Ministerul Culturii a lansat Programul Acces 2021. Ce condiții trebuie să îndeplinești pentru a fi eligibil
Ministerul Culturii a lansat Programul Acces 2021. Ce condiții trebuie să îndeplinești pentru a fi eligibil- Programul Acces 2021 este dedicat persoanelor din zona independentă a departamentului cultură. Domeniile care pot fi finanțate sunt: muzică, dans, arte vizuale, patrimoniu imaterial.
Ofertele culturale trebuie să se desfășoare în intervalul 3 septembrie – 31 octombrie 2021 pentru a putea fi eligibile programului. Dosarul de participare trebuie trimis în format fizic, pe adresa Ministerului Culturii - Bulevardul Unirii nr. 22, sector 3, București - pentru Direcția Cultură Scrisă și Creație Contemporană, cu mențiunea pe plic „Proiect Program ACCES 2021“.
Termenul limită pentru transmiterea dosarului de participare este 3 august 2021, data poștei.
Ce trebuie să cuprindă dosarul de participare
Pentru a fi complet, dosarul de participare trebuie să cuprindă următoarele documente:
- Cererea de finanţare nerambursabilă tipizată, completată şi semnată de către reprezentantul legal al solicitantului (Anexa 2). Cererea de finanţare nerambursabilă se completează prin descărcarea formularului tipizat, de la adresa www.cultura.ro.
- Copia, certificată „conform cu originalul” şi semnată pe fiecare pagină, a hotărârii judecătoreşti de înfiinţare, definitivă şi irevocabilă, care să ateste personalitatea juridică, unde este cazul.
- Copia, certificată „conform cu originalul” şi semnată pe fiecare pagină, a actului constitutiv, a statutului şi a actelor doveditoare ale sediului (contract de comodat/ de închiriere etc, după caz, aflate în termenul de valabilitate) şi patrimoniului ale solicitantului, precum şi actele adiţionale, după caz.
- Copia certificată “conform cu originalul” a certificatului de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, actualizat (unde este cazul, în conformitate cu legislaţia în vigoare).
- Certificatul de atestare fiscală eliberat de ANAF în original, aflat în termenul de valabilitate.
- Certificatul de atestare fiscală eliberat de autoritățile publice locale în original, aflat în termenul de valabilitate.
- Copie certificată “conform cu originalul” a certificatului de înregistrare de la Registrul Comerțului/Judecătorie sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalității juridice.
- CV-urile membrilor echipei.
- OPIS al dosarului semnat de solicitant.
„Programul Acces a avut în 2019 o finanțare de 150.000 de lei, dar din 2020 am crescut suma la 1.000.000 de lei. Scopul Ministerului Culturii, în mandatul meu, este să susțină atât marile proiecte, cât și proiectele operatorilor din sectorul independent. Astfel, anul acesta, Ministerul Culturii a alocat până în prezent, prin selecție de oferte culturale, 33% din suma dedicată pentru programe, proiecte și acțiuni culturale, adică 3.000.000 de lei. În ianuarie au fost finanțate 41 de proiecte și ne dorim să avem un număr cât mai mare de beneficiari și de această dată. Prin aceste mecanisme de finanțare a proiectelor culturale, guvernarea liberală își continuă procesul de transparentizare și de susținere a competiției nepărtinitoare, inclusiv în domeniul cultural, în beneficiul românilor. Succes tuturor celor care vor trimite proiectele, care din fericire, în cadrul acestui apel, nu se vor mai adresa exclusiv mediului online - încă un pas spre normalitatea așa cum o știam înainte de pandemie“, a declarat ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu.
Pentru mai multe informații, vizitați site-ul Ministerului Culturii.
Sursa foto: Ministerul Culturii
Citește și:
S-a stabilit data când Ministerul Culturii ar putea intra în posesia Vilei Regale din Mamaia
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp