Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:48 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cum îşi cumpără românii maşinile

ro

11 Apr, 2011 15:11 1587 Marime text

dealer.jpgGfK România a realizat o radiografie a pieţei auto, pe baza datelor culese în 2010 pentru GfK MotoBus, un instrument de cercetare continuă care monitorizează piaţa auto din România. Principalele concluzii ale studiului arată că, în medie, în anul 2010, intenţia de cumpărare a unui automobil pentru următoarele 6 luni este de 5% la nivelul întregii populaţii. Acest procent este comparabil cu cel înregistrat în 2009 - de 6% - dar în scădere faţă de 2008, când 9% declarau acelaşi lucru. Anul trecut, procente mai mari pentru intenţia de achizitionare se înregistrau în Oltenia (12%) şi în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 ani (13%).

La nivelul lui 2010 cele mai importante criterii de alegere sunt consumul redus de combustibil (63%), marca (44%), preţul (44%), caracteristicile şi performanţa motorului (40%) şi confortul (36%). Din a doua jumatate a lui 2009 se remarcă o crestere a importanţei consumului de combustibil, devansând astfel preţul. în plus, 60% dintre preferinţele românilor se îndreaptă în 2010 mai degrabă spre maşini second hand.

Peste trei sferturi dintre cei care au declarat în 2010 că intenţionează să cumpere un autovehicul aveau în plan să facă plata cash, din resurse proprii. În perioada 2008-2009, numarul românilor care preferau să plăteasca cash pentru automobilul cumpărat era mai mic, o posibilă explicaţie fiind legată de creşterea nesiguranţei în rândul consumatorilor, scăderea veniturilor stabile şi a disponibilităţii de a contracta un credit, precum şi accesul mai dificil la credite în 2010.

Studiul Motobus a analizat pentru prima data luna trecută şi obiceiurile de consum ale românilor privind asigurările auto. Astfel, doar 38% dintre români deţin o maşină proprietate personală, dintre care 19% au asigurare CASCO. Chiar dacă top 5 criterii în alegerea asiguratorului pentru CASCO şi RCA este similar, doar 45% dintre posesorii CASCO au menţionat preţul drept criteriu luat în calcul la alegerea asiguratorului, în timp ce pentru RCA acest criteriu a fost menţionat de 74% dintre cei care au încheiat o astfel de poliţă de asigurare. În Bucureşti sunt semnificativ mai puţini şoferi care nu au acum sau nu au avut niciodata asigurare CASCO, comparativ cu totalul eşantionului (39%, faţa de 70%). Dintre posesorii de maşini noi, 38% au în prezent CASCO, 22% au avut dar nu şi-au mai prelungit asigurarea, iar 40% nu au şi nici nu au avut CASCO - situaţie în care se regăsesc 85% dintre posesorii de maşini cumpărate la mâna a doua.

Sursa: GfK Romania

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii