Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
11:48 04 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

VIDEO. ​Sabin Sarmaș, președintele Autorității pentru Digitalizarea României „Cetățenii vor putea să depună solicitări către toate instituțiile online, semnate electronic“

ro

30 Mar, 2020 21:02 2426 Marime text

Sabin Sarmaș, președintele Autorității pentru Digitalizarea României, a prezentat, după ședința de Guvern de luni, prevederile unei OUG care obligă instituțiile la folosirea documentelor electronice.

 Epidemia ne-a demonstrat cât de importantă este tehnologia. Guvernul a adoptat cea mai importantă OUG. Cetățenii vor putea să depună solicitări către toate instituțiile online, semnate electronic. Instituțiile vor răspunde la cereri tot în format electronic.

 Autoritățiile și instituțiile au obligația să își publice în mediul online procedurile prin care cetățenii pot depune cererile. Este o măsură care va transforma digital România", a declarat Sabin Sarmaș.

Măsuri de digitalizare la nivelul autorităților și instituțiilor publice

Guvernul a aprobat astăzi, printr-o ordonanță de urgență, măsuri care vor permite utilizarea înscrisurilor în formă electronică atât pentru comunicarea în format digital între autoritățile și instituțiile statului, cât și între acestea și persoanele fizice și juridice, precum și asigurarea desfășurării unor procese vitale ale statului prin implementarea mijloacelor informatice și de comunicații securizate.

Astfel, potrivit actului normativ, pot fi utilizate la nivelul autorităților și instituțiilor publice semnătura electronică și documentele electronice. Actele emise în format electronic de autoritățile și instituțiile publice vor fi semnate cu semnătură electronică calificată și vor fi asimilate înscrisurilor oficiale, astfel cum sunt acestea definite de lege.

De asemenea, începând cu data intrării în vigoare a actului normativ, autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică, fiecare instituție urmând să stabilească tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectiva autoritate/instituție. În vederea primirii documentelor electronice, autoritățile și instituțiile publice vor pune la dispoziție portaluri proprii, vor utiliza astfel de instrumente puse la dispoziție de către terți sau vor utiliza poșta electronică.


Totodată, noile reglementări vor permite desfășurarea în format digital a proceselor vitale funcționării statului, precum procesul legislativ exercitat de către Parlamentul României și procesul executiv exercitat de către Guvernul României.

În cadrul procedurilor de elaborare, avizare și prezentare a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vedere adoptării sau aprobării, actele și documentele Guvernului și ale instituțiilor publice semnate cu semnătură electronică calificată au forța juridică a înscrisurilor autentice.

Sursa foto-video: Facebook/ Guvernul României


 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Vezi toate STIRILE VIDEO!

Ti-a placut articolul?

Comentarii