ADR Sud-Est contrazice municipalitatea Finanțarea proiectului de mobilitate nu a fost în condiționată de tranformarea bulevardului Ferdinand din Constanța în arteră cu sens unic! (DOCUMENTE)
ADR Sud-Est contrazice municipalitatea : Finanțarea proiectului de mobilitate nu a fost în condiționată de
03 May, 2024 17:00
ZIUA de Constanta
2900
Marime text
⦁Proiectul de acces şi mobilitate în zona centrală a municipiului Constanţa nu a fost condiţionat de suprimarea unei benzi de circulaţie pe bulevardul Ferdinand, aşa cum au susţinut autorităţile locale
⦁Locuitorii din perimetrul în care se desfăşoară acest proiect au făcut o interpelare către Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Est pe acest subiect şi din răspunsul primit rezultă că decizia de a institui sens unic de circulaţie pe bulevardul Ferdinand aparţine Primăriei, ca soluţie pentru fuidizarea traficului
⦁Locuitorii de pe strada Cuza Vodă sunt nemulţumiţi că prin acest proiect se va devia tot traficul către gară pe această stradă şi nu vor mai avea locuri de parcare
ADR Sud-Est a răspuns celor aproximativ 250 de locuitori ai Constanței care domiciliază sau își desfășoară activitatea în zona centrala a orașului, în legătură cu implementarea proiectului de mobilitate derulat de Primăria Constanța.
Aceștia au făcut o interpelare către Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Est pe acest subiect şi din răspunsul primit rezultă că decizia de a institui sens unic de circulaţie pe bulevardul Ferdinand aparţine Primăriei, ca soluţie pentru fuidizarea traficului.
Din răspunsul Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Est pe care îl publicăm integral, se înțelege că finanțarea proiectului „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a Municipiului Constanța” nu a fost condiționată de suprimarea unei benzi pe bd. Ferdinand (sau de transformarea bd. Ferdinand în arteră cu sens unic de circulație).
Practic, ADR lasă să se înțeleagă că această soluție a fost propusă de către Primăria Municipiului Constanța, ca reieșind din studiul de trafic.
Menționăm faptul că într-adevăr condițiile pentru finanțare se refereau la benzile pentru transport public, reamenajarea trotuarelor și construirea pistelor pentru biciclete, care se puteau însă executa fără suprimarea benzii de transport autovehicule dinspre Miga înspre Gară.
Iată răspunsul ADR Sud-Est pe tema reconfigurării traficului în cadrul proiectului de mobilitate urbană în centrul municipiului Constanța:
Facem mențiunea că în HCL-ul prin care proiectul de mobilitate în zona centrală aprobat în 2019, bulevardul Ferdinand nu figura cu bandă suprimată și nici sens unic. Prin urmare, se pare că proiectul a fost modificat față de ce s-a aprobat prin HCL, vezi secțiunea „documente", paginile 5/6/12.
În secțiunea „documente", puteți consulta solicitarea locuitorilor din zona centrală a municipiului Constanța și răspunsul ADR Sud-Est. Acestea ne-au fost puse la dispoziție chiar de către petiționari,
Demersul locuitorilor din zona centrală a municipiului Constanța către ADR Sud-Est reprezintă continuarea solicitării din noiembrie 2023 a celor aproximativ 250 de persoane fizice și juridice cu domiciliile sau sediile comerciale pe str. Cuza Vodă, Ștefan cel Mare, Ferdinand, Siretului, Ion Lahovari și Jupiter către autoritățile locale de renunțare la resistematizarea propusă în cadrul proiectului de mobilitate în zona centrală care îi afecta sub mai multe aspecte.
De pildă, traficul propus pentru strada Cuza Vodă (care va prelua traficul de autovehicule care circulă în acest moment pe bulevardul Ferdinand) ne va afecta locuințele și sediile prin vibrațiile produse de trafic. Amintim faptul că pe strada Cuza Vodă multe clădiri sunt vechi, iar reparațiile care se pot face acestora sunt costisitoare, prin obligativitatea respectării arhitecturii existente.
Transformarea străzii Cuza într-o stradă de trafic intens va determina creșterea poluării în zonă!
Constănțenii din zona centrală a municipiului Constanța consideră că desființarea parcărilor de pe strada Cuza, în coroborare cu desființarea parcărilor și de pe celalalte artere din proiect va determina aglomerarea străduțelor limitrofe, cu imposibilitatea parcărilor autovehiculelor personale.
„Înțelegem faptul că Primăria dorește încurajarea transportului public, dar chiar dacă toți am circula cu transportul public, nevoia de a parca autovehiculul personal în proximitatea domiciliului pe durata în care folosim transportul public rămâne o nevoie reală. Primăria nu a inițiat nici un fel de măsură care să atenueze efectele negative ale desființării atâtor locuri de parcare din perimetrul proiectului Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a Municipiului Constanța. {roiectul nu a fost niciodată în procedură de transparență decizională pentru ca persoanele interesate să poată formula propuneri, sugestii sau opinii referitoare la modalitatea în care autoritatea locală dorește resistematizarea rutieră a zonei. Așa cum reiese din proiectul tehnic, pe strada Cuza Vodă nu sunt prevăzute semafoare la intersecțiile cu străzile principale perpendiculare pe aceasta (Bd. Tomis, str. Mihai Viteazu, str. I. G. Duca, str. Atelierelor) și în condițiile în care străzile antemenționate vor avea trafic intens, circulația pe strada Cuza Vodă va fi blocată (traversarea făcându-se foarte greu) iar toate acestea vor avea drept consecință directă creșterea poluării pe str. Cuza Vodă", mai susțin locuitorii din zona centrală a municipiului Constanța.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Aproape 250 de persoane fizice și juridice au depus o plângere prealabilă la Primăria Constanța. Este vizat proiectul „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului”(DOCUMENTE +FOTO)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii