Inspectoratul General pentru Imigrări Noi măsuri privind activitatea de relații cu publicul în contextul limitării deplasării persoanelor
Inspectoratul General pentru Imigrări: Noi măsuri privind activitatea de relații cu publicul în contextul limităriiInspectoratul General pentru Imigrări a făcut noi precizări privind noi măsuri privind activitatea de relații cu publicul în contextul limitării deplasării persoanelor.
În scopul punerii în aplicare a măsurilor obligatorii de prevenire a răspândirii COVID-19, având în vedere limitările impuse în ceea ce privește libertatea de deplasare a persoanelor, Inspectoratul General pentru Imigrări dispune noi măsuri de gestionare a activității în relația cu cetățenii străini și europeni în perioada stării de urgență.
În acest context, se suspendă activitățile de preluare a tuturor cererilor formulate de către cetățenii străini și europeni în baza OUG 194/2002 privind regimul străinilor în România și a OG 102/2005 privind libera circulație pe teritoriul României a cetățenilor statelor membre ale UE/SEE/CE, precum și eliberarea documentelor, cu excepția situațiilor de maximă urgență, justificate.
Totodată, se mențin activitățile de preluare a cererilor și de eliberare a avizelor de angajare/detașare formulate în temeiul OG 25/2014 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor în România.
În ceea ce privește solicitările transmise online prin aplicația portaligi.mai.gov.ro, altele decât cele de eliberare a avizelor de angajare/detașare a cetățenilor străini, care nu au fost încă programate, vor fi anulate, iar persoanele vor fi informate în acest sens.
Totodată, informăm cetățenii asupra faptului că, valabilitatea documentelor eliberate de către Inspectoratul General pentru Imigrări cetățenilor străini, respectiv permise de ședere, avize de angajare/detașare, decizii de returnare, documente eliberate străinilor tolerați, etc., dar și cele emise cetățenilor europeni, certificate de înregistrarea rezidenței sau cărți de rezidență, care expiră în această perioadă, își mențin valabilitatea până la data încetării stării de urgență.
De asemenea, își mențin valabilitatea documentele de călătorie emise beneficiarilor unei forme de protecție internațională și persoanelor fără cetățenie, precum și documentele temporare de identitate ale solicitanților de azil.
Documentele care expiră pe perioada stării de urgență, eliberate de autoritățile publice, pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență, conform Ordonanței Militare nr. 3/2020, privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, a transmis un comunicat din partea Inspectoratului General pentru Imigrări .
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp