Constanța culturală File de istorie a marinei militare, într-un volum semnat de Ion Giurcă
Constanța culturală: File de istorie a marinei militare, într-un volum semnat de Ion Giurcă
14 May, 2022 00:00
ZIUA de Constanta
3141
Marime text
- Lansarea volumului „Rechiziționarea cargoului Mangalia în 1941. Un diferend româno-american”, semnat de istoricul militar colonel prof. univ. dr. Ion Giurcă, va avea loc marți, 17 mai 2022, la Muzeul Național al Marinei Române din Constanța
„Rechiziționarea cargoului Mangalia în 1941. Un diferend româno-american”, este cel mai recent volum al reputatului istoric militar colonel prof. univ. dr. Ion Giurcă.
Cartea va fi lansată la Constanța marți, 17 mai 2022, la Muzeul Național al Marinei Române, începând cu ora 16.30, în Sala de conferințe „Clio”.
Vor prezenta volumul doi cunoscuți cercetători, cu contribuții majore în domeniul istoriei marinei militare: prof.univ.dr. Valentin Ciorbea și expert dr. Carmen-Irène Atanasiu, vicepreședinte Liga Navală Română, evenimentul fiind moderat de comandor Marius-Laurențiu Rohart, directorul Muzeului Național al Marinei Române.
Colonel prof. univ. dr. Ion Giurcă este conducător de doctorat la Universitatea Națională de Apărare „Carol I” București.
Cartea va fi lansată la Constanța marți, 17 mai 2022, la Muzeul Național al Marinei Române, începând cu ora 16.30, în Sala de conferințe „Clio”.
Vor prezenta volumul doi cunoscuți cercetători, cu contribuții majore în domeniul istoriei marinei militare: prof.univ.dr. Valentin Ciorbea și expert dr. Carmen-Irène Atanasiu, vicepreședinte Liga Navală Română, evenimentul fiind moderat de comandor Marius-Laurențiu Rohart, directorul Muzeului Național al Marinei Române.
Colonel prof. univ. dr. Ion Giurcă este conducător de doctorat la Universitatea Națională de Apărare „Carol I” București.
„Aceasta este istoria dureroasă a cargoului Mangalia, una din cele patru nave comerciale intrate în dotarea Serviciului Maritim Român în anii 1939 și 1940, ca urmare a unui efort financiar consistent al statului român; a avut neșansa să se afle în misiune la timpul și, mai ales,în locul nepotrivit, fiind blocată în portul New York, la sfârșitul lunii iunie 1940. Asemănător navelor capturate și rechiziționate de britanici în anii 1940-1941, se poate pune întrebarea dacă statul român și proprietarul acestora, Serviciul Maritim Român, au gestionat bine situația creată, dacă se putea acționa de o manieră favorabilă financiar, în condițiile în care aderarea României la Pactul Tripartit din noiembrie 1940 oferea minime șanse de cooperare și înțelegere pe diferite planuri cu autoritățile de la Londra și Washington, mai ales după intrarea SUA în război, la 8 decembrie 1941”, spune autorul, și conchide: „Nu este de niciun folos să facem supoziții, prin urmare am prezentat doar faptele, din care se pot învăța unele lecții”.
Constanța culturală Triplu eveniment editorial, sub semnul științelor și cercetării
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii