Piraeus Bank, reclamată la ANPC, BNR şi CC, pentru majorarea abuzivă a dobânzilor
Piraeus Bank, reclamată la ANPC, BNR şi CC, pentru majorarea abuzivă a dobânzilorFlorin Costinel Vailescu le-a cerut sprijinul specialiştilor de la urbaniulian.ro atunci când a văzut că dobânda la un credit contractat în 2007 îi creşte încontinuu.
Clientul băncii Piraeus povesteşte că şi-a făcut un credit în valoare de 31.000 lei, pe care l-a achitat fără întârzieri. „Problema mea este că de la o rată de 470 lei într-un an a ajuns acum să fie 640 lei. Nu înţeleg cum se poate să urce cu 37% într-un singur an. La început, mi s-a mărit rata cu vreo 10 lei, pe urmă cu încă vreo 15 lei, şi încă o dată cu vreo 30 lei“, spune bărbatul. Şi nu s-a oprit aici. „Ultima rată s-a mărit direct cu 70 lei“, adaugă acesta. Clientul Piraeus Bank a solicitat un răspuns din partea instituţiei bancare, dar, spune acesta, nu a primit niciunul. „Pe contract scrie că eu trebuie să fiu anunţat prin scrisoare înainte cu 30 de zile de schimbarea dobânzii şi să primesc noul grafic de rambursare. Până acum, singurul lucru primit de la ei au fost nişte sms-uri cu trei zile înainte de 11 ale lunii, data când este ultima zi de plată a creditului prin care mă anunţă că am de plătit. Nimic de schimbare sau altceva“, explică Vailescu. Echipa Asociaţiei www.AsistentaPentruConsumatori.ro a reclamat cazul la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, Banca Naţională Română şi Consiliul Concurenţei. Specialiştii de la urbaniulian.ro i-au dat dreptate clientului pentru că, potrivit acestora, banca în cauză a majorat dobânzile la rata creditului de consum fără să existe o justificare economică şi a încălcat dispoziţiile art. 9 din Legea 289/2004, prin care orice instituţie bancară este obligată să înştiinţeze clientul de astfel de schimbări prin scrisoare poştală recomandată cu confirmare de primire, măsură instituită prin OUG 99/2006.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp