Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
19:48 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

O comedie savuroasă „Goi pușcă” pe scena Teatrului de Stat Constanța (galerie foto)

ro

25 Oct, 2021 00:00 4627 Marime text
  • Sâmbătă, 23 octombrie , a avut loc spectacolul „Goi pușcă” pe scena Teatrului de Stat din Constanța,  în regia lui Vlad Cristache.
  • Spectacolul face parte din ultimele reprezentații la sediul din bulevardul Ferdinand înainte de începerea lucrărilor de reabilitare a clădirii.

Cea mai recentă premieră a TSC, „Goi pușcă”, de Simon Beaufoy, după celebrul film Full Monty, a fost un real succes, stârnind reacții puternice și purtând spectatorii într-un carusel al emoțiilor.

O comedie savuroasă ce a stârnit valuri de râsete, are de fapt în mijloc drama a patru șomeri care ajung la capătul puterilor. Pentru a face rost de bani, ei decid să organizeze împreună un show de striptease.

Cei patru încearcă să-și rezolve diversele probleme: unul nemaiputând să plătească pensia alimentară și să-și vadă copilul, prietenul său cel mai bun îndepărtându-se de soția lui, căci nu se mai simțea bărbat îndeajuns, altul mințindu-și în fiecare zi soția că pleacă la muncă, pentru a nu-i provoca o decepție, deși era șomer de șase luni, iar altul fiind în pragul sinuciderii.

Spectacolul abordează subiecte actuale, cum ar fi divorțul, șomajul, depresia și dorința de sinucidere, problemele conjugale, decepția, sentimentul de „nu sunt suficient de bun”.

Cel care vine cu ideea show-ului are rolul părintelui, care ar face orice pentru a-și putea vedea copilul. Într-un moment de disperare, pune pe roți un proiect aproape imposibil. Acela de a transforma un grup de bărbați obișnuiți în idoli ai femeilor din oraș. Deși unul se credea prea slab, altul prea gras sau prea bătrân pentru o astfel de experiență, ei și-au unit forțele și au scos la iveală tot ce avea mai bun fiecare. S-au sprijinit reciproc pe parcurs. Au arătat că la orice vârstă este timpul potrivit pentru un a începe ceva nou. Au reușit să transforme problemele în soluții și disperarea într-un moment de glorie.



Copilul este supereroul din umbră.


Starul serii a fost fiul celui care inițiază întreaga aventură. Un superman în miniatură, el își susține tatăl și îi oferă chiar banii lui din alocație pentru a pune spectacolul pe picioare. Este foarte interesant cum fiul devine sponsor și un fel de impresar al tatălui său, motivându-l să meargă mai departe.

Printre spectatori s-a aflat Ludmila Martanovschi, profesor de cursuri de dramaturgie britanică și americană la Facultatea de Litere a Universității Ovidius din Constanța. Ea spune că producția locală este un succes și adresează o întrebare extrem de relevantă.

Deși inițial m-am temut că nimic nu poate egala savoarea filmului The Full Monty (1997), care mi-a plăcut mult când a fost lansat, după vizionarea piesei realizate pe baza acestuia pe scena constănțeană, pot spune că producția locală este un succes, oferind o seară de relaxare și de reflecție. În primul rând, jocul nuanțat al actorilor pune în valoare textul plin de umor și dezlănțuie râsete din partea spectatorilor de toate vârstele, demonstrând capacitățile terapeutice ale teatrului mai ales în momente de criză.

În același timp, trebuie observat că gestul personajelor poate primi o nouă interpretare în prezent. Câțiva muncitori englezi într-o uzină de fier din Sheffield, disponibilizați în timpul regimului Thatcher, ajung să pregătească un spectacol de striptease în lipsa oricăror alte surse de venit în regiune. Gaz, Dave, Gerald, Lomper, Guy și Horse acționează din disperare și speră ca banii obținuți să le relanseze viețile, dar descoperă că de fapt camaraderia și perseverența sunt salvatoare.

Și se conturează întrebarea: în timpul pandemiei, când arta teatrală este amenințată, oare este nevoie ca regizorul și actorii să apeleze la un spectacol cu un număr de striptease la final, chiar dacă redat în cheie ironică, pentru a avea spectatori în sală și pentru a-și demonstra utilitatea, relevanța, capacitatea de a trezi emoții și dezbateri?- Ludmila Martanovschi.



Scenografia spectacolului este semnată de Mădălina Niculae, coregrafia, de Ștefan Lupu, iar lighting design-ul, de Alexandru Bibere. Asistent de coregrafie este Florina Stănculeţ,


În distribuție: Marian Adochiţei, Ionuț Paul Ștefan, Iulian Enache, Theodor Șoptelea, Florentin Roman, Florin Aioane / Ștefan Mihai, Matei Doreanu, Alina Manţu, Florina Stănculeţ, Liliana Cazan / Luiza Sarivan, Liviu Manolache / Dan Cojocaru, Andrei Cantaragiu, Adrian Dumitrescu, Remus Archip, Andrei Bibire, Laura Iordan Adrian, Georgiana Mazilescu, Lana Moscaliuc, Ecaterina Lupu / Cristiana Luca.

Mai multe imagini în galeria foto.

Citește și: Iubire, trădare și căință într-un spectacol incendiar pe scena Teatrului de Stat din Constanța (galerie foto)


Sursă foto: ZIUA de Constanța
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii