Blogul - o afacere "din vorbe"
Blogul - o afacere "din vorbe"
10 Nov, 2006 00:00
ZIUA de Constanta
1071
Marime text
Multi deja stiu ce este un blog (jurnal online), unii tin deja unul. Dar cati dintre noi stim ca blogul poate fi o afacere, si una destul de profitabila? Am stat de vorba cu Bobby Voicu, unul dintre cei mai cunoscuti probloggeri (bloggeri profesionisti) din Romania despre ce inseamna blogging si problogging, despre cum se face un blog-business si ce avantaje sau dezavantaje are un astfel de business.Cum putem defini conceptul de "blog"?Blogul are o sumedenie de definitii, niciuna dintre ele fiind multumitoare pentru toti cei implicati in fenomen. Se accepta ca o definitie larga urmatoarea: un website care contine insemnari ordonate intr-o ordine invers cronologica (cele mai noi pe prima pagina). Structura tehnica a permis si celor fara cunostinte de programare web sau HTML sa isi publice textele, lucru imposibil pe Internet pana in acel moment.In ce consta utilitatea unui blog?Daca la inceput (1997- 2002) acest tip de site a fost folosit mai mult pentru a crea site-uri personale (tip jurnal), ulterior el s-a dovedit si o unealta foarte buna pentru a vinde diferite produse pe Internet, precum si o sursa foarte buna de informare in diferite domenii. Un blog cu informatii despre experientele posesorului in restaurantele din Bucuresti, de exemplu, ar putea fi foarte interesant de citit pentru cineva din afara orasului care cauta sa manance undeva si nu cunoaste pe nimeni pentru o recomandare.Cum a devenit blogul o afacere?In iunie 2003, Google a lansat Adsense, un serviciu de publicitate care a insemnat aparitia unui nou termen: problogger. Pe scurt, Google facea legatura intre cei care aveau nevoie de publicitate (ofertatorii de servicii si produse) si site-urile specifice fiecarui domeniu, ale caror posesori ar fi putut astfel sa castige bani.In 2006, probloggeri precum Darren Rowse, de la problogger.net castigau in jur de 30.000 USD lunar din Adsense, precum si din alte surse.Acest tip de afacere merge si in Romania?In Romania, blogurile scrise in limba romana se afla inca la inceput, iar un venit cu adevarat important nu poate fi luat in considerare. Blogurile scrise in limba engleza, germana, franceza sau spaniola insa, aduc celor care le scriu venituri destul de bune, in functie de timpul investit (este vorba de sume intre 50$ si 2000 USD/luna). Evident, conteaza numarul de ore de munca de investite in acest lucru, insa Jeremy Wright, unul din cel mai cunoscuti probloggeri din lume, spunea intr-un interviu ca, in 6 luni, oricine poate ajunge la o suma de 1000 USD/luna, la un volum de munca de 3-4 ore pe zi.Asadar, este blogul o afacere?In masura in care salariul minim in Romania este aproximativ 150 USD, un venit de genul 500 USD poate insemna o viata relativ linistita. Se poate castiga si mult mai mult, trebuie insa sa ai curajul sa pornesti.Care sunt avantajele initierii acestui tip de business?Printre avantaje se numara: costul de intrare mic (se poate porni cu un blog la blogger.com, unde totul este gratuit sau cu un site propriu, la o investitie initiala de aproximativ 50 USD - de altfel si cea mai buna solutie), program de lucru propriu (eu scriu noaptea, dorm ziua, pentru ca noaptea nu este asa de cald, de exemplu), nu esti dependent de un anumit loc de munca (eu am scris posturi si din Iasi, si din Bucuresti, si din Constanta), esti propriul tau sef.Dar dezavantaje?Curba de invatare necesita ceva timp, neincredere (castigurile de pe Internet in Romania intra inca la categoria "tepe pe eBay"), idei preconcepute referitoare la munca de acasa.Pe Forumul pentru bloggeri ( http://forum.blogoree.ro ) puteti afla mai multe detalii de la bloggerii din Romania.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii