Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:23 24 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cheltuieli de an preelectoral din bani publici Cui pregăteşte Nicuşor miliardele pentru ştiri pozitive (documente)

ro

02 Mar, 2011 02:15 3239 Marime text

deschidere.jpgCJC se pregăteşte să parafeze un contract pentru promovarea activităţii instituţiei în presa scrisă - valoarea lui: 526.913,2 lei fără TVA pe o perioadă de numai un an

Experienţa de până acum ne-a arătat că banii publici cheltuiţi pe publicitate şi informare au ajuns în buzunarele partenerilor de afaceri ai şefului CJC şi ai primarului Mazăre

Consiliul Judeţean Constanţa se pregăteşte să contracteze servicii de informare a cetăţenilor judeţului.

Instituţia judeţeană condusă de Nicuşor Constantinescu pune la bătaie peste cinci miliarde de lei vechi, pentru un an, pentru societatea care va asigura aceste servicii. Mai exact, valoarea estimată a contractului este de 526.913,2 lei fără TVA, durata contractului fiind de 12 luni. Potrivit anunţului de participare publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), obiectul contractului este „Servicii de informare a cetăţenilor judeţului Constanţa în presa scrisă prin agenţii media", cod CPV servicii de publicitate. Criteriul de atribuire este preţul cel mai scăzut, iar deschiderea ofertelor este programată să aibă loc pe 14 martie, începând cu ora 12.00, la sediul CJC din bulevardul Tomis nr. 51. În fişa de date a achiziţiei se precizează că acest contract va fi finanţat de la bugetul propriu al CJC, nefiind vorba despre un contract finanţat din fonduri comunitare. Aşadar, norocosul câştigător al acestui contract va încasa, în numai un an, peste cinci miliarde de lei vechi de la bugetul CJC.

Autoritatea contractantă - CJC - solicită ca ofertantul să prezinte situaţii privind cifra de afaceri pe ultimii trei ani (2007, 2008, 2009), cerinţa fiind ca cifra medie de afaceri pentru aceşti ultimi trei ani să fie de minim 100.000 de euro. Se precizează că echivalentul în euro a valorilor exprimate în lei se va

calcula de către ofertanţi utilizând cursul lei/euro mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv. Se cere, de asemenea, ca ofertanţii să aibă o experienţă similară în prestarea unor astfel de servicii de minim 200.000 de lei, specificându-se că valoarea poate fi demonstrată prin cumularea mai multor contracte încheiate şi recepţionate în ultimii trei ani (2008, 2009, 2010). Garanţia de participare la procedura de achiziţie este de 5.000 de lei, iar cea de bună execuţie de 5% din preţul contractului, fără TVA.

Moldovanu dixit: bani cheltuiţi „în temeiul Legii 544/2001"

În caietul de sarcini al acestui contract, instituţia condusă de Nicuşor Constantinescu justifică - prin intermediul purtătorului de cuvânt - nevoia CJC de a-i informa pe cetăţeni cu privire la activităţile derulate, invocând temeiul prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de

interes public şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică. De altfel, purtătorul de cuvânt al CJC, Cristian Moldovanu, şi precizează: „Consiliul Judeţean Constanţa are obligaţia de a publica şi difuza în mass-media informaţii cu privire la procedura de elaborare a actelor normative precum şi informaţii de interes public". Mai departe, se specifică faptul că CJC este interesat să încheie acest contract pentru publicarea în presa scrisă a anunţurilor obligatorii prin prevederile legii şi a altor anunţuri prin care cetăţenii judeţului sunt informaţi despre adoptarea unor hotărâri ale CJC, despre derularea şi aducerea lor la îndeplinire. „Serviciul de informare a cetăţenilor constă în publicarea unor anunţuri de interes public general într-un cotidian sau mai multe, în funcţie de specificul informaţiei", mai precizează purtătorul de cuvânt în caietul de sarcini. Cât despre cerinţele tehnice pe care trebuie să le îndeplinească ofertantul, astfel încât oferta să fie considerată conformă, se cere un tiraj mediu minim de 4.000 de exemplare difuzat pe ediţie, pentru anul 2010, arie de difuzare minim judeţeană, publicul ţintă să fie cetăţenii judeţului Constanţa, profilul - cel puţin regional şi un

număr de minim trei publicaţii distribuite în cel puţin 50 de unităţi administrativ-teritoriale ale judeţului. Capacitatea de distribuţie în cel puţin 50 de unităţi administrativ-teritoriale va fi în mod obligatoriu demonstrată prin documente justificative din care să rezulte îndeplinirea cerinţei, după caz contracte, procese verbale de predare-primire etc. Se estimează publicarea a 374 de anunţuri (10 machete), într-o perioadă de 12 luni, în trei cotidiene de interes local, regional, totalul suprafeţei necesare anuale în presa scrisă fiind de 141.600 cm pătraţi.

