Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
11:41 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

33 de pioni Cine sunt membrii Organizaţiei Patronale „Operatorul Portuar” care se opune transferului Portului Constanţa

ro

03 Jun, 2014 00:00 8570 Marime text
Cel mai mare protest care a avut loc în ultimii ani în Constanţa şi care a avut ca subiect posibilul transfer al unui pachet de acţiuni ale Portului Constanţa de la Ministerul Transporturilor sub „umbrela” administraţiei Mazăre a avut sprijinul Organizaţiei Patronale „Operatorul Portuar”. Aceasta din urmă se opune vehement acestei mişcări, considerând că portul nu va avea, odată ajuns sub „bagheta” municipalităţii, o soartă prea bună. Cine sunt însă membrii acestei organizaţii devenite extrem de vocale în contextul scandalului Portului Constanţa?

Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar” este formată, la momentul actual, din 33 de operatori portuari din Constanţa. Este vorba despre APM Terminals România SRL, Casa de Expediţii Phoenix SA, Chimpex SA, Comvex SA, DP World Constanţa, Coremar SA, Decirom SA, European Metal Services SA, Frial SA, Geomar Stevedoring CO SRL, Grup Servicii Petroliere SA, Grup Servicii Petroliere Shipyard SRL, Idu Shipping & Stevedoring CO SRL, Kronospan Zona Liberă Constanţa SRL, Maritime Pilot SRL, Minmetal SA, Niva Prodcom SRL, Nord Marine SRL, North Star Shipping SRL, Octogon Gas & Logistics SRL, Oil Terminal SA, Prodive Services Management SRL, Romcargo Maritim SRL, Romned Port Operator SA, Rotrac SA, Schenker Romtrans SA, Silotrans SRL, SOCEP SA, Tomini Trading SA, TTS Operator SA, Umex SA, United Shipping Agency SRL şi Canopus Star SRL.
Din Consiliul Director al „Operatorului Portuar” fac parte patru membri: Viorel Panait - preşedinte, Gabriel Comănescu - vicepreşedinte, Laurenţiu Mironescu - vicepreşedinte şi Liviu Ghebaur - vicepreşedinte.

„Eu merg până la capăt”

Unul dintre cei mai importanţi operatori portuari este Grup Servicii Petroliere (GSP), al cărui preşedinte este omul de afaceri Gabriel Comănescu, cel mai bogat constănţean, a cărui avere se ridică, potrivit topului „Forbes 500 miliardari 2013”, la 500 de milioane de euro. În primăvara acestui an, GSP a inaugurat o investiţie de 44 de milioane de dolari, investiţie care constă în achiziţia şi modernizarea unei platforme petroliere în urma unui parteneriat cu EximBank, care a oferit un credit de aproximativ 30 de milioane de dolari.
Gabriel Comănescu este unul dintre cei mai vehemenţi contestatari ai transferului pachetului de 13% din acţiunile Portului Constanţa la administraţia Mazăre. El a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, că nu va renunţa la poziţia sa. „Eu merg până la capăt”, a menţionat Comănescu.

Marii „actori” din Portul Constanţa

Un alt operator important este Chimpex SA. Societatea a fost fondată în noiembrie 1992. Potrivit datelor disponibile pe Registrul Comerţului, acţionarii Chimpex sunt Azomureş SA şi Ameropa Holding SA, aceasta din urmă cu sediul în Elveţia. Administratori ai Chimpex sunt Gilles Louis Viellet, Zivy Andrew Henry şi Kadanik Jan, în vreme ce directorul societăţii este Viorel Panait.
Comvex SA a fost înfiinţată tot în toamna anului 1992. Conform Registrului Comerţului, asociat persoană juridică în această societate este Solidmet SRL, în firmă existând însă şi „alţi acţionari persoane juridice şi acţionari pers.”. Administratori sunt De Rubeis Raimondo, Ion Dan Drăgoi, Viorel Panait, Panait Ivănescu, SC Octogon Shipmanagement SRL.
În ceea ce priveşte SOCEP SA, societatea are, ca asociaţi, aşa cum se menţionează pe Registrul Comerţului, persoane fizice şi persoane juridice. Vicepreşedinte al SOCEP, membru în Consiliul de supraveghere, este Ion Duşu. Niculae Duşu este preşedintele Consiliului de supraveghere, în vreme ce Daniel Linteş este directorul societăţii. Membri în directoratul SOCEP sunt Ion Postică, Daniel Linteş şi Dorinel Cazacu, acesta din urmă preşedinte. Membri în Consiliul de supraveghere sunt Ion Stanciu, Dumitru Carapiti şi Stere Samara.

Nu în ultimul rând, Minmetal SA este, de asemenea, unul dintre marii operatori portuari. Acţionari persoane juridice în Minmetal sunt North Star Shipping SRL şi Omega Capital SRL. Directorul general unic al societăţii este Teodor Bolocan, în vreme ce administratori sunt Marco Wahler, cetăţean cu cetăţenie germană, Rodica Vasile şi Liviu Şerban Ghebaur.
Cu Liviu Ghebaur a purtat primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, discuţii pe data de 20 mai, pe tema transferului Portului Constanţa. La finalul discuţiilor, întrebat ce anume a determinat societatea Minmetal să nu se mai opună transferului pachetului de acţiuni, Ghebaur a declarat: „La conferinţa respectivă, eu personal am fost acolo şi am subliniat foarte clar că părţile care se află în momentul de faţă în conflict ar trebui să se adune la masa dialogului. E o chestie normală şi civilizată, aparţinând secolului XXI, iar soluţiile pot fi găsite numai împreună, şi nu separat”. Aşa cum am precizat şi la momentul respectiv, Ghebaur nu a făcut personal nicio declaraţie oficială în contextul conferinţei de presă organizate de Operatorul Portuar pe data de 15 mai.
Totodată, Mazăre susţine că, dintre aceşti operatori, nici Chimpex nu s-ar opune transferului.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • cinevauu 03 Jun, 2014 12:22 Pai ar trebui sa se scotoceasca Comanescu de vreo 200.000 euro, sa cumpere 40.000 pachete de ulei 1Euro +zahar 1Euro + pui 2Euro + faina 1Euro... sa le dea la cersetorii lui mazare si sa ii puna sa semneze pentru demiterea primarului pastaie. ce e asa de greu ??????