Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:10 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Beauty Shop si-a insusit politica "buticurilor de cartier"

ro

25 Jan, 2006 00:00 1071 Marime text

ANPC confirma

Ancheta realizata de redactorii ZIUA de Constanta vizavi de tepele Beauty Shop nu au ramas fara ecou * La scurt timp de la publicarea materialului in care au fost date publicitatii practicile angajatilor companiei, conducerea Beauty Shop SA a formulat un drept la replica * Dupa cum era de asteptat, in acest document remis redactiei sunt infirmate majoritatea acuzelor aduse companiei de redactorii nostri * O informare a Biroului de Presa al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor confirma partial cele relatate in materialul "Teapa Beauty Shop" * Daca la Constanta inspectorii OPC au aplicat cinci sanctiuni contraventionale, din care patru ocazionate de controalele tematice si o alta in urma unei reclamatii, la Bucuresti situatia este mult mai grava * Sesizarile primite la OPC Bucuresti fac referire la neconcordanta intre preturile de raft si cele de casa, neonorarea unor oferte promotionale si, din nou, nepersistenta mirosului unui parfum * La acestea se mai adauga si alte nemultumiri ale clientilor Beauty Shop care au reclamat si alte incidente ca supraetichetarea unor produse cosmetice

Cotidianul ZIUA de Constanta a prezentat in urma cu aproximativ patru luni un material referitor la "tepele" oferite de prestigiosul lant de magazine Beauty Shop, clientilor sai. In materialul "Teapa Beauty Shop", aparut pe data de 25 octombrie 2005, redactorii ZIUA faceau referire la o serie de nereguli ce se petrec in interiorul magazinului. Produsele neetichetate corespunzator, calitatea care lasa de dorit si chiar elementele ce pun sub semnul intrebarii termenul de valabilitate al unor produse cosmetice au reprezentat la acea vreme cateva dintre problemele dezbatute pe parcursul materialului. Ancheta nu a ramas fara rasunet, la scurt timp a sosit si un drept la replica formulat de conducerea magazinului, potrivit caruia, "sustinerile ziarului ZIUA de Constanta sunt neintemeiate si tendentioase". Afirmatia a fost facuta in contextul in care, conducerea Beauty Shop Romania SA sustinea ca, citam: "cifra de afaceri a societatii noastre, pozitia pe piata de profil precum si expunerea generata de locatiile magazinelor noastre au atras controale ale autoritatilor competente in materia protectiei consumatorilor. Rezultatele acestor controale sunt mentionate in registrele societatii, reprezentand o dovada pertinenta" a faptului ca cele sustinute in materialul publicat in cotidianul nostru nu sunt in concordanta cu realitatea. In urma unei adrese formulate de ZIUA de Constanta catre Biroul de Presa al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, institutia pare sa confirme totusi cele constatate si mentionate de redactorii ZIUA. Din adresa primita se mentioneaza ca in perioada 2003 - 2005, la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Constanta au fost inregistrate doua reclamatii de la consumatori, motivele sesizarilor fiind dezlipirea manerului unui pieptene pentru tapat si nepersistenta mirosului unui parfum. Dintre acestea, inspectorii OPC spun ca doar prima dintre ele a fost intemeiata, motiv pentru care conducerea magazinului de la Constanta a fost sanctionata. In plus, in aceasta perioada, OPC-ul a mai aplicat alte cinci sanctiuni contraventionale in valoare de 25 de milioane de lei RON din care, patru au fost ocazionate de controalele tematice.Supraetichetarea, fenomen practicat si la case mariIn ceea ce priveste situatia magazinelor din Bucuresti, nici acestea nu au scapat de sanctiuni. In perioada mentionata mai sus, au fost primite la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti sase reclamatii. Principalele motive constau in neconcordanta intre preturile de raft si cele de casa, neonorarea unor oferte promotionale si din nou, nepersistenta mirosului unui parfum. La acestea se adauga deversarea continutului unei sticle de parfum dupa iesirea din magazin si supraetichetarea unor produse cosmetice. Din cele sase reclamatii, spun inspectorii OPC, doar una s-a dovedit a fi intemeiata si anume supraetichetarea produselor cosmetice. Aflam astfel ca la magazinele Beauty Shop din Bucuresti, 30 bucati spray deodorant, aflate in depozitul firmei, au fost descoperite ca fiind supraetichetate, cu termen de valabilitate diferit, fapt interzis prin lege. Reprezentantii ANPC sustin ca la vremea respectiva conducerea magazinului a fost sanctionata cu 60 de milioane de lei, fiind dispusa in acelasi timp oprirea definitiva a comercializarii acestor produse. Referitor la acest ultim aspect, mentionam ca in acelasi drept la replica, conducerea Beauty Shop SA sustine ca: " desi imprimarea datei de expirare pe fiecare produs in parte nu este ceruta de toate legislatiile tarilor producatoare, acest lucru este realizat in Romania, in conformitate cu legea. Afirmatia conform careia in magazinele Beauty Shop se comercializeaza produse cu termen de valabilitate expirat si ca, mai mult, acest lucru este ascuns prin aplicarea succesiva de etichete este nu numai nereala si nedovedita dar mai ales imposibil de realizat, atata vreme cat termenele de valabilitate sunt mentionate in documentele de provenienta ale produselor.... Beauty Shop nu si-ar putea permite sa-si pericliteze pozitia practicand o politica specifica mai degraba buticurilor de cartier". Dar iata insa ca si la Beauty Shop se pot implementa apucaturile buticarilor de cartier. Chiar inspectorii de la OPC la Bucuresti au constat acest lucru negat cu tupeu intr-un comunicat semnat de responsabilii Beauty Shop. Trebuie remarcat faptul ca in decursul a doi ani, potrivit Biroului de Presa al ANPC, inspectorii OPC nu au efectuat decat sase verificari, toate in urma unor reclamatii. Controalele tematice fie nu au existat, fie nu au fost mentionate in raspunsul oferit cotidianului nostru.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii