Când va fi finalizată Varianta de Ocolire Constanţa. Va fi gata la termen? Mai sunt doar câteva zile. Care este traseul (galerie foto)
Când va fi finalizată Varianta de Ocolire Constanţa. Va fi gata la termen? Mai sunt doar câteva zile. Care
13 Mar, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
4300
Marime text
După 11 ani, CNAIR anunţă că lucrările la Varianta de Ocolire Constanţa vor fi finalizate în luna martie 2019. Datele au fost publicate într-un raport al lucrărilor aflate în desfăşurare. DRDP Constanţa s-a ocupat de proiectul din municipiu, iar conducerea susţine că va fi finalizat la timp.
Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, Marian Dima, a confirmat pentru cotidianul ZIUA de Constanţa că până la 31 martie 2019 proiectul va fi finalizat 100%.
Varianta de Ocolire Constanţa se suprapune cu tronsonul actual al Autostrăzii A4, cum este cunoscut de către şoferi, începând din Ovidiu până în Portul Agigea. Deschiderea de trafic pe întreaga lungime a Variantei de Ocolire s-a făcut astfel: 29 iulie 2011 - între DN 39 şi nod rutier A2 (5,4 km); 30 septembrie 2011 - între DN 3 şi nod rutier A2 (3,2 km); 19.07.2012 - între nod rutier Ovidiu şi nod rutier cu DN 3 (11,2 km); 12 iulie 2013 - între nod rutier Agigea şi sens giratoriu spre port Constanţa. Au mai rămas de executat 4,5% din lucrările fizice şi 6,5% din situaţia financiară.
Astfel, 531.232.000 de lei au costat 21,775 km de şosea, lucrările fiind începute pe 21 noiembrie 2008, cu termenul cel mai actual de finalizare martie 2019. Proiectantul şi constructorul: FCC Construccion SA / Astaldi SpA JV.
Problemele cu care se confruntă compania de drumuri sunt: finalizarea lucrărilor şi efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, lipsa asistenţei juridice de reprezentare a intereselor beneficiarului în cadrul arbitrajului, punerea în aplicare a Deciziei CAD nr. 1 la Disputa 2 în conformitate cu legislaţia în vigoare, plata CIP nr. 37 către antreprenor în termenul contractual - ing. Fidic (DRDP Constanţa) refuză să trimită documentele necesare din care să rezulte sumele certificate de inginer în vederea plăţii acestuia.
Stadiul fizic al lucrărilor este de 95,5%, iar stadiul financiar este de 93,5%. În 2008, contractul a fost atribuit asocierii celor două firme, prin licitaţie internaţională. De atunci, lucrările s-au mişcat greu, acesta fiind unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură rutiere la nivel naţional, aflate încă în lucru.
Citeşte şi:
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a stabilit când trebuie să fie gata Varianta de Ocolire a Constanţei
Imagini de la eveniment Lucrările pentru construcția variantei de ocolire a municipiului Constanța, în desfășurare (galerie foto)
Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, Marian Dima, a confirmat pentru cotidianul ZIUA de Constanţa că până la 31 martie 2019 proiectul va fi finalizat 100%.
Varianta de Ocolire Constanţa se suprapune cu tronsonul actual al Autostrăzii A4, cum este cunoscut de către şoferi, începând din Ovidiu până în Portul Agigea. Deschiderea de trafic pe întreaga lungime a Variantei de Ocolire s-a făcut astfel: 29 iulie 2011 - între DN 39 şi nod rutier A2 (5,4 km); 30 septembrie 2011 - între DN 3 şi nod rutier A2 (3,2 km); 19.07.2012 - între nod rutier Ovidiu şi nod rutier cu DN 3 (11,2 km); 12 iulie 2013 - între nod rutier Agigea şi sens giratoriu spre port Constanţa. Au mai rămas de executat 4,5% din lucrările fizice şi 6,5% din situaţia financiară.
Astfel, 531.232.000 de lei au costat 21,775 km de şosea, lucrările fiind începute pe 21 noiembrie 2008, cu termenul cel mai actual de finalizare martie 2019. Proiectantul şi constructorul: FCC Construccion SA / Astaldi SpA JV.
Problemele cu care se confruntă compania de drumuri sunt: finalizarea lucrărilor şi efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, lipsa asistenţei juridice de reprezentare a intereselor beneficiarului în cadrul arbitrajului, punerea în aplicare a Deciziei CAD nr. 1 la Disputa 2 în conformitate cu legislaţia în vigoare, plata CIP nr. 37 către antreprenor în termenul contractual - ing. Fidic (DRDP Constanţa) refuză să trimită documentele necesare din care să rezulte sumele certificate de inginer în vederea plăţii acestuia.
Stadiul fizic al lucrărilor este de 95,5%, iar stadiul financiar este de 93,5%. În 2008, contractul a fost atribuit asocierii celor două firme, prin licitaţie internaţională. De atunci, lucrările s-au mişcat greu, acesta fiind unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură rutiere la nivel naţional, aflate încă în lucru.
Citeşte şi:
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a stabilit când trebuie să fie gata Varianta de Ocolire a Constanţei
Imagini de la eveniment Lucrările pentru construcția variantei de ocolire a municipiului Constanța, în desfășurare (galerie foto)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Smirghel 13 Mar, 2019 18:43 In astfel de articole nu ar fi o buna idee sa se afiseze o harta a strazilor/drumurilor? Descrierile in text aduc 5% dintr-o informatie dublata de o harta . Da, necesita informare, procesare si editare :)