„Nu vreau ca oamenii să se simtă ruşinaţi că şofează un Logan” - Larens van den Acker, Renault Head of Design Logan v2.0 – inimă franceză, design de inspiraţie germană
„Nu vreau ca oamenii să se simtă ruşinaţi că şofează un Logan” - Larens van den Acker, Renault HeadDacia pregăteşte lansarea, cel mai probabil în 2012, a noii generaţii Logan. Francezii de la Renault vor să dea lovitura cu o maşină "mai germana, mai nordică, onestă ca un Volkswagen" şi ieftină ca "legendarul" Logan, prima 'maşină globală' a producătorului de la Mioveni.
Dupa ce şeful de design al Renault, Larens van den Acker, afirma despre noul model, ce a primit numele de cod X52, că va fi unul cu un "aer" german, francezii de la "La Revue Automobile" au prezentat recent câteva imagini ale acestuia. Bineînţeles, avem de-a face doar cu un studiu de design. "Vrem ca Renault să fie mai latin, iar Dacia, mai nordică, mai germanică", a afirmat van den Acker, conform site-ului 0-100.ro. "Renault senzual, Dacia robustă, Renault mai emoţional, Dacia mai raţională. Astfel putem obţine o complementaritate plăcuta, cu două mărci care nu se canibalizeaza, ci atrag noi clienţi. Primul Logan a fost desenat foarte utilitarist. A fost o maşină onestă, dar uneori onest poate însemna banal. Şi Volkswagen e onest, dar e vorba de un alt tip de calitate" , a mai spus designerul de la Renault.
Potrivit publicaţiei "La Revue Automobile", noul Logan ar putea avea multe în comun cu Renault Fluence. Va măsura 4,60 metri în lungime, va avea un portbagaj gigantic de 500 de litri, iar la capitolul motorizări va beneficia de noua gamă de motoare Euro 5 H4 şi H5, de 1.4 şi 1.6 litri, cu emisii de carbon mai scăzute şi un consum redus de carburant. Este posibil ca cea mai ieftină variantă să primească motorul K7 upgradat la Euro 5. Nu este exclus şi ca viitoarea generaţie Dacia să aducă şi primul model "eco", construit exclusiv pentru pieţele dezvoltate.
Noul model va beneficia şi de o gama de dotari de clasă superioară, de la cutia automată, la faruri cu led-uri, bineînţeles pentru variantele de echipare de top. Francezii vor aduce şi noi culori, de la roşu, la galben şi alte culori mai deschise. În prezent, gama Dacia se caracterizează prin tonurile de gri, negru, albastru şi maro. Principalele atu-uri vor fi, însă, ca şi în cazul actualului model, preţul competitiv, spaţiul interior mare, portbagajul şi, în general, ţinuta de drum.
Francezii vorbesc de un preţ standard de 13.000 euro pentru varianta 1,6 litri şi 110 CP şi de 15.000 euro pentru dCi 85. Interesant este faptul că, anterior, inginerii francezi anunţau pentru noul Logan un preţ mai mic decat cel al modelului actual.
Sursa: dailybusiness.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp