Cauciucurile second-hand de iarna trebuie sa treaca testul monedei de 5 bani
Cauciucurile second-hand de iarna: trebuie sa treaca testul monedei de 5 baniDe acord, nu toti soferii din Romania au bani suficienti pentru un set nou de anvelope de iarna. Si cum a inceput frenezia cu noua legislatie, fiecare dintre noi acum vrea sa-si doteze masina cu roti de zapada, fie ele noi sau second-hand. Insa piata anvelopelor la mana a doua din Romania este una cu doua taisuri: majoritatea nu sunt bune de nimic si prezinta un adevarat pericol.
Citeste aici, inainte sa-ti cumperi orice anvelopa de iarna, daca vrei sa nu ai probleme cu masina! Din pacate, piata anvelopelor second-hand din Romania are un procentaj de peste 65% in sezonul de iarna, iar pe timpul verii este in jur de 50%. Si asta pentru ca, desi toti soferii si-ar dori anvelope noi pentru ambele sezoane, montate pe masinile lor, nu sunt multi cei care au destui bani sa-si cumpere anvelope noi. Insa daca cineva nu are bani de anvelope noi, nu inseamna ca nu trebuie sa se documenteze bine inainte sa-si ia un set de cauciucuri second-hand.
De fapt, cea mai buna varianta dupa anvelopele noi, o reprezinta anvelopele resapate sau reconstruite. Acestea se gasesc in general la magazine de larg consum precum Praktiker, Carrefour sau Real. Toata suprafata de rulare este noua, adica are carne la fel de multa ca un cauciuc nou, insa are cateva dezavantaje: viteza maxima de rulare va fi mai mica, iar la echilibrat vor necesita mai mult plumb.
Daca insa nu exista bani nici de anvelope resapate, vom apela la cele second-hand. Insa trebuie neaparat sa stim ca anvelopele second-hand prezinta niste neajunsuri destul de mari. Iata la ce trebuie sa te uiti cand cumperi anvelope second-hand:
- vechimea anvelopelor: anul de fabricatie care este dat de DOT
- profunzimea profilului: adica cat de multa "carne" a mai ramas - testul monedei de 5 bani
Fiecare anvelopa are scrisa pe ea data cand a fost fabricata. Data este scrisa sub forma unui numar format din 4 cifre. Primele doua cifre reprezinta saptamana, iar ultimele doua cifre reprezinta anul de fabricatie.
O anvelopa este bine sa nu fie mai veche de 4 ani. Si asta in conditii ideale de depozitare, adica ferite de soare direct pe timp de vara. In 4 ani, cauciucul lucreaza si incepe sa se crape, chiar daca suprafata de rulare nu se uzeaza. Mai mult, materialul se intareste si nu mai face aderenta. In general, o anvelopa are termen de garantie de la producator 2 ani, insa durata de viata este de maxim 5 ani, ideal fiind 4 ani. Deci daca gasiti anvelope de iarna fabricate in urma cu 4-5 ani, ar trebui sa le evitati.Profunzimea profilului
Haideti sa va zicem un secret, pe care nu multi il cunosc: o anvelopa de iarna care are mai putin de 5 mm carne, nu mai este anvelopa de iarna.
Prin definitie, un cauciuc de iarna are cam cu 3-4 mm mai mult profil decat unul de vara. Adica daca un cauciuc de vara vine din fabrica cu 5-7 mm grosime in carne, unul de iarna va veni din fabrica chiar si cu 7-9 mm.
Care este greseala cumparatorilor din Romania? Se uita la niste anvelope second-hand care au 4-5 mm profil, care la prima vedere pare mult, daca te gandesti la cauciucurile de vara, si le cumpara. Insa acele anvelope nu mai sunt bune de nimic. Daca o anvelopa de vara este uzata cand mai are 2-3 mm, o anvelopa de iarna se considera a fi uzata cand mai are 4-5 mm in carne.
Insa pentru a evita achizitionarea unor anvelope uzate, e bine sa faceti testul monedei de 5 bani. O moneda de 5 bani are pe fata doua linii, deasupra si sub cuvantul "BANI". Bagam moneda in mijlocul anvelopei, intr-un sant, tinand linia de pe moneda verticala. Daca linia de pe ban ramane in afara santului, atunci anvelopa este uzata. Daca linia monedei este la limita sau intra in profil, anvelopa este inca buna. Adica are mai mult de 6 mm in carne.
Multi vanzatori de anvelope spun ca vand cauciucuri bune, cu 4-5 mm de carne, ca noi, rulate numai 500 km, sau alte fraze de marketing menite sa abureasca un client necunoscator. Insa nu trebuie sa uitam ca acea anvelopa avea din fabrica 8-9 mm, adica dublu!
In
concluzie, daca vreti sa va cumparati anvelope de iarna pentru acest
sezon, nu uitati sa va uitati la anul fabricatiei, adica neaparat sa fie
cauciucuri mai noi de anul 2008, dar si sa faceti testul cu moneda de 5
bani, pe care o veti gasi ratacita in orice buzunar.
Daca veti cumpara anvelope de iarna mai vechi sau foarte uzate, veti pune in pericol propria viata, iar riscul sa faceti un accident creste considerabil. O anvelopa veche se intareste si nu mai are aderenta, iar o anvelope care este uzata se va comporta la fel de prost ca una de vara, adica veti avea probleme pe zapada, gheata, si chiar si cu politia daca ingreunati traficul. Asa ca nu putem sa dam decat un singur sfat: daca vrei sa cumperi anvelope second-hand, cumpara-le cu cap si bine documentat!
Sursa: 4tuning.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp