Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:15 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

A câştigat pe fond primul proces Fostul director Custurea cere anularea concursului pentru manager al MINAC, aflat în desfăşurare

ro

20 Jan, 2017 00:00 4308 Marime text
Răsturnare de situaţie în cazul concursului pentru postul de manager al Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa (MINAC)
 
După ce a câştigat pe fond procesul intentat Consiliului Judeţean Constanţa şi Direcţiei de Cultură, Sport, Turism şi Sănătate din cadrul administraţiei judeţene (responsabilă de evaluarea ce a stat la baza revocării sale din funcţie), Gabriel Custurea a deschis un nou proces prin care solicită suspendarea concursului pentru postul de manager al MINAC, până la soluţionarea procesului iniţial.
 
Prin intermediul avocatului său, fostul manager al Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa a înregistrat miercuri, la Tribunalul Constanţa, la Secţia de Contencios administrativ şi fiscal, dosarul cu nr. 276/118/2017. Contactat telefonic, Gabriel Custurea a precizat că, în urma consultării cu avocatul său, a decis să atace în instanţă procedura demarată de administraţia judeţeană pentru desemnarea unui nou manager al Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa.
 
Totodată, Custurea a declarat că a câştigat procesul intentat CJC şi comisiei care l-a notat cu 5,87 în urma evaluării anuale a managementului său în 2016. „Aşteptăm motivarea instanţei de fond, probabil Consiliul Judeţean va ataca cu apel decizia judecătorilor“, spune Custurea. Dacă va câştiga definitiv procesul privind anularea actului administrativ HCJ nr. 99/19.05.2016, Custurea ar putea fi repus în funcţie.

Gabriel Custurea a condus MINAC încă din 2009 (şi până în primăvara anului 2016), când a fost numit director interimar, după demisia lui Constantin Chera.

CJC aşteaptă proiecte pentru MINAC până pe 2 februarie

Cea mai importantă instituţie muzeală din judeţ are, teoretic, director interimar (Traian Cliante) până în luna februarie, când, probabil, postul va fi adjudecat. Asta dacă nu cumva instanţa va decide îngheţarea procedurii, urmare a demersului de care vorbeam mai sus. Consiliul Judeţean a demarat din nou procedura pentru desemnarea unui nou manager al muzeului, după ce, spre finalul anului trecut, concursul pentru desemnarea conducerii s-a încheiat fără niciun câştigător. Niciunul dintre cei doi candidaţi rămaşi în cursa pentru desemnarea managerului MINAC nu a reuşit să obţină notă de trecere după proba finală a interviului. Delia Cornea, muzeograf, şi Marian Zidaru, profesor, au obţinut 6,50 la proba interviului, după ce, la cea de-a doua probă de analiză a proiectului de management, Cornea obţinuse nota 7,30, iar Zidaru, 7,06. Într-un final, notele au fost 6,90 pentru Delia Cornea şi 6,78 pentru Marian Zidaru, punctaj insuficient pentru a promova concursul privind managementul Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa.

Consiliul Judeţean anunţă recurs şi analizează situaţia

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Dumitru Learciu, responsabil de instituţia muzeală judeţeană, a declarat: „În mod firesc, administraţia judeţeană va face recurs la procesul câştigat pe fond de fostul director Custurea. În privinţa noului dosar, vom analiza împreună cu departamentul juridic dacă se impune suspendarea organizării concursului sau putem merge mai departe cu procedura“.
 
Vicepreşedintele CJC mai spune însă că în cazul lui Gabriel Custurea ar putea exista o scăpare a celor care l-au reprezentat în instanţă. „Din ce ştiu eu, dânsul nu s-a judecat pe dreptul muncii şi pe contractul de management. Tocmai de aceea, la prima vedere, noi am putea merge mai departe cu procedura pentru organizarea concursului pentru desemnarea managerului MINAC, dar vom vedea“, a conchis Learciu.

Condiţiile pentru cei care vor să devină manager la MINAC

Condiţiile de participare pentru cei care doresc să conducă Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa sunt următoarele:
- persoana care se înscrie la concursul de proiecte trebuie să aibă cetăţenia română sau a unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene şi domiciliul în România;
- să aibă capacitate deplină de exerciţiu, studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă într-unul din domeniile: economic, juridic, istorie;
- candidatul trebuie să aibă experienţă în specialitatea studiilor de minimum zece ani, experienţă în management de minimum un an, indiferent de domeniu, şi să poată face dovada absolvirii a cel puţin un curs de management;
- să nu-i fi încetat contractul individual de muncă, raportul de serviciu sau contractul de management pentru motive imputabile în ultimii patru ani;

- să nu fi suferit condamnări penale şi civile pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
- să nu deţină o funcţie de manager la o altă instituţie publică de cultură din România (astfel cum este definită de prevederile OUG nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, cu modificările şi completările ulterioare);
- să nu fi fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în sensul art. 2, lit. a) - c) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii.

Calendarul concursului organizat de CJC

Pe 21.12.2016 a avut loc aducerea la cunoştinţa publică a condiţiilor de participare la concursul de proiecte de management, a caietului de obiective, a regulamentului de organizare a concursului de proiecte de management întocmit conform regulamentului-cadru, a calendarului concursului, cu precizarea termenului/perioadei pentru fiecare etapă, a actelor necesare înscrierii la concursul de proiecte de management care fac obiectul dosarului de concurs, bibliografiei, informaţiilor (privind condiţiile tehnice de redactare a proiectului de management şi condiţiile de prezentare a acestuia şi orice alte informaţii considerate necesare unei mai bune înţelegeri a cerinţelor concursului).
 
Perioada 12 ianuarie - 2 februarie 2017, ora 12.00, este destinată elaborării şi depunerii proiectelor de management şi a dosarelor de concurs de către candidaţi. Între 2.02.2017 şi 3.02.2017 se face selecţia dosarelor. În perioada 7.02.2017 - 13.02.2017 se va face analiza proiectelor de management - prima etapă. Pe 13.02.2017 se va proceda la aducerea la cunoştinţa candidaţilor, în scris, a notei obţinute în prima etapă a concursului, care se va afişa la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din bulevardul Tomis nr. 51 şi al instituţiei publice de cultură, precum şi pe site-ul instituţiei publice de cultură, după caz.

Pe 14.02.2017 are loc susţinerea proiectelor de management în cadrul interviului - a doua etapă. În termen de 24 de ore de la încheierea etapei a doua - aducerea la cunoştinţa candidaţilor, în scris, a rezultatului concursului şi la cunoştinţa publică a rezultatului concursului prin afişarea acestuia la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din bulevardul Tomis nr. 51, precum şi pe site-ul autorităţii, după caz.
 
Candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţii asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea şi desfăşurarea concursului la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din bulevardul Tomis nr. 51, în maximum trei zile lucrătoare de la data aducerii la cunoştinţa candidaţilor a rezultatului concursului.


Dosarele de concurs şi proiectele de management se depun la sediul Consiliului Judeţean Constanţa din bulevardul Tomis nr. 51, la Centrul pentru Informare Cetăţeni, până la data de 2.02.2017, ora 12.00.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii