaua. Pretul la o spalatorie auto este de 80-100 lei. Bineinteles masina este bine sa fie spalata cel putin o data pe luna si de preferat cu sampon cu ceara.
In prezent, constructorii auto folosesc un material plastic pentru bord care nu mai crapa la soare, deci nu mai avem nevoie de spray-uri cu ulei siliconic, insa ar trebui sa ne curatam bordul cu servetele speciale pentru plastic si sa folosim de fiecare data un parasolar, care costa in jur de 10-20 lei.
Stergatoarele uzate pot zgaria parbrizul, care ne costa de cel putin 20 de ori mai mult, de aceea este bine sa fie inlocuite de indata ce fac zgomot. Stergatoarele costa intre 10 lei in hypermarket si 100 lei intr-un magazin de piese auto.
Anvelopele de iarna nu ar trebui sa fie utilizate la temperaturi mai mari de 10 grade, insa daca circulam cu cauciucuri pentru sezonul rece trebuie sa stim ca se vor uza foarte repede.
Sursa: Wall-street.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp