Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:57 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Monica Chereches - Ovidiu Matei Iancu, pas de deux de mare rafinament

ro

19 Feb, 2008 00:00 1726 Marime text
1203359085.jpg

La Teatrul National de Opera si Balet Oleg Danovski, pe muzica marelui compozitor rus Ceaikovski, personajele de poveste ale lui Charles Perrault au urcat, gratioase, pe scena pentru a recrea atmosfera povestilor de odinioara.

Numai ca, de aceasta data, povestea "Frumoasei din padurea adormita" nu a fost spusa, ci a fost dansata intr-un cadru de basm. Scenografia a fost creata de Ana Maria Munteanu. Cu acest balet-feerie in trei acte si un prolog, compania teatrului si-a deschis stagiunea din acest an dupa turneul din Germania. Dansul, expresie desavarsita a comunicarii, a reusit inca o data sa transmita emotii si sa creeze o atmosfera de vis, in interpretarea balerinilor constanteni. Desi un spectacol care depaseste o ora si jumatate tinde sa fie catalogat, la un moment dat, plictisitor, baletul clasico-romantic "Frumoasa din padurea adormita", in coregrafia lui Marius Petipa si a lui Calin Hantiu, a avut drept nota definitorie dinamismul. Prim-solistul invitat pe scena teatrului Oleg Danovski a fost Ovidiu Matei Iancu, de la Opera Nationala din Bucuresti, in rolul fermecatorului print Desiree. Interpretarea de exceptie - precisa si totodata plina de gratie - a prim-balerinei Monica Chereches a dat o nota aparte spectacolului. Rolul Printesei Aurora, Frumoasa adormita, este renumit in lumea baletului universal pentru frumusetea si extrema dificultate a partiturii coregrafice. Cei doi prim-balerini au format o echipa extraordinara, care excelat in marele pas-de-deux din actul final.

Personaje de basm la nunta princiara

Alaturi de cei doi protagonisti, din distributia acestui spectacol atractiv, deopotriva pentru cei mici si pentru cei mari, s-au remarcat alti prim-solisti din cadrul companiei: Cecilia Ursul, intruchipand-o pe binefacatoarea zana Liliac, Felicia Serbanescu - in rolul maleficei zane Carabosse sau Aliss Tarcea - Printesa Florina si Adrian Mihaiu - Pasarea Albastra, intr-unul dintre cele mai rafinate pas-de-deux din literatura coregrafica a romantismului. Jucause si gingase, personajele lui Perrault: Pisica - Oana Dinca, Motanul Incaltat - Gelu Rapa, Scufita Rosie - Maria Ohota, Lupul - Constantin Dragomir, oaspeti de seama la nunta princiara, au cucerit nu doar pleiada de zane si cavaleri, regi si regine, dar si publicul, care a apreciat, cu zambetul pe buze, executia precisa si rafinata. La Constanta, premiera spectacolului "Frumoasa din padurea adormita", in regia si coregrafia maestrului Oleg Danovski, a avut loc la 25 octombrie 1985. Actualul spectacol - a carui coregrafie si regie poarta semnatura lui Calin Hantiu, care a preluat si cele mai reusite pagini coregrafice de la Marius Petipa - a avut premiera pe 6 iulie 2003 la Brasov si pe 20 iulie 2003 la Constanta. Spectacolul a fost prezentat cu succes pe scenele teatrelor din Germania, in cadrul traditionalului turneu de iarna care s-a incheiat la inceputul acestui an.

Scris de: {autor}Mirela STINGA {/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii