Ce-şi face omul cu mâna lui…
Ce-şi face omul cu mâna lui…Doar jumătate dintre români îşi repară maşina la service, mai exact 56% dintre posesorii de autoturisme din România, restul preferând fie să rezolve singuri eventualele defecţiuni, fie să apeleze la prieteni sau cunoscuţi mai pricepuţi în domeniu, spune un studiu realizat de portalul Auto.ro împreună cu compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown.
Analiza arată că un procentaj de 42% din
cei care ajung totuşi la unservice, solicită revizii, 35% au venit pentru
inspecţia tehnica periodică iar 23,5% au solicitat schimbări de consumabile.
Doar 21% dintre participanţii la poll au declarat că au mers la un service
pentru a-şi repara vehiculul. Dintre şoferii care obişnuiesc să îşi repare
maşina la unul din centrele specializate, 60% au declarat că preferă
service-urile independente, restul apelând la firme agreate de producatorul
automobilului. Totodată, 46% dintre respondenţi au declarat că nu au avut
probleme cu maşina în ultimele 12 luni, 25% au raportat defecţiuni mecanice,
13% au semnalat nereguli la instalaţia electrică iar restul probleme de altă
natură.
Din
studiul celor doua firme a mai reieşit şi faptul că proprietarii de maşini sunt
multumiţi de serviciile personalului centrelor de reparaţii şi de calitatea
acestora, dar nu şi de preţ si operativitate. În topul satisfacţiei legate de
calitatea service-ului efectuat se regăsesc firme ca BMW, Mercedes, Audi,
Skoda, Fiat si Volkswagen. În ordinea clasamentului satisfacţiei după preţul
serviciilor se află Fiat, BMW, Audi, Skoda, Opel şi Mercedes.
Conform analizei, aproximativ 40% dintre
maşini au fost fabricate în perioada 1990-2000, 35% între anii 2000 - 2005, 20%
s-au construit dupa anul 2005 şi doar 5% inainte de 1990.
Studiul s-a efectuat prin sondaj online pe un eşantion de 13.751 de soferi, în
perioada ianuarie-octombrie 2010.
sursa: www.dailybusiness.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp