Locuitorii unui bloc stau cu haznaua plină. Primăria Rasova ar trebui să vidanjeze şi să igienizeze zona
Locuitorii unui bloc stau cu haznaua plină. Primăria Rasova ar trebui să vidanjeze şi să igienizeze zona
07 Aug, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
4429
Marime text
Situaţie incredibilă relatată de un cetăţean din satul Cochirleni, comuna Rasova, judeţul Constanţa! Acesta locuieşte într-unul din cele două blocuri în care mai trăiesc alte 11 familii. Reclamantul acuză că primăria localităţii nu şi-a asumat obligaţiile de curăţare, vidanjare şi igienizare a haznalei de la bloc.
„Mitu Maria, în calitate de primar al comunei Rasova, nu ne-a acordat ajutorul în curăţarea, vidanjarea şi igienizarea haznalei, aşa cum a fost menţionat de către Garda Naţională de Mediu, pentru găsirea unor soluţii astfel încât să nu fim debranşaţi de la reţeaua de canalizare, deoarece noi suntem branşaţi legal. În acte, apartamentele sunt prevăzute cu canalizare”, a declarat un cetăţean indignat de situaţia de la Rasova.
Contactată de cotidianul ZIUA de Constanţa pentru un punct de vedere în legătură cu această situaţie, primarul Maria Mitu nu ne-a răspuns la telefon, iar viceprimarul Alexandru Dorel, care, potrivit locuitorilor din cele două blocuri, ar fi fost prezent să discute cu ei, a avut telefonul închis până la momentul redactării acestui material.
În schimb, Marian Râşnoveanu, de la Garda de Mediu, a oferit mai multe informaţii legate de subiect, nefiind străin de ceea ce se petrece acolo. „Primăria este obligată să asigure vidanjarea”, este declaraţia fermă a reprezentantului Gărzii de Mediu. El a mai precizat că în urmă cu câteva luni Primăria Rasova a mai fost amendată de către instituţie pentru deşeuri. El a precizat că „acolo se poate amenaja o fosă vidanjabilă, pe care primăria o poate goli, odată ce este umplută trei sferturi”, a adăugat Râşnoveanu.
Acesta a mai precizat că, din cunoştinţele lui, locuitorii din cele două blocuri nu au format o asociaţie de proprietari, o soluţie care i-ar ajuta să se lupte şi în instanţă cu primăria, adoptând formele legale pentru a putea să acţioneze legal. Faptul că ei nu doresc să îşi formeze această asociaţie de proprietari îi împiedică să poate acţiona în instanţă, din lipsa de personalitate juridică.
Asociaţia de proprietari se înfiinţează prin acordul scris a cel puţin jumătate plus unu din numărul proprietarilor dintr-un condominiu. Anterior constituirii asociaţiei de proprietari, proprietarii unităţilor de proprietate imobiliară din condominii se întrunesc pentru a hotărî cu privire la înfiinţarea asociaţiei de proprietari. Totodată, se hotărăşte şi cu privire la persoana fizică sau juridică însărcinată cu întocmirea acordului de asociere şi a statutului, cu privire la termenul de finalizare a acestora, data de convocare a adunării de constituire şi la modalitatea de decontare a costurilor generate de această acţiune.
Hotărârea proprietarilor se consemnează într-un proces-verbal, înregistrat în registrul unic al asociaţiei de proprietari, care se semnează de toţi cei prezenţi. Procesul-verbal constituie anexă la acordul de asociere. În cazul proprietarilor absenţi, consimţământul poate fi exprimat prin semnarea procesului-verbal mai sus menţionat, în termen de 30 de zile de la data la care a avut loc adunarea de constituire. Dacă numărul proprietarilor dintr-un condominiu scade sub trei ca urmare a unor acte de înstrăinare, proprietarul sau proprietarii cer judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială se află imobilul încetarea personalităţii juridice.
Cererea pentru dobândirea personalităţii juridice a asociaţiei de proprietari împreună cu statutul, acordul de asociere şi procesul-verbal al adunării de constituire se depun şi se înregistrează la judecătoria în a cărei rază teritorială se află condominiul.
Asociaţia de proprietari dobândeşte personalitate juridică în baza încheierii judecătorului desemnat de către preşedintele judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială se află condominiul. Încheierea se dă fără citarea părţilor şi este executorie. Încheierea este supusă numai apelului în termen de cinci zile de la comunicare, preşedintele asociaţiei fiind obligat să informeze în scris toţi proprietarii în aceeaşi zi, prin afişare la avizier. Apelul se judecă cu citarea părţilor. Acordul de asociere şi statutul asociaţiei de proprietari, actualizate, se depun de către preşedintele asociaţiei de proprietari, ori de câte ori sunt modificări, la judecătoria în a cărei rază teritorială se află condominiul.
După dobândirea personalităţii juridice, asociaţia de proprietari se înregistrează la organul fiscal local în a cărui rază teritorială se află condominiul. După înfiinţarea asociaţiei, aceasta se identifică prin denumire, adresa condominiului, încheierea preşedintelui judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială se află condominiul sau orice alt document emis la înfiinţare în baza legii şi prin codul de identificare fiscală al asociaţiei. Actele emise de către asociaţiile de proprietari cuprind obligatoriu datele de identificare.
„Mitu Maria, în calitate de primar al comunei Rasova, nu ne-a acordat ajutorul în curăţarea, vidanjarea şi igienizarea haznalei, aşa cum a fost menţionat de către Garda Naţională de Mediu, pentru găsirea unor soluţii astfel încât să nu fim debranşaţi de la reţeaua de canalizare, deoarece noi suntem branşaţi legal. În acte, apartamentele sunt prevăzute cu canalizare”, a declarat un cetăţean indignat de situaţia de la Rasova.
Contactată de cotidianul ZIUA de Constanţa pentru un punct de vedere în legătură cu această situaţie, primarul Maria Mitu nu ne-a răspuns la telefon, iar viceprimarul Alexandru Dorel, care, potrivit locuitorilor din cele două blocuri, ar fi fost prezent să discute cu ei, a avut telefonul închis până la momentul redactării acestui material.
În schimb, Marian Râşnoveanu, de la Garda de Mediu, a oferit mai multe informaţii legate de subiect, nefiind străin de ceea ce se petrece acolo. „Primăria este obligată să asigure vidanjarea”, este declaraţia fermă a reprezentantului Gărzii de Mediu. El a mai precizat că în urmă cu câteva luni Primăria Rasova a mai fost amendată de către instituţie pentru deşeuri. El a precizat că „acolo se poate amenaja o fosă vidanjabilă, pe care primăria o poate goli, odată ce este umplută trei sferturi”, a adăugat Râşnoveanu.
Acesta a mai precizat că, din cunoştinţele lui, locuitorii din cele două blocuri nu au format o asociaţie de proprietari, o soluţie care i-ar ajuta să se lupte şi în instanţă cu primăria, adoptând formele legale pentru a putea să acţioneze legal. Faptul că ei nu doresc să îşi formeze această asociaţie de proprietari îi împiedică să poate acţiona în instanţă, din lipsa de personalitate juridică.
Cum se înfiinţează o asociaţie de proprietari
Asociaţia de proprietari se înfiinţează prin acordul scris a cel puţin jumătate plus unu din numărul proprietarilor dintr-un condominiu. Anterior constituirii asociaţiei de proprietari, proprietarii unităţilor de proprietate imobiliară din condominii se întrunesc pentru a hotărî cu privire la înfiinţarea asociaţiei de proprietari. Totodată, se hotărăşte şi cu privire la persoana fizică sau juridică însărcinată cu întocmirea acordului de asociere şi a statutului, cu privire la termenul de finalizare a acestora, data de convocare a adunării de constituire şi la modalitatea de decontare a costurilor generate de această acţiune.
Hotărârea proprietarilor se consemnează într-un proces-verbal, înregistrat în registrul unic al asociaţiei de proprietari, care se semnează de toţi cei prezenţi. Procesul-verbal constituie anexă la acordul de asociere. În cazul proprietarilor absenţi, consimţământul poate fi exprimat prin semnarea procesului-verbal mai sus menţionat, în termen de 30 de zile de la data la care a avut loc adunarea de constituire. Dacă numărul proprietarilor dintr-un condominiu scade sub trei ca urmare a unor acte de înstrăinare, proprietarul sau proprietarii cer judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială se află imobilul încetarea personalităţii juridice.
Cum se realizează dobândirea personalităţii juridice?
Cererea pentru dobândirea personalităţii juridice a asociaţiei de proprietari împreună cu statutul, acordul de asociere şi procesul-verbal al adunării de constituire se depun şi se înregistrează la judecătoria în a cărei rază teritorială se află condominiul.
Asociaţia de proprietari dobândeşte personalitate juridică în baza încheierii judecătorului desemnat de către preşedintele judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială se află condominiul. Încheierea se dă fără citarea părţilor şi este executorie. Încheierea este supusă numai apelului în termen de cinci zile de la comunicare, preşedintele asociaţiei fiind obligat să informeze în scris toţi proprietarii în aceeaşi zi, prin afişare la avizier. Apelul se judecă cu citarea părţilor. Acordul de asociere şi statutul asociaţiei de proprietari, actualizate, se depun de către preşedintele asociaţiei de proprietari, ori de câte ori sunt modificări, la judecătoria în a cărei rază teritorială se află condominiul.
După dobândirea personalităţii juridice, asociaţia de proprietari se înregistrează la organul fiscal local în a cărui rază teritorială se află condominiul. După înfiinţarea asociaţiei, aceasta se identifică prin denumire, adresa condominiului, încheierea preşedintelui judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială se află condominiul sau orice alt document emis la înfiinţare în baza legii şi prin codul de identificare fiscală al asociaţiei. Actele emise de către asociaţiile de proprietari cuprind obligatoriu datele de identificare.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii