Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:03 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Curtea Constituţionala a decis taxa rămâne

ro

18 May, 2011 19:31 1675 Marime text

taxa-de-poluare.jpgTaxa de poluare este constituţională. Ordonanţa a suferit modificări care sunt în acord cu cerinţele Uniunii Europene.

Curtea Constituţională a respins miercuri cu majoritate de voturi, ca fiind neîntemeiate, criticile de neconstituţionalitate ale unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 50/2008 privind taxa de poluare. Judecătorii CC au luat în considerare faptul că OUG 50/2008 a suferit modificări care sunt în acord cu cerinţele Uniunii Europene. Anterior, CC respinsese ca inadmisibile sesizările de neconstituţionalitate a OUG 50/2008, iar prin decizia de miercuri Curtea a progresat, considerând că reclamaţiile ulterioare înregistrate sunt neîntemeiate. Decizia Curţii de miercuri urmează a fi motivată şi publicată în Monitorul Oficial.

"Taxa de poluare introdusă de România, impusă maşinilor la prima lor înregistrare în România, contravine legislaţiei Uniunii Europene. Respectiva lege (prin care s-a introdus taxa de poluare la prima înmatriculare, n.r.) are efectul de a descuraja importul şi punerea în circulaţie a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre", a decis, în 7 aprilie 2011, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene de la Luxemburg (CJUE).

Taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României, arată Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti.

Deşi constată că sistemul de taxare introdus de România nu face vreo diferenţă explicită între statutul maşinilor în funcţie de provenienţa lor sau de naţionalitatea proprietarului, nefiind astfel o discriminare directă, CJUE apreciază că taxa poate fi discrimnatorie indirect, având în vedere efectele pe care le produce.

"Curtea apreciază că legislaţia românească în această materie are ca efect faptul că vehiculele second-hand importate, cu o vechime considerabilă, sunt taxate cu până la 30 la sută din valoarea lor - chiar dacă este aplicată o reducere însemnată la taxă ca urmare a scăderii valorii acestora - în timp ce maşinile similare oferite pe piaţa auto second-hand internă (din România, n.r.) nu sunt supuse acestei taxe. În atare condiţii, legislaţia are ca efect descurajarea importului şi înscrierii în circulaţie în România a maşinilor second-hand cumpărate în alte state membre", afirmă CJUE.

Deşi UE nu împiedică statele membre să introducă noi taxe, legislaţia europeană obligă ţările membre să aleagă şi să aranjeze sistemul de taxe astfel încât acestea să nu aibă efectul de a promova vânzările auto second-hand din piaţa autohtonă, astfel descurajând importul de maşini similare, afirmă CJUE.

Sursa:mediafax.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii