Clientii Bancii Carpatica, tinta unor atacuri de tip phishing
Clientii Bancii Carpatica, tinta unor atacuri de tip phishingDupă ce numeroase bănci româneşti au fost ţinta unor asemenea atacuri, a venit „rândul" clienţilor băncii Carpatica. Potrivit reprezentanţilor băncii, aceştia au primit în ultimele zile, e-mail-uri prin care li se solicitau date personale de autentificare precum cod client, utilizator şi parolă.
Potrivit ghiseulbancar.ro, „phishing-ul" presupune înşelarea încrederii persoanelor vizate, prin însuşirea unei false identităţi pe Internet, fără afectarea fizică/informatică a sistemelor instituţiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea băncii şi destinate utilizatorilor de poştă electronică, sunt realizate astfel încât să poată fi considerate informări oficiale şi legitime ale băncii.
„Din punctul de vedere al graficii şi conţinutului, formularul ataşat în e-mail-ul capcană este asemănător paginii corecte de furnizare a serviciului BCC e-SMART. Prin accesarea acestei pagini, clientului i se solicită date personale de autentificare precum cod client, utilizator şi parolă", precizează BCC.
BCC a arătat că au fost luate măsuri pentru blocarea atacului, iar securitatea sistemelor informatice ale băncii nu a fost pusă în pericol, accesul la acestea realizându-se pe nivele multiple de autentificare.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp