Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
04:32 28 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

„Buticul" lui Ivanof face afaceri cu CFR

ro

19 Mar, 2009 01:38 7910 Marime text

DESCHIDERE_CFR_05.jpgSucursala Regională Căi Ferate Constanţa a parafat un contract de 2,7 miliarde lei vechi cu o cunoştinţă a directorului CFR Călători, Gabriel Ţăranu

Guvernanţii ne tot spun să strângem cureaua, însă criza nu este luată în serios de toată lumea. Un exemplu de instituţie care face risipă de bani publici în toiul recesiunii este şi Sucursala Regională Căi Ferate Constanţa.

Pe 7 ianuarie, instituţia condusă de directorul Dorin Maer a contractat forţă de muncă pentru întreţinerea şi repararea liniilor CF. Este vorba, mai exact, despre un contract încheiat cu o firmă care furnizează personal muncitor plătit pe bază de tarif orar, pentru secţia L2 Medgidia. Câştigătoarea licitaţiei este SC Stone Construct SRL, cu sediul în Medgidia, iar suma obţinută de la Sucursala RCF Constanţa este de 228.980 lei, fără TVA, adică peste 2,7 miliarde de lei vechi cu TVA. Valoarea estimată a contractului a fost de 233.122 fără TVA. Suma nu este mare la o primă vedere, însă, ţinând cont de faptul că durata contractului este de nici trei luni, este enormă.
Directorul RCF Constanţa, Dorin Maer, ne-a declarat că firma din Medgidia a fost unicul ofertant, din cauză că nu se găsesc prea mulţi agenţi economici care să se prezinte la licitaţie pe bani puţini. El a adăugat că muncitorii plătiţi cu ora iau, în medie, 5 lei pe oră şi că, având în vedere faptul că sunt vreo 30 - 40 la număr, iar contractul se derulează în lunile ianuarie, februarie şi martie, firma nu câştigă mai nimic.

O tranzacţie profitabilă

Ţinem să-l contrazicem pe domnul director al RCF. Dacă socotim că un muncitor munceşte opt ore, douăzeci de zile pe lună, atunci, acesta câştigă opt milioane de lei vechi pe lună. Având în vedere faptul că perioada de derulare a contractului este de aproape trei luni - 60 de zile lucrătoare şi ţinând cont de faptul că sunt aproape 40 de muncitori plătiţi cu ora, cheltuiala cu salariile este de 96.000 lei, adică de 960 milioane de lei vechi. Prin urmare, ţinând cont de faptul că activitatea derulată de Stone Construct nu implică şi cheltuieli cu materii prime, profitul societăţii este unul foarte mare, pentru doar trei luni de activitate, adică de peste 1,7 miliarde de lei. Din această sumă se scade, bineînţeles, şi impozitul, însă tot nu putem spune că firma din Medgidia a încheiat un contract pe nimic.

CFR_regionala.jpgMiliarde pentru căratul traverselor

Având în vedere faptul că este vorba despre forţă de muncă necalificată, angajată pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii a liniilor CF, ne-am exprimat îngrijorarea faţă de faptul că mentenanţa liniilor de cale ferată este asigurată de oameni care nu se pricep. Directorul Maer ne-a „liniştit" şi de această dată. El a declarat că oamenii au fost angajaţi pentru lucrări care nu necesită calificare, mai concret pentru a căra traverse de cale ferată, pentru a săpa etc. El a adăugat că aceştia se află sub supravegherea permanentă a unor specialişti CF. De precizat că, în urmă cu ceva ani, RCF dispunea de personal calificat de întreţinere şi reparare a căilor ferate. Dorin Maer a explicat necesitatea angajării unor zilieri prin faptul că „în ultimii ani s-au făcut disponibilizări masive". El a precizat că numai în 2003 - 2004 au fost puşi pe liber aproximativ 700 de salariaţi ai RCF.


De la butic, la activităţi în domeniul CF   

Precizăm că firma care şi-a „închiriat" muncitorii Regionalei CF Constanţa are ca obiect de activitate, potrivit datelor furnizate de Registrul Comerţului, lucrări de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale. Unicul acţionar şi administrator al societăţii este, în prezent, Vasile Ivanof, firma pe care o deţine având puncte de lucru atât în Medgidia, cât şi în Constanţa. Iniţial, SC Stone Construct, înfiinţată în 2002, a avut-o drept unic asociat pe Mihaela Ivanof, fiica lui Vasile Ivanof. Prin MO nr. 2245/2002, firma îşi completează activitatea cu servicii de expediere a mărfurilor şi vagoanelor, evidenţa staţionării vagoanelor pe liniile CFR etc şi alte servicii legate de acest domeniu, iar în 2008, prin MO nr. 3056, îşi completează paleta de activităţi şi cu selecţia şi plasarea forţei de muncă. De precizat că, la înfiinţare, când Mihaela Ivanof era unicul acţionar al societăţii, firma avea ca obiect principal de activitate comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, deci presta o activitate de butic.

Partener de afaceri al soţiei directorului Ţăranu

Cât despre Vasile Ivanof, acesta mai este asociat şi în SC Euro Construct SA şi în SC Contabilitate şi Expertize SRL. În Euro Construct, Ivanof deţine doar 1,2 % din părţile sociale. Interesant este faptul că printre cenzorii firmei se numără şi Daniela Ţăranu, nimeni alta decât soţia directorului Regionalei CFR Călători Constanţa, Gabriel Horia Ţăranu.
Aceasta a fost cooptată, potrivit MO nr. 3087/2003, în SC Eurofer Trans SRL din Medgidia. MO nr. 1352/2005 arată că Ivanof a deţinut până în 2005 funcţia de administrator în cadrul SC Euro Construct SA - firma în care nevasta directorului Ţăranu este cenzor. MO nr. 3008/2006 atestă faptul că Daniela Ţăranu şi Vasile Ivanof îndeplinesc funcţiile de cenzor, respectiv cenzor supleant în cadrul unei alte firme - SC România Euroest SA.

{mos_ri:Ivanof}
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • eutu 20 Mar, 2009 21:00 Daca pentru asociati ai mentionat ca sursa monitoarele oficale si registrul comertului, consider ca trebuia sa mentionezi si cine ti-a furnizat datele din contract.
  • eu 19 Mar, 2009 07:52 Draga Manuela ....ai uitat sa adaugi si impozitele pe care angajatul si angajatorul le plateste statului...adica fondul de salarii se dubleaza (aproximativ 170 000), daca cumva muncitorii primesc si tichete de masa intradevar profitul societatii este mic