Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:18 29 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Batalie electorala cu fluturasi falsi si bannere uriase

ro

24 May, 2008 00:00 1553 Marime text
1211551647.jpg

Lupta pentru locurile caldute din primaria Mangalia a luat forme din ce in ce mai virulente, partidele apeland la sloganuri, afise si modalitati de a-si face reclama din ce in ce mai ridicole

O prima "forma" a razboiului dus de partidele politice la nivelul Mangaliei este cea a "fluturasilor" si afiselor electorale. Razboiul a demarat cu cativa "dolari" falsi, cu o valoare de "1.000 de ciorguseli" si o sigla a "Gastilor Unite ale lui Iorgus". La scurt timp dupa aceea, a venit randul membrilor PC sa fie luati peste bombeu: Ion Minca si Vasile Olan au fost prezentati, pe bancnote imitand moneda euro, cu o valoare de "doi gOLANi", banca ce patrona aparitia hartiei era "Banca Nationala a Contrabandistilor din Romania", in timp ce sloganul ales pentru falsa moneda europeana suna "Cin’ se ia cu mine bine, Loteria il sustine", referire la nevasta pecistului Ion Minca, sefa Loteriei, Liliana Ghervasuc-Minca. Au urmat o serie de afise mai mult sau mai putin reusite, cu diversi lideri locali deghizati in miri, mirese, femei usoare, contrabandisti etc. Razboiul s-a mutat, de putin timp, intr-o alta sfera - cea a fluturasilor de campanie... falsi. Primul dintre acestia prezenta o platforma-program destul de nereusita si vulgara, insa, se pare, destul de "senzationala, nemaivazuta si nemaiauzita" pentru gusturile televiziunii de apartament a lui Dan Diaconescu, care l-a si prezentat in direct. In acesta se spunea ca primarul Iorgus va cumpara trei submarine, pentru dezvoltarea turistica a orasului, ca va facilita investitiile europene, scutind de la taxe afaceristii, ca va investi in ingroparea cablurilor electrice in conformitate cu standardele UE, va institui taxa de... "urinat" si ca va interzice cazarea la particulari, in favoarea hotelului.

Claudiu Tusac - "membru" al Partidei Rromilor!

Au urmat alti "fluturasi" - editati impotriva PC-ului (candidatul Vasile Olan promite ca va construi 5.000 de vile pentru tinerii sub 35 de ani, ca va pune un milion de panselute la sensul giratoriu in fiecare an, iar toti profesorii si oamenii de cultura din oras vor primi gratuit, de sarbatori, produse ecologice de la fermele candidatului - branza, carne, fructe, legume), dar si impotriva candidatului PSD-ului, Claudiu Tusac. Acesta afirma in fluturas faptul ca ar fi cumparat "16.000 metri patrati in Camping Jupiter si 8.500 de metri patrati in Olimp, unde va construi cu grupul Mazare-Constantinescu un mare complex de vile de lux, ca si-a cumparat un yacht pentru a contribui la dezvoltarea turismului, ca sta cateva luni pe an in Belgia ca sa invete capitalismul la el acasa si ca va crea noi locuri de munca - menajere, gradinari si paznici". Claudiu Tusac este tinta si unui alt fluturas, in care apare un grup de membri ai Partidei Rromilor Mangalia, alaturi de candidatul PSD din Mangalia. "Claudiu Tusac nu ne face cinste! Exista si rromi cinstiti, harnici si cu frica de Dumnezeu!", se spune in hartiuta ce a fost impartita in toata Mangalia. PNL-ul este acuzat ca nu a facut nimic pentru a determina Guvernul Romaniei sa acorde subventia la caldura orasului, in timp ce echipa lui Iorgus apare sub forma unor crocodili, care "consuma" orasul.

PC tinteste voturile copilasilor

Partidele fac si lucruri traznite. De exemplu, PC-ul a reusit sa isi apropie un electorat care, insa, nu are drept de vot: copiii. La sediul partidului micutii sunt zgaltaiti, gratis, pe doi calusei, iar prin Mangalia acestia sunt plimbati gratuit cu un minicar, apartinand unui membru al formatiunii. PIN, potrivit varstei membrilor sai, a apelat la o reclama ceva mai... "murdara", in timp ce PNL a ajuns sa dea in judecata un ziar al Fortei Democrate, pentru ca publicatia il prezinta pe liderul penelist, Viorel Oleniuc, drept un foarte apropiat al lui Iorgus. In fine, o alta zona de razboi electoral este cea a bannerelor. Pe principiul "ba a mea e mai mare", candidatii au demarat batalia "vizuala". De departe, in topul celui mai popularizat candidat in acest mod, conduce Claudiu Tusac, candidatul PSD Mangalia, urmat de Viorel Oleniuc si Zanfir Iorgus. "Zambetele" electorale al lui Claudiu Tusac si Viorel Oleniuc pot fi vazute pe cateva zeci de imobile din Mangalia. Claudiu Tusac si echipa sunt amplasati chiar si pe un ecran amplasat deasupra unei carciumi din centrul orasului, semn ca pesedistul ce tinteste fotoliul de primar nu a facut rabat la sumele investite in campanie. Candidatii nu au scapat, insa, de situatia ilara in care, lipind afisul electoral in locurile cele mai diverse, au creat situatii care starnesc rasul trecatorilor. Firesc, nici unul dintre contracandidati nu ar recunoaste nici picat cu ceara ca echipa sa a realizat aceste materiale. Cert este ca simtul umorului, oricat de negru ar fi acesta, nu le-a disparut locuitorilor Mangaliei, fie ei si veniti prin zona de numai cativa ani.

Scris de: {autor}Clara VALIMAREANU{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii