2009, an cu noroc pentru Telegraf Advertising Cat din profitul lui Strutinsky vine de la Mazare?!
2009, an cu noroc pentru Telegraf Advertising: Cat din profitul lui Strutinsky vine de la Mazare?!În Monitorul Oficial 2294, partea a IV-a, din 26 mai a.c, a fost publicată, în conformitate cu prevederile Legii nr. 21/1990, situaţia financiară anuală a SC Telegraf Advertising SRL, pentru exerciţiul financiar 1.01.2009 - 31.12.2009. Actul arată că firma administrată de Sorin-Gabriel Strutinsky, partener de afaceri şi prieten al primarului Radu-Ştefan Mazăre, a avut, anul trecut, o cifră de afaceri de 10 milioane de lei, deloc rău pentru un an de criză.
Dar, cum să nu-i meargă bine Telegrafului, din moment ce mulţi bani publici au curs, de-a lungul timpului, înspre conturile sale. Atât Primăria condusă de Radu Mazăre, cât şi instituţiile din subordinea sa, cum ar fi Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local sau SC Confort Urban SRL, au încheiat contracte de publicitate cu SC Telegraf Advertising, acest fapt atrăgând şi atenţia autorităţilor. Din aceeaşi „familie" cu SOTI Cable Neptun, Telegraful a făcut, în unele cazuri, schimb de contracte cu firma care deţine TV Neptun. Că doar, banii publici sunt buni pentru oricare dintre afacerile lui Strutinsky, iar afacerile prosperă chiar şi în cele mai neguroase vremuri economice. Evident, se ridică întrebarea: care este procentul banilor publici în fabuloasa cifră de afaceri a SC Telegraf Advertising?! Dacă vorbim despre 2009, pe 6 ianuarie în acel an, Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) a publicat anunţul 52091 prin care nota semnarea contractului 169.170 din 17 noiembrie 2008, având ca obiect „servicii suplimentare la contractul de publicitate media în presa scrisă" nr. 70851 din 9 mai 2008. Suplimentarea acordată de Primăria municipiului Constanţa, în valoare de 283.856,6 lei, a fost primită de Telegraf Advertising, titularul contractului iniţial, din 2008, care valora nu mai puţin de 3.697.479 de lei, fără TVA. Contractul 70851, semnat pe 9 mai 2008, nu interesase decât firma lui Strutinsky, care a fost singurul ofertant şi a oferit fix suma pe care cei de la primărie o estimaseră pentru serviciul de publicitate în presa scrisă. Ce coincidenţă! Însă, ghinionul s-a abătuta supra contractului, mai ales că a atras atenţia Agenţiei Naţionale de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice, care a considerat că municipalitatea „avea obligaţia de a promova concurenţa între operatorii economici". ANRMAP a şi amendat Primăria lui Mazăre cu această ocazie. Telegraf Advertising a mai primit 50.000 de lei şi pentru contractul 14.656 din 29 septembrie 2008, pentru publicitate radio. Este adevărat, nu numai instituţia condusă de partenerul de afaceri al lui Strutinsky dă bani Telegrafului. Aşa se face că, pe lista „sponsorilor" firmei Telegraf Advertising se mai află şi Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local (SPIT VBL), dar şi SC Confort Urban SRL. Pentru SPIT-ul condus de Virginia Ştefănică, Telegraf s-a ocupat tot de publicitatea în presa scrisă, numai că anunţurile de atribuire postate pe site-ul instituţiei nu indică şi suma pentru care au fost parafate înţelegerile contractuale. La Confort Urban este mai simplu: un an câştigă Telegraf Advertising, un altul SOTI Cable Neptun. Aşa se face că, în 2008, banii, peste 3,5 miliarde lei vechi, au ajuns la editorul ziarului Telegraf, care a făcut publicitate pentru activităţile şi acţiunilor din cadrul programului de ranforsare a tramei stradale. Acelaşi contract a fost adjudecat, în 2009 de SOTI Cable, iar în 2010, din nou, pentru 410.000 de lei fără TVA, de Telegraf Advertising. Că doar tot la Strutinsky, administratorul ambelor firme, ajung bănuţii contribuabililor. Unele contracte semnate în 2008 şi-au avut finalitatea şi, în consecinţă, plata, în 2009. Nu mai rămâne nici un dubiu că din bani publici se trăieşte bine, dar chiar atât de bine?!
Legătura Sorin Gabriel - Radu Ştefan
Telegraf Advertising face parte din acelaşi holding cu Conpress Advertising şi SOTI Cable Neptun, alte două firme fericite şi îndestulate în urma licitaţiilor organizate de Primărie şi Consiliul Judeţean, instituţii conduse de Radu Mazăre, respectiv de Nicuşor Constantinescu. Nu mai este nici un secret pentru nimeni că Telegraf Advertising este principalul canal de publicitate al cuplului de la conducerea Constanţei, Mazăre - Constantinescu. Telegraf Advertising are sediul pe strada Ion Roată numărul 3, acolo unde se află şi celebrul magazin Brick al unui alt business-VIP constănţean, Five Holding. Potrivit Registrului Comerţului, afacerea este împărţită de Sorin-Gabriel Strutinsky (72%), cel care o şi administrează, şi de Mihail Gheorghe Cârciog (28%). Societatea care va aduce ctitoririle SCIL-ului în atenţia opiniei publice are nu mai puţin de 13 puncte de lucru: bulevardul Mamaia nr. 296 (sediul TV Neptun), bulevardul Mamaia nr. 268, strada Mircea cel Bătrân nr. 119, strada Dezrobirii/IC Brătianu, incinta Marvimex stand 128, incinta Doraly - şoseaua Mangaliei, bulevardul Tomis nr. 96, strada Adamclisi colţ cu strada Sucevei - galeriile comerciale Brotăcei, str. Ştefan cel Mare nr. 2, bulevardul IC Brătianu nr. 158, CFR SA în incinta clădirii de călători corp C şi bulevardul Mamaia nr. 243-245. Atât Strutinsky, cât şi Cârciog împart afaceri atât cu Radu Mazăre, cât şi cu Nicuşor Constantinescu. Cei doi apar, în diverse combinaţii, în toate business-urile pe care le au primarul Constanţei şi cel care conduce judeţul: Royal Distribution Services, Conpress Group, Xenoti, Sigma Trading, Concordia Press şi Ideea Contrast. În mod evident, cel mai „bazat" din punct de vedere afaceristic este Sorin Strutinsky, cel care deţine părţi sociale în nu mai puţin de 33 de societăţi, printre care regăsim firme celebre cum ar fi Tutun şi Ziare, Marin SRL (firma care a concesionat lacul Siutghiol), Eolica Investments, Energy Power Services, Granitul Dobrogea, Conpress Holding SRL, SOTI Cable Neptun şi Conpress Advertising.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp