Claudiu Bucur afirmă că şpaga era pentru Munteanu
Claudiu Bucur afirmă că şpaga era pentru Munteanu
06 Dec, 2008 01:41
ZIUA de Constanta
6651
Marime text
Audierile DNA la
Constanţa, în cazul Claudiu Bucur, au continuat cu comisarul şef Mihai Târpan,
adjunctul Poliţiei Transporturi. La rândul său, comisarul Ştefan Munteanu,
şeful instituţiei, a mers la DNA pentru a da lămuriri cu privire la dosarul în
care lucra Claudiu Bucur, cât şi cu privre la afirmaţia făcută de acesta,
respectiv că suma de 15.000 de euro, primită drept mită, era destinată lu
Ştefan Munteanu, acesta urmând ca, în schimb, să îl pună şef la Poliţia Port.
În multele declaraţii pe care le-a dat din clipa în care a fost reţinut, comisarul Claudiu Bucur a afirmat că banii pe care îi ceruse, respectiv suma de 15.000 de euro, erau destinaţi comisarului Ştefan Munteanu, şeful instituţiei, care i-ar fi cerut banii pentru a-l numi şef la Poliţia Port, care, după cum se ştie, este vaca de muls a Poliţiei Transporturi. Aşa că şeful instituţiei a fost nevoit să-i lămurească pe procurorii anticorupţie. „În calitate de şef al Poliţiei Transporturi, nu cunoşteam dosarul în care lucra Claudiu Bucur şi nu aveam nicio putere de decizie în speţa respectivă. Am fost întrebat dacă suma era pentru mine, dar am declarat că nu îi cerusem niciodată bani, lucru care, de altfel, corespunde realităţii. La rândul său, comisarul şef Mihai Târpan, adjunctul Secţiei Poliţiei Transporturi, despre care ani la rând s-a afirmat că este tovarăşul lui Claudiu Bucur, a fost audiat. Rămâne de văzut dacă, prin afirmaţiile făcute, comisarul Bucur nu a urmărit decât să arunce pisica în ograda lui Munteanu, pentru a-şi scăpa tovarăşii. Rămâne, de asemenea, de văzut ce căuta la biroul judiciar un dosar care, prin natura lui, este de economic. Se pare că, până să fie prins, Claudiu Bucur mai făcuse trei drumuri la Galaţi. De două ori a mers cu maşina personală, a treia oară cu maşina poliţiei, iar în ziua flagrantului, fiind liber, se dusese, de asemenea, cu maşina personală.
Trecutul lui Bucur
În ceea ce îl priveşte pe Claudiu Bucur, presa a atras atenţia, în repetate rânduri, asupra ilegalităţilor comise de acesta. De fiecare dată, însă, conducerea Direcţiei Poliţiei Transporturi a omis să ia atitudine. Claudiu Bucur era cunoscut în tot oraşul pentru afacerile cu fier vechi, pe care le făcea împreună cu George Palavră, cumnatul său, mai precis fratele concubinei. Comisarul Bucur avea două centre de fier vechi pe numele concubinei. Unul este pe strada Nicolae Milescu, în apropiere de Halta Traian, iar celălalt, pe una dintre străduţele din zona Cimitirului Central. Se pare că hoţii din port erau lăsaţi să fure fierul vechi cu condiţia de a-i da dreptul sau de a-l duce la centrul său. Marile furturi se comiteau însă direct cu tirul. Metodele de operare erau simple. Cea mai uzitată era următoarea. Tirurile cu care transporta fierul, de regulă închiriate, erau încarcate cu pământ. Deasupra se punea fier. Erau cântărite la Poarta 6, după care veneau în dana 4, la descărcare. Pontatorul confirma cantitatea de marfă în foaia de descărcare, după care tirurile se duceau sub podul de la Poarta 6 şi basculau pământul. Motiv pentru care Poliţia Port a primit, din partea APC, mai multe plângeri, în care se arată că, noaptea, câte cinci-şase maşini basculează pământ pe dane. Se cerea identificarea autorilor. A doua operaţiune presupunea falsificarea numerelor de înmatriculare ale tirurilor. Practic, într-un tir se încărca fier greu şi se ducea la cântărit. Ajungea, aşa cum era firesc, la 20-25 de tone. Un al doilea tir, identic cu primul, era încărcat tot cu fier vechi, dar table, care cântăreau până în opt-nouă tone. Tirul mai greu era cântărit la Poarta 6, după care venea să descarce în dana 4. În dreptul Coremar, însă, tirurile opreau şi schimbau numerele de înmatriculare între ele. Maşina care se descărca era, de fapt, cea de opt-nouă tone. La un singur transport se câştigau, deci, în jur de 15 tone, care mergeau la centrul de fier vechi. Numerele de înmatriculare folosite erau CT-23-MTN, B-51-UKC, B-51-UKB. Pe unul dintre ele era şofer chiar finul lui Claudiu Bucur. Trecutul său este, de altfel, presărat de transferuri forţate şi cercetări prealabile. Intrat în sistem ca inspector la Poliţia Transporturi, a plecat la Secţia 5 Poliţie în 2004. A fost, însă, prins cu tot felul de învârteli de comisarul şef Victor Popescu, şeful IPJ, şi, ca să scape, în decembrie 1996, a revenit la Transporturi. Inclusiv pe vremea chestorului Traian Jipa, Vasile Bălan, adjunctul IPJ, a dispus cercetarea lui prealabilă, în legătura cu un furt de silicomangan. La vremea respectivă, patru indivizi fuseseră prinşi cu o maşină de silicomangan. Unul dintre ei l-a sunat pe Claudiu Bucur, care a venit şi i-a facut scăpaţi.
Sorin Gâfei: „Mizerie mai mare ca în Constanţa nu există"
Contactat telefonic şi chestionat cu privire la acest al doilea mare scandal de corupţie în numai doi ani, comisarul şef Sorin Gâfei, şeful Direcţiei Poliţiei Transporturi, a declarat că este incalificabil şi că vinovaţii trebuie traşi la răspundere. „Era însă de aşteptat. După cel dintâi scandal de corupţie, toţi angajaţii Poliţiei Transporturi au fost „prelucraţi", sfătuiţi, avertizaţi să nu se mai preteze la astfel de fapte. Ceea ce se petrece în port e durere. Dar la fel de adevărat este că, în calitate de şef, nu poţi să-i supraveghezi în permanenţă pe subordonaţi, pentru ca aceştia să nu ia şpagă", a declarat Sorin Gâfei. Şeful Direcţii Poliţiei Transporturi a confirmat că zvonurile privind destinaţia celor 15.000 de euro, care ar fi trebuit să ajungă la comisarul Ştefan Munteanu, au ajuns pănă la el. „Este încă o bilă neagră pentru Poliţia Transporturi", a recunoscut comisarul şef, care a ţinut să precizeze, de asemenea, că el, personal, dispune şi de alte date cu privire la alţi poliţişti corupţi şi că a sesizat organele în drept. „Mizerie mai mare ca în Constanţa nu există nicăieri, dar asta nu înseamnă să-i stigmatizăm pe cei aproape 180 de poliţişti de aici. Este adevărat că am auzit şi numele lui Nicolae Mărgărit, fostul adjunct al Direcţiei, pomenit în legătură cu ceea ce se întâmplă la Constanţa", a mai precizat Sorin Gâfei. Comisarul şef a recunoscut, de asmenea, că Poliţia Constanţa este vulnerabilă, acesta fiind, de altfel, şi motivul pentru care conducerea instituţiei a fost frecvent schimbată în ultimii ani. „La fel de adevărat este că sunt foarte puţini cei care au curajul să-şi asume responsabilităţi în port. Chiar dacă vrei să fii onest, nu poţi", şi-a încheiat Sorin Gâfei declaraţia.
În multele declaraţii pe care le-a dat din clipa în care a fost reţinut, comisarul Claudiu Bucur a afirmat că banii pe care îi ceruse, respectiv suma de 15.000 de euro, erau destinaţi comisarului Ştefan Munteanu, şeful instituţiei, care i-ar fi cerut banii pentru a-l numi şef la Poliţia Port, care, după cum se ştie, este vaca de muls a Poliţiei Transporturi. Aşa că şeful instituţiei a fost nevoit să-i lămurească pe procurorii anticorupţie. „În calitate de şef al Poliţiei Transporturi, nu cunoşteam dosarul în care lucra Claudiu Bucur şi nu aveam nicio putere de decizie în speţa respectivă. Am fost întrebat dacă suma era pentru mine, dar am declarat că nu îi cerusem niciodată bani, lucru care, de altfel, corespunde realităţii. La rândul său, comisarul şef Mihai Târpan, adjunctul Secţiei Poliţiei Transporturi, despre care ani la rând s-a afirmat că este tovarăşul lui Claudiu Bucur, a fost audiat. Rămâne de văzut dacă, prin afirmaţiile făcute, comisarul Bucur nu a urmărit decât să arunce pisica în ograda lui Munteanu, pentru a-şi scăpa tovarăşii. Rămâne, de asemenea, de văzut ce căuta la biroul judiciar un dosar care, prin natura lui, este de economic. Se pare că, până să fie prins, Claudiu Bucur mai făcuse trei drumuri la Galaţi. De două ori a mers cu maşina personală, a treia oară cu maşina poliţiei, iar în ziua flagrantului, fiind liber, se dusese, de asemenea, cu maşina personală.
Trecutul lui Bucur
În ceea ce îl priveşte pe Claudiu Bucur, presa a atras atenţia, în repetate rânduri, asupra ilegalităţilor comise de acesta. De fiecare dată, însă, conducerea Direcţiei Poliţiei Transporturi a omis să ia atitudine. Claudiu Bucur era cunoscut în tot oraşul pentru afacerile cu fier vechi, pe care le făcea împreună cu George Palavră, cumnatul său, mai precis fratele concubinei. Comisarul Bucur avea două centre de fier vechi pe numele concubinei. Unul este pe strada Nicolae Milescu, în apropiere de Halta Traian, iar celălalt, pe una dintre străduţele din zona Cimitirului Central. Se pare că hoţii din port erau lăsaţi să fure fierul vechi cu condiţia de a-i da dreptul sau de a-l duce la centrul său. Marile furturi se comiteau însă direct cu tirul. Metodele de operare erau simple. Cea mai uzitată era următoarea. Tirurile cu care transporta fierul, de regulă închiriate, erau încarcate cu pământ. Deasupra se punea fier. Erau cântărite la Poarta 6, după care veneau în dana 4, la descărcare. Pontatorul confirma cantitatea de marfă în foaia de descărcare, după care tirurile se duceau sub podul de la Poarta 6 şi basculau pământul. Motiv pentru care Poliţia Port a primit, din partea APC, mai multe plângeri, în care se arată că, noaptea, câte cinci-şase maşini basculează pământ pe dane. Se cerea identificarea autorilor. A doua operaţiune presupunea falsificarea numerelor de înmatriculare ale tirurilor. Practic, într-un tir se încărca fier greu şi se ducea la cântărit. Ajungea, aşa cum era firesc, la 20-25 de tone. Un al doilea tir, identic cu primul, era încărcat tot cu fier vechi, dar table, care cântăreau până în opt-nouă tone. Tirul mai greu era cântărit la Poarta 6, după care venea să descarce în dana 4. În dreptul Coremar, însă, tirurile opreau şi schimbau numerele de înmatriculare între ele. Maşina care se descărca era, de fapt, cea de opt-nouă tone. La un singur transport se câştigau, deci, în jur de 15 tone, care mergeau la centrul de fier vechi. Numerele de înmatriculare folosite erau CT-23-MTN, B-51-UKC, B-51-UKB. Pe unul dintre ele era şofer chiar finul lui Claudiu Bucur. Trecutul său este, de altfel, presărat de transferuri forţate şi cercetări prealabile. Intrat în sistem ca inspector la Poliţia Transporturi, a plecat la Secţia 5 Poliţie în 2004. A fost, însă, prins cu tot felul de învârteli de comisarul şef Victor Popescu, şeful IPJ, şi, ca să scape, în decembrie 1996, a revenit la Transporturi. Inclusiv pe vremea chestorului Traian Jipa, Vasile Bălan, adjunctul IPJ, a dispus cercetarea lui prealabilă, în legătura cu un furt de silicomangan. La vremea respectivă, patru indivizi fuseseră prinşi cu o maşină de silicomangan. Unul dintre ei l-a sunat pe Claudiu Bucur, care a venit şi i-a facut scăpaţi.
Sorin Gâfei: „Mizerie mai mare ca în Constanţa nu există"
Contactat telefonic şi chestionat cu privire la acest al doilea mare scandal de corupţie în numai doi ani, comisarul şef Sorin Gâfei, şeful Direcţiei Poliţiei Transporturi, a declarat că este incalificabil şi că vinovaţii trebuie traşi la răspundere. „Era însă de aşteptat. După cel dintâi scandal de corupţie, toţi angajaţii Poliţiei Transporturi au fost „prelucraţi", sfătuiţi, avertizaţi să nu se mai preteze la astfel de fapte. Ceea ce se petrece în port e durere. Dar la fel de adevărat este că, în calitate de şef, nu poţi să-i supraveghezi în permanenţă pe subordonaţi, pentru ca aceştia să nu ia şpagă", a declarat Sorin Gâfei. Şeful Direcţii Poliţiei Transporturi a confirmat că zvonurile privind destinaţia celor 15.000 de euro, care ar fi trebuit să ajungă la comisarul Ştefan Munteanu, au ajuns pănă