Elemente importante în desfăşurarea programului de casare RABLA 2011
Elemente importante în desfăşurarea programului de casare RABLA 2011
- Pot participa la program
autoturismele (pana la 8+1 locuri) şi autoutilitarele cu masa maximă autorizată
de 3,5 tone, cu o vechime mai mare de 10 ani (prima înmatriculare în România trebuie
să fie anterioară datei de 31 decembrie 2006)
- Sunt acceptate persoanele fizice şi cele juridice (de drept public sau
privat)
- Valoarea nominală unui tichet este de 3.800 de lei
- Se pot cumula maxim 3 tichete valorice pentru achiziţionarea unui autoturism
nou.
- Persoana fizică sau juridică poate achiziţiona mai multe maşini noi.
- Autoturismele şi autoutilitarele de pană la 3,5 tone pot fi cumpărate
inclusiv prin credite bancare sau prin finanţare în baza unui contract de
leasing financiar.
Condiţii de acordare a primei de casare
Persoane fizice:
Poate beneficia de prima de casare proprietarul, persoană fizică, care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) a predat
colectorului spre casare autovehiculul uzat, obţinând certificatul de
distrugere şi tichetul valoric, sau a dobândit tichetul valoric şi documentele
aferente de la un proprietar, persoană fizică, care a predat spre casare şi a
radiat din evidenţa circulaţiei autovehiculul uzat;
b) a radiat din
evidenţa circulaţiei autovehiculul uzat, obţinând certificatul de radiere;
c) s-a înscris la un
distribuitor auto validat în vederea achiziţionării autovehiculului nou, în
baza tichetului valoric şi a documentelor aferente, obţinând o notă de
înscriere;
d) a achiziţionat autovehiculul nou de la distribuitorul auto validat.
Persoane juridice:
Beneficiază de prima de casare
proprietarul, persoană juridică, care îndeplineşte cumulativ următoarele
condiţii:
a) i-a fost aprobată
cererea de finanţare şi este inclus pe lista proprietarilor înscrişi publicată
pe pagina de internet a Autorităţii;
b) a predat
colectorului spre casare autovehiculul uzat, obţinând certificatul de
distrugere şi tichetul valoric;
c) a radiat din
evidenţa circulaţiei autovehiculul uzat, obţinând certificatul de radiere;
d) s-a înscris la un
distribuitor auto validat în vederea achiziţionării autovehiculului nou, în
baza tichetului valoric şi a documentelor aferente, obţinând o notă de
înscriere;
e) a achiziţionat
autovehiculul nou de la distribuitorul auto validat.
Proprietarul, persoana juridică, trebuie să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate generale:
a) deţine în
proprietate unul sau mai multe autovehicule uzate;
b) acţionează în nume propriu;
c) are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;
d) nu este înregistrat cu fapte sancţionate de legislaţia financiară, vamală, precum şi cu fapte care privesc disciplina financiară;
e) după caz, nu are suspendate activităţile economice, nu este insolvabil sau în încetare de plăţi, nu se află în procedură de insolvenţă sau lichidare ori reorganizare judiciară sau în stare de faliment şi nu face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru declararea acestora, precum şi pentru altă situaţie similară, potrivit prevederilor legale în vigoare, nu se află în procedură de lichidare/dizolvare/desfiinţare;
f) nu sponsorizează activităţi cu efect negativ asupra mediului;
g) a adoptat prin forul său deliberativ hotărârea/decizia/dispoziţia de participare la program.
sursa rablaromania.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp