Bucur conduce mafia fierului vechi
Bucur conduce mafia fierului vechi
15 Jan, 2008 00:00
ZIUA de Constanta
5428
Marime text
"Mafia" de la Politia Transporturi Constanta a iesit la iveala odata cu arestarea lui Ioan Bucur
Desi cotidianul nostru a relatat in numeroase randuri despre furturile de proportii care au loc in Portul Constanta, conducerea Directiei Politiei Transporturi a tacut chitic si s-a facut ca nu vede. De ce oare? Ioan Bucur a "cazut", nu inainte de a apuca sa predea filierele din port. Au ramas cei care faceau parte din gasca. Si ca sa incepem cu cei mai mici, unul dintre ei este subcomisarul Claudiu Bucur, se pare var cu seful detronat al Politiei Transporturi Constanta. Ca sa continuam, un altul ar fi Remulus Lazaroaia, seful Politiei Port, in prezent cercetat de DNA pentru ca ar fi distrus niste inscrisuri pentru a impiedica o ancheta. Daca apuci sa te infiltrezi cat de cat in port, afli ca Ioan Bucur era cunoscut, de catre apropiati, sub numele de Bil, iar de catre cei care au avut tangenta cu modul in care acesta isi vindea sprijinul, sub numele de Popa. Se spune despre Bucur ca mia de dolari pe care a primit-o de la Feraru nu a fost decat o foarte mica parte din banii pe care i-a luat la viata lui si ca si-ar fi cumparat apartamentul si Jeep-ul de la persoanele pe care le ancheta in dosare, motiv pentru care a fost cercetat atat de catre Inspectoratul de Politie al Judetului Constanta, cat si de catre Inspectoratul General al Politiei Romane. Cand simtea ca latul se strange, facea rost de o plecare in concediu sau la structurile similare din strainatate, misiuni pe care le-a pomenit, de altfel, atunci cand instanta i-a acordat ultimul cuvant in calitate de inculpat. Politistii care i-au fost atata amar de vreme in subordine afirma ca asa a disparut si din functia de adjunct al comandantului Inspectoratului Politiei Transporturi, pe vremea cand sef era Mihai Poliec. In fine, Bucur a cazut pentru ca s-a lacomit. A ramas Claudiu Bucur, varul lui, subcomisar la Investigatii Criminale in cadrul Politiei Transporturi. Daca Bucur "cel mare" facea de toate, Claudiu este cunoscut pentru afacerile cu fier vechi, pe care le face in cardasie cu George Palavra, cumnatul sau, mai precis fratele concubinei. Subcomisarul Claudiu Bucur are doua centre de fier vechi. Desigur, nu pe numele lui, ci al concubinei. Unul este pe strada Nicolae Milescu, in apropiere de Halta Traian, iar celalalt pe una din stradutele de langa Cimitirul Central.Fierul vechi este transportat cu tir-uri cu numere false
Hotii din port care sunt lasati sa fure fierul vechi cu conditia de a-i da dreptul sau de a-l duce la centrul sau sunt deja mizilic. Marile furturi au loc direct cu tirul. Metodele de operare sunt simple. Cea mai uzitata este urmatoarea. Tirurile cu care transporta fierul, de regula inchiriate, sunt incarcate cu pamant. Deasupra se pune fier. Sunt cantarite la Poarta 6, dupa care vin in Dana 4 la descarcare. Pontatorul confirma cantitatea de marfa in foaia de descarcare, dupa care tirurile se duc sub podul de la Poarta 6 si basculeaza pamantul. Acesta este, de altfel, motivul pentru care, in iulie-august anul trecut, Politia Port a primit, din partea APC, mai multe plangeri in care se arata ca, noaptea, cate 5-6 masini basculeaza pamant pe dane. Se cerea identificarea autorilor. A doua operatiune presupune falsificarea numerelor de inmatriculare ale tirurilor. Practic, intr-un tir se incarca fier greu si se duce la cantarit. Va cantari, asa cum este firesc, intre 20-25 de tone. Un al doilea tir, identic cu primul, este incarcat tot cu fier vechi, dar table, care vor cantari pana in 8-9 tone. Tirul mai greu este cantarit la Poarta 6, dupa care vine sa descarce in dana 4. In dreptul Coremar, insa, tirurile opresc si schimba numerele de inmatriculare intre ele. Masina care se descarca este, de fapt, cea de 8-9 tone. La un singur transport se castiga, deci, in jur de 15 tone, care merg la centrul de fier vechi. Numerele de inmatriculare folosite sunt CT-23-MTN, B-51-UKC, B-51-UKB. Pe unul dintre ele este sofer chiar finul lui Claudiu Bucur. George Palavra este cunoscut in port ca fiind cel care dirijeaza, in ultima perioada, furturile de fier vechi din port. In toamna anului trecut de altfel, in apropiere de Socep, au fost prinsi doi soferi de tir care bajbaiau pe la numerele de inmatriculare. Unul din tir-uri era gol, celalalt plin cu fier. In urma verificarilor efectuate s-a constatat ca cei doi schimbau numerele de inmatriculare si se duceau sa cantareasca cu tirul plin cu fier, apoi schimbau iar numerele si se duceau cu tir-ul gol sa incaseze banii pe marfa fictiva.Trecutul lui Claudiu Bucur
Mai nou, Claudiu Bucur lucreaza pe zona Midia, impreuna cu Gheorghe Smarandache, seful de post, care ii faciliteaza majoritatea achizitiilor. Deseori masinile care pleaca din Midia au ca antemergator pe cea a lui Claudiu Bucur. "Prestatia" lui Smarandache, afirma lucratorii din port, a fost recompensata de Nicolae Margarit, fostul adjunct al Directiei Politiei Transporturi, cu mentinerea in functia pe care o ocupa de peste 10 ani. Claudiu Bucur este amic la catarama cu Dan Gherman, director la SC Tar 04 SRL, o firma din Port, si cu Vasile Vrabie, specialist in furturile din cheul fluvial si din barje, despre care se stie ca, in momentul in care nu isi poate acoperi furtul, scufunda barja cu totul. Trecutul lui Claudiu Bucur este, de altfel, presarat de transferuri fortate si cercetari prealabile. Intrat in sistem ca inspector la Politia Transporturi, a plecat la Sectia 5 Politie in 2004, in momentul in care Transporturile au trecut in subordinea IPJ si s-au facut restructurari. A fost, insa, prins cu tot felul de invarteli de comisarul sef Victor Popescu, seful IPJ si, ca sa scape, in decembrie 1996, cand Politia Transporturi a redevenit autonoma, Ioan Bucur l-a adus din nou aici. Inclusiv pe vremea chestorului Traian Jipa, Vasile Balan, adjunctul IPJ, a dispus cercetarea lui prealabila, in legatura cu un furt de silicomangan. La vremea respectiva, patru indivizi fusesera prinsi cu o masina de silicomangan. Unul dintre ei l-a sunat pe Claudiu Bucur, care a venit si i-a facut scapati. O serie de agenti de paza care au plecat din SC Cobra povestesc cat de puternic era subcomisarul Bucur in anii 2005-2006, cand insotea tirurile cu fier vechi si nu achita bonurile de acces in port. Ca sa concluzionam, caderea lui Ioan Bucur a fost doar primul pas catre deconspirarea mafiei din Politia Transporturi, despre care se spune ca merge chiar pana la varful acesteia. Claudiu Bucur, Remulus Lazaroaia care, se pare ca, la randul sau, este cercetat de DNA, sunt alte nume care merita a fi luate in considerare.Scris de: {autor}Olimpia CEARA {/autor}
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii