Posibil razboi intre RATC si proprietarii de maxi-taxi
Posibil razboi intre RATC si proprietarii de maxi-taxiMicrobuzele ar putea avea trasee separate de transportul in comun
Directorul executiv al Directiei Servicii Publice din cadrul Primariei, Ion Pilat, a declarat ieri ca, pana la o viitoare decizie a Consiliului Local si a Primariei, "operatorii privati de transport vor functiona ca si pana in prezent, ulterior, dupa negocieri si consultatii, urmand sa respecte precizarile legale" * Reprezentantii Grup Media Sud nu sunt ingrijorati de aplicarea acestei legi, deoarece, spun ei, "microbuzele GMS circula pe strazile care sunt inaccesibile RATC-ului"
La inceputul acestei luni, a aparut in Monitorul Oficial Hotararea de Guvern nr. 828/2003. Aceasta contine normele metodologice de aplicare a Ordonantei de Guvern nr.86/2001, privind serviciile regulate de transport public local de calatori. Una dintre prevederile noii hotarari poate declansa un adevarat razboi intre operatorii privati de transport si Regia Autonoma de Transport in Comun. Citam: "Traseele vor fi impartite distinct in trasee principale si trasee secundare, in functie de fluxurile de calatori pe trasee sau de conditiile de acces la acestea, motiv pentru care transportul trebuie sa fie asigurat cu mijloace de transport de capacitati diferite. Traseele principale vor fi deservite de mijloace de transport de mare capacitate, autobuze, troleibuze, tramvaie, iar traseele secundare, de mijloace de transport din categoria microbuzelor si minibuzelor". In plus, se precizeaza ca licitatia pentru concesionarea transportului public local de calatori se va desfasura, dupa caz, in urmatoarea succesiune: separat pentru traseele principale deservite, iar apoi pentru traseele secundare. In adoptarea hotararii, Guvernul nu a tinut cont de faptul ca existenta in paralel a mijloacelor de mare capacitate ale Regiei de Transport in Comun si a celor mai mici ale particularilor este in beneficul cetatenilor, care pot alege cu ce mijloc de transport sa circule, in functie de pret si de conditiile oferite. La nivelul Constantei nu se pregatesc, deocamdata, modificari ale traseelor pe care circula operatorii de transport. "Vom discuta pe baza acestei hotarari in cadrul Comisiei de Circulatie, care isi va expune punctul de vedere in forma scrisa, urmand ca acesta sa reprezinte obiectul unei hotarari de Consiliu Local Municipal. Cu 30 de zile inainte de dezbaterea ei in sedinta ordinara a Consiliului, vor fi instiintati operatorii de transport, precum si opinia publica despre reglementarile acestei hotarari", a declarat ieri directorul executiv al Directiei Servicii Publice din cadrul Primariei municipiului, Ion Pilat. Acesta a mai afirmat ca pana la o viitoare decizie a Consiliului Local si a Primariei, "operatorii privati de transport vor functiona ca si pana in prezent, ulterior, dupa negocieri si consultatii, urmand sa respecte precizarile legale". In ceea ce priveste opinia reprezentantilor societatii "Grup Media Sud", singurul operator privat care deserveste transportul de persoane in municipiul Constanta, acestia nu sunt deloc ingrijorati de reglementarile hotararii Guvernului. "In cazul in care se va decide ca masinile noastre sa circule doar pe trasee suplimentare, nu vom avea ce face decat sa ne supunem reglementarilor. Totusi, cred ca aceasta nu va reprezenta o problema pentru noi, deoarece microbuzele GMS circula pe strazi care sunt inaccesibile RATC-ului", a mentionat directorul Departamentului Transporturi, Marian Sofronie. El a dat exemplul mai multor trasee de cartiere in zone in care, din cauza ingustimii strazii si a numarului mare de autovehicule, mijloacele mari de transport in comun nu pot intra. "Lungimea traseului nostru este in prezent cu doua treimi mai mare decat cel al RATC-ului, dar asteptam hotararea Consiliului Local Municipal", a conchis Sofronie.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp