Constănțeanul supărat Inventarul pavajului din Peninsulă înainte de demararea etapei II-a de reamenajare a zonei pietonale din centrul istoric( galerie foto)
Constănțeanul supărat: Inventarul pavajului din Peninsulă înainte de demararea etapei II-a de reamenajare
28 May, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
4590
Marime text
- Locuitorii din zona Peninsulară au mers pas la pas și au fotografiat starea pavajului din centrul istoric
- La 4 ani de la inaugurarea oficială, pavajul pe străzile pe care se circulă cu maşinile arată că, foarte curând, trebuie refăcute în întregime
- Scopul acestui inventar este să fie prezentată adevarata dimensiune a deteriorării străzilor
- Locuitorii din zonă şi cer autoritaţilor mai multă comunicare şi un plan de măsuri transparent de evaluare şi de refacere a zonei
- Demersul peninsularilor vine după ce Primăria Constanța a făcut publică demararea etapei II-a de reamenajare a zonei pietonale din centrul vechi al orașului
Proiectul de “reamenajarea integrată a zonei pietonale din centrul istoric al Municipiului Constanța-etapa II “, intră la vot în ședința CLM de vineri.
Contribuția proprie în proiect a municipalității este în sumă de 1.070.373,45 lei, reprezentând achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, și contribuția de 2%, în cuantum de 507.464,22 lei, reprezentând cofinanțarea .
Perioada de implementare a proiectului este cuprinsă în intervalul 2018-2023.
Plecând de la această realitate, locuitorii din zona Peninsulară au reuşit, în cea mai mare parte, să fotografieze starea pavajului pe de străzile din centrul vechi. De ce este important să documentăm acest lucru? Pentru că, susțin aceștia “vorbim despre cel ce a fost probabil cel mai important proiect de infrastructură al oraşului din ultimii ani. La 4 ani de la inaugurarea oficială, pavajul pe străzile pe care se circulă cu maşinile arată că, foarte curând, trebuie refăcute în întregime. În ciuda articolelor în presă, chiar din timpul lucrărilor şi în toată această perioadă, responsabilii (primăria şi firmele contractante) au reacţionat minimal, adică atunci când nu au refuzat să comenteze, cel mult au reaşezat pavelele rămase întregi şi au plombat lipsurile cu ciment. Scopul acestui inventar este să arătam adevarata dimensiune a deteriorării străzilor şi să cerem autoritaţilor mai multă comunicare cu cetăţenii şi un plan de măsuri transparent de evaluare şi de refacere a zonei. Impactul vizual sper să nu mai dea ocazia unor declaraţii pe viitor precum că pavelele puţin sparte dau un aer istoric peninsulei sau că garanţia nu acoperă furtul (fotografiile arată clar că nu s-a furat din pavaj)”.
Au fost fotografiate străzile pavate pe care circulă maşini: Arhiepiscopiei, Remus Opreanu, Revoluţiei, Mircea cel Bătrân, Sulmona, Callatis, Marcus Aurelius, Traian, Petru Rareş, Vasile Alecsandri, Aristide Karatzali, V. Canarache, vezi secțiunea “foto”.
În urma inventarierii pavajului, locuitorii din Peninsulă apreciază că în general, la fiecare câţiva metri sunt necesare reparaţii pe oricare dintre aceste străzi. Nu există porţiuni mai lungi de 20-30 de metri care să nu aibă nevoie de intervenţii.
În opinia lor, problema de bază pare să fie cea a felului în care a fost pregătit substratul de sub pavele, pavajul fie s-a lăsat, fie s-a ridicat şi pavele au fost dislocate şi măcinate de trafic. “Fotografiile nu arată cât de multe pavele sunt dislocate, deşi par în regulă. Acestea se vor degrada în timp. Traficul este şi mai deranjant din cauza acestui joc al plăcilor de granit sub greutatea maşinilor. Lungimea totală a acestor străzi este de aproximativ 5 km. Nu au fost fotografiate porţiuni cu probleme care păreau minore în comparaţie cu restul. Bineînţeles, nu e nevoie să ne amăgim, totul arată mult mai rău în realitate şi când începi să priveşti cu atenţie”, afirmă locuitorii care nu se sfiesc să-și spună punctul de vedere, ori de câte ori este nevoie pe grupul de Facebook “Grupul de Inițiativă Civică Peninsula”
În ciuda numeroaselor problem existente în zonă, se pare că există şi o parte bună, pavajul în zonele exclusiv pietonale arată bine, chiar dacă dă semne că s-ar putea să aibă şi el probleme pe termen lung (vezi poza din Piaţa Ovidiu, cu pavajul ridicat şi una din dreptul Acvariului cu pavaj lăsat.
Pe bulevardul Tomis, pe strada Titulescu şi pe faleză nu s-a mers pentru că faleza are problemele ei, trepte de înălţimi diferite, acces pentru cărucioare şi pentru persoane cu dizabilităţi doar în capete.
O altă problemă cu acest pavaj este că arată foarte murdar
Inventarul realizat de peninsulari arată că străzile cele mai distruse sunt, în ordine subiectivă: V. Canarache, Traian, Revoluţiei, Mircea. În scurt timp și strada Arhiepiscopiei se va degrada şi mai tare pentru că, odată cu instalarea stâlpişorilor, traficul a fost deviat pe aici, iar acum este singura ieşire din acest capăt al peninsulei.Locuitorii din zonă sunt de părere că Primăria trebuie să trateze cu seriozitate acest proiect, ca un administator responsabil. “De fapt, ar trebui să fie revoltată că situaţia arată aşa, după doar 4 ani. Fotografiile vor fi trimise primăriei”, mai spun aceștia.Inventarul foto a fost realizat de Mirela Vasile, Mihaela Stamatescu, Diana Gheorghe şi Cristian Stan.
Sursa foto: Grupul de Inițiativă Civică Peninsula/FB
Citește și:
Proiectul de reamenajare a zonei pietonale din centrul istoric al Constanţei, etapa II-a, modificat de Consiliul Local Municipal. Au crescut costurile neeligibile (documente)
Începe licitația pentru reamenajarea zonei pietonale din centrul istoric al municipiului Constanța
Ce străzi intră în reabilitare Reamenajarea zonei pietonale din centrul istoric al Constanţei pe mâna unei firme controversate
Se va aplica regulamentul de acces în zona peninsulară Primăria demarează etapa a doua de reamenajare a zonei pietonale din centrul istoric al Constanţei (galerie foto+document)
Ce străzi intră în reabilitare Reamenajarea zonei pietonale din centrul istoric al Constanţei pe mâna unei firme controversate
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- fani 01 Jun, 2020 15:34 Hai ca-i buna ,asteptam ca Primaria sa se revolte ! Acest JAF este un fapt foarte grav ,DNA s-a facut ca nu vede si nici nu a circulat defel pe acel carosabil deplorabil ....Oare de ce ? Analiza era mult mai simpla ::comparate datele din proiect ,contractul de executie si analizate .Ce materiale trebuiau folosite la carosabil cf.proiect si ce materiale sunt in realitate .Hotia este sfidatoare ,dalele montate sunt din ciment ordinar si nicidecum din placi de granit .Milioane de euro furati din bani publici sau fonduri europene .....nimeni sanctionat .