Ce spune experienţa

Reamintim că, la sfârşitul lui 2009, instituţia condusă de Nicuşor Constantinescu a încheiat un acord cadru pe patru ani privind „Servicii de informare şi promovare a instituţiei pe canale TV" în valoare de 1.834.224 euro fără TVA, prestatorul, implicit beneficiarul sumei colosale, fiind SC SOTI Cable Neptun SRL, adică chiar firma partenerilor de afaceri ai şefului CJC. Potrivit datelor oficiale furnizate de Registrul Comerţului, SC SOTI Cable Neptun SRL este deţinută de asociaţii persoane fizice Gabriel Sorin Strutinsky (40% din părţile sociale), Mihail Gheorghe Cârciog (12,5%), Valeriu Mereuţă (2,5%), Eugen Radu Preda (5%) şi Iluţă Naghi (5%) şi de SC Ring Star SRL (10%) şi Conpress Holding SRL (25%) - asociaţi persoane juridice. De precizat că Strutinsky şi Cârciog sunt asociaţi şi în Conpress Holding, alături de Sanda Ciocoiu. În această firmă au fost parteneri de afaceri cu Strutinsky şi Cârciog şi şeful CJC Nicuşor Constantinescu, împreună cu primarul Constanţei, Radu Mazăre. Mai mult, Sanda Ciocoiu a intrat în firmă chiar când aceştia din urmă s-au retras, mai exact în 2002, Mazăre şi Constantinescu cesionându-i părţile sociale. De precizat că televiziunea partenerilor săi de afaceri, alături de care Radu Mazăre păstoreşte, împreună şi cu şeful CJC, şi alte societăţi, a obţinut contracte importante pe bani publici şi de la municipiul Constanţa, pe care primarul îl reprezintă legal. Pe 3 martie 2009, municipiul Constanţa a bătut palma cu SOTI Cable Neptun, pe mai bine de 26 de miliarde de lei vechi (2.689.076 lei) fără TVA, pentru achiziţia serviciului de publicitate tv prin intermediului unei agenţii de publicitate. Şi pe lângă acesta au mai existat şi altele în anii anteriori. În ediţia online a ziarului ZIUA de Constanţa puteţi vizualiza mai multe detalii despre SC SOTI Cable Netpun SRL, aşa cum ne-au fost furnizate de Registrul Comerţului.

Ordonatori de credite şi pentru partenerii de afaceri

Revenind la publicitatea prin intermediul presei scrise, pentru care şi CJC se pregăteşte să bată palma cu o agenţie media, precizăm că municipiul Constanţa, reprezentat de Radu Mazăre, a parafat câteva înţelegeri contractuale de acest fel. În luna mai 2008, municipalitatea a încheiat contractul pentru publicitate în presă scrisă prin intermediul unei agenţii cu SC Telegraf Advertising SRL, valoarea contractului încheiat fiind de 3.697.479 lei fără TVA, adică de aproape 37 de miliarde de lei vechi. De altfel, contractul nr. 70851/9.05.2008 a fost şi suplimentat, Telegraf Advertising beneficiind ulterior de încă 283.856,6 lei fără TVA în plus faţă de suma iniţială la care se atribuise serviciul de publicitate. De precizat că, potrivit datelor furnizate de Registrul Comerţului, şi SC Telegraf Advertising SRL aparţine celor doi parteneri de afaceri ai şefului CJC, Nicuşor Constantinescu, respectiv ai primarului Constanţei, Radu Mazăre.

Telegraf Advertising şi profilul candidatului ideal

De altfel, relaţiile contractuale dintre instituţiile publice ai căror principali ordonatori de credite sunt şi proprii parteneri de afaceri, i-au adus, nu o dată, în atenţia opiniei publice pe Mazăre şi pe Constantinescu. În vara lui 2009, până şi presa centrală relata cum Mazăre a plătit 800.000 de euro televiziunii partenerilor de afaceri pentru a cumpăra ştiri şi imagine pozitivă Primăriei Constanţa. Având în vedere că de această dată CJC pune la bătaie un contract de publicitate prin presă scrisă, să fie oare Telegraf Advertising candidatul ideal? Nu că „semnalmentele" din caietul de sarcini n-ar corespunde.

Vine campania!

Pentru a afla dacă acest contract de miliarde, plătit din bani publici, se încheie acum pentru că ne aflăm în anul premergător celui alegerilor locale, în care se va arunca în luptă mai mult ca sigur şi şeful CJC, l-am contactat telefonic pe purtătorul de cuvânt al instituţiei, Cristian Moldovanu, de altfel şi făuritorul caietului de sarcini. „Am mai avut şi altă dată un astfel de contract, nu chiar anul trecut... Şi ne-am gândit cam ce este nevoie", a afirmat Moldovanu. De precizat că, prin intermediul acestui contract, CJC va asigura promovarea, printre altele, şi a tuturor programelor populiste pe care Constantinescu le-a iniţiat. Cităm din caietul de sarcini: Programul cultural judeţean, Program distribuire burse judeţene, Program cadouri de Crăciun, Programul de rechizite, Program spectacole pentru copii, Program patinaj pentru copii, prezentarea detaliată a hotărârilor CJC de interes major. No comment.

 

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • alibaba 02 Mar, 2011 15:37 Cel mai tare ar fi sa castige o firma de publicitate din tabara adversa. Raman cu bani, dar pierd alegerile nemaiputand sa comenteze negativ la adresa lui Nicklet & Peas :)))))))).