BlogDay - Ziua Mondială a Blogului Cum se construiește un blog și la ce ne ajută
BlogDay - Ziua Mondială a Blogului: Cum se construiește un blog și la ce ne ajută
31 Aug, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
2404
Marime text
- În fiecare an pe data de 31 august se sărbătorește Ziua Mondială a Blogului. Chiar dacă termenul de blog nu este la fel de vechi ca cel de ziar, ambele se aseamănă într-o oarecare măsură.La mulți ani blogului, căci pentru unii dintre noi această meserie ne pune pâinea pe masă. Da, am spus meserie deși blog-ul este doar instrumentul unui blogger.
Să începem cu începutul. Un blog reprezintă un jurnal pe internet. Este o publicație web care conține articole periodice și/sau actualizate neîntrerupt, care au de obicei, un caracter personal. Termenul de „blog“ a apărut în anul 1997, când John Berger și-a denumit propriul site „weblog“.
Subiectele pe care le abordează bloggerii (persoanele care scriu pe site, își țin propriul jurnal) sunt vaste. De la călătorii, rețete, dezvoltare persoanală, lifestyle, sfaturi pentru părinți și nu numai. Plaja de subiecte abordată este foarte mare și totuși este ușor să-ți găsești și tu o zonă a ta dacă vrei să te apuci de această meserie.
De obicei, bloggerii sunt foarte nișați. Un blog de succes livrează produs de calitate conform audienței sale. Cele mai multe blogguri le găsim „la liber“ pe Internet, în timp ce pentru altele trebuie să achiți un abonament pentru a putea citi articolele.
Întrebarea de pe buzele tuturor este dacă se fac bani din această meserie, care în România a început să ia amploare. Răspunsul este asemeni unui anunț MLM: Cu cât muncești mai mult, cu atât primești mai mult. Un blog este o afacere la fel ca un magazin, o patiserie, sau un salon.
Conform statisticilor, în mai puțin de un an, numărul blogurilor au crescut uimitor. În august 2005 existau 8 milioane, iar în februarie 2006 numărul a crescut până la 27,2 milioane. În anul 2011, s-au numărat 164 milioane de blog-uri la nivel global, dintre care 29% erau din Uniunea Europeană și 49% din SUA.
În România, existau în anul 2012 aproximativ 12.000 de bloguri active, iar în anul 2011 această industrie a atras peste 600.000 de euro. Deși în România numărul blogurilor ajunge la 100.000, din păcate doar 10% dintre ele sunt active.
Pentru a-ți crea un blog există mai multe platforme care își ușurează munca. Ai varianta de început în care nu trebuie să investești niciun ban, iar pe parcurs poți opta pentru a-ți îmbunătăți site-ul. Și totuși, primul lucru pe care trebuie să îl ai în vedere când te apuci de acest lucru este pasiunea ta pentru scris în combinație cu creativitatea. Trebuie să fii o persoană dornică să-și împărtășească sentimentele cu restul lumii, dar care poate oferi un plus de valoare societății.
Bloggerii de succes muncesc doi - trei ani până când pot spune că venitul lor este suficient de mare încât să se susțină doar din această pasiune. O dată ce te-ai decis că vrei să începi, trebuie să-ți alegi domeniul de activitate, să înveți să te promovezi, iar mai apoi să îi promovezi pe alții pentru că banii tăi vor veni, în principiu, din publicitate.
Chiar dacă termenul de blog nu este la fel de vechi ca cel de ziar, ambele se aseamănă într-o oarecare măsură. Pasiunea pentru scris, creativitatea, munca, perseverența și banii pe care îi faci, pune cele două surse de informare, deși total diferinte, la același nivel.
Citește și:
BlogDay - Ziua Mondială a Blogului: Ce este de fapt un blog?
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii