Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
12:26 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce acuzaţii aduc constănţenii şi ce le răspunde directorul regiei Contre între Asociaţia de Locatari OB 1, de pe strada Brizei, şi RADET Constanţa (galerie foto)

ro

09 May, 2017 00:00 5622 Marime text
Săptămâna trecută, pe 5 mai, în Poarta 6 a izbucnit un scandal. Protagonişti - proprietarii unui bloc şi o echipă RADET Constanţa. Motivul scandalului - o centrală termică. Mai exact, reprezentanţi ai Asociaţiei de Locatari OB 1, de pe strada Brizei nr. 1B, au spart uşa de la centrala termică a blocului şi au pătruns în incinta centralei să supradimensioneze conducta de gaz pentru a-şi putea monta, ulterior, centrale de apartament. Reprezentanţii RADET Constanţa au reacţionat, oprind furnizarea apei calde de consum şi menţionând că nu vor reporni centrala termică până ce instalaţiile interioare nu vor fi aduse la starea iniţială conform proiectului centralei, aşa cum aceasta a fost predată de către Consiliul Local Municipal.
 
Zilele trecute, pe pagina de Facebook a cotidianului ZIUA de Constanţa, un constănţean a postat următorul mesaj: „Domnule Popa, de ce nu pomeniţi nimic de blocurile OB 4 şi OB 5 de pe strada Brizei, care au tras gaze la fel ca la OB 1 încă de acum doi ani, fără a le cere acte? De ce nu aţi spus că aţi fost notificaţi în data de 5 mai 2017, la ora 9, să vă prezentaţi pentru a ne permite să intrăm în camera centralei? De ce spuneţi că am adus modificări la instalaţii? Noi doar am traversat acea cameră şi nu am făcut nicio modificare. De ce nu spuneţi că de 12 ani de zile ne transformaţi metrul cub de gaz în gicacalorie, în condiţiile în care noi consumăm gaz şi curent?“, a scris V.C.
 
La rândul nostru, l-am contactat pe directorul general al RADET Constanţa, Liviu Popa, căruia i-a transmis cele semnalate de constănţean şi care ne-a declarat: „Da. Ne-au notificat. Dar am explicat: centrala este dată în administrarea RADET. Dacă vor să facă modificări în centrală, acestea nu se pot face oricum. Noi le-am explicat locatarilor că au trei variante. Prima este să scoată din administrarea RADET centrala termică şi să o exploateze dumnealor. Şi atunci, nemaifiind responsabilitatea RADET asupra funcţionării centralei, nu mai au nicio problemă cu regia.
 
A doua variantă este că, dacă doresc să-şi facă instalaţie de gaze ca să monteze centrale proprii, ce ar avea ca rezultat scoaterea din funcţiune a centralei de bloc, să-şi facă branşament pe exteriorul blocului prin altă parte, exclus prin centrala termică. Deci, să-şi facă instalaţie distinctă de la branşamentul blocului pentru apartamentele pe care doresc să le conecteze.
 
Cea de-a treia variantă este să lase blocul aşa cum a fost proiectat, pentru că acest bloc a fost gândit cu centrală individuală. Şi nu poate o minoritate să decidă asupra majorităţii locatarilor din bloc, care au rămas fără apă caldă. La iarnă vor rămâne şi fără căldură, dacă nu se va aduce centrala la starea iniţială. Noi nu mai operăm această centrală termică, în care s-a intrat abuziv“, a declarat directorul RADET Constanţa, Liviu Popa.
 
Tot el a ţinut să mai explice şi cum se facturează energia termică furnizată. „Atât timp cât centrala face parte din sistemul centralizat, în conformitate cu prevederile legii, funcţionează principiul preţ local. Legea 325 - a termoficării are două preţuri: preţ local, care este preţ unic pe localitate, şi preţ local pentru populaţie, preţul la care plăteşte populaţia, în situaţia în care autoritatea publică locală acordă subvenţii. Care este situaţia confuză la oameni? În situaţia în care centrala este în exploatarea şi administrarea operatorului RADET, regia are obligaţia să păstreze preţ unitar în oraş. Şi atunci facturează la preţul unitar al gigacaloriei în municipiu. În situaţia în care centrala va fi scoasă din administrarea RADET, locatarii îşi vor face contracte individuale cu furnizorii de gaze şi vor plăti direct la furnizori. Contracte de apă, de energie electrică. Dar, în plus, trebuie să plătească un operator autorizat să exploateze centrala. Inclusiv RADET le poate face o ofertă în acest sens. Deosebirea este că, în situaţia în care se strică ceva la centrală, nu mai repară RADET, ca până acum. Asociaţia, în calitatea de proprietar, va trebui să se adreseze unui executant de lucrări, care să-i facă reparaţia“, a adăugat directorul Liviu Popa.
 
În ceea ce priveşte blocurile OB 4 şi OB 5 de pe strada Brizei, a căror situaţie ne-a adus-o în atenţie constănţeanul, directorul RADET a punctat următoarele: „Din anul 2005, eu am fost implicat direct şi nu am întâlnit această situaţie. Este posibil să fie din construcţie dimensionată mai mult conducta de gaz. Adică acea conductă să fie aşa din construcţia blocului. Mai mult, nu există niciun fel de act la RADET. Este posibil că la cele două blocuri aşa a fost proiectul. Noi nu am analizat proiectele de construcţie ale blocurilor. RADET doar a luat centrala în administrare de la Consiliul Local“.
 
De altfel, cotidianul ZIUA de Constanţa a mai primit un comentariu privind situaţia blocului de pe strada Brizei. „Dezinformările constau în următoarele: se face confuzie între camera centralei din care deţinem cota-parte de proprietate şi instalaţia de încălzire a apartamentelor şi a apei reci, pe care RADET-ul o administrează. Exprimarea directorului Popa «au spart uşa de la centrală» este neprofesionistă şi jenantă... Proprietarii au plătit cota-parte în contractul de cumpărare, inclusiv pe instalaţia respectivă. Proprietarii blocului OB 1 au toate aprobările cerute de lege pentru efectuarea lucrării. Nimeni nu a atins instalaţia de încălzire a apartamentelor. S-a înlocuit o ţeavă din instalaţia de gaz la aragaz cu care blocul este prevăzut din 2004, dar care nu a fost folosită şi care nu are nicio legătură cu instalaţia pe care o administrează RADET.

 
Locatarii nu pot şi nu vor sa preia în administrare o instalaţie depăşită tehnic şi moral pentru care Primăria nu are acte în regulă. Angajaţii au fost lăsaţi sa intre în camera centralei, ei au fost cei care au oprit instalaţia de gaz. Poliţia a fost chemată ca să ne intimideze. Nu ne speriem aşa uşor! Poliţia a constatat că nu există niciun fel de daune, ci nişte proprietari au spart un lacăt şi au intrat într-o cameră pe care o deţin prin contractul de cumpărare. Conducerea RADET este conştientă ca îşi pierde consumatorii, motiv pentru care acţionează abuziv. Dar la alte doua blocuri ANL, OB 4 şi OB 5, s-a putut face această lucrare pentru că stimata conducere a primit un telefon de la un prieten politic. Aţi mizat pe faptul că, privându-ne de apa caldă, ne vom certa noi, proprietarii, cu chiriaşii. Aţi reuşit doar să ne uniţi. Directorul tehnic Bogdan Orzan, prezent la faţa locului, a ordonat, verbal, fochistului să oprească instalaţia de încălzire a apei calde, fără un motiv legal (facturi neplătite în termen legal), ceea ce dovedeşte abuzul în serviciu“.

Citeşte şi:

UPDATE Scandal la în cartierul Poarta 6 între proprietari şi o echipă RADET Constanţa. Ce spune directorul Liviu Popa (galerie foto+video)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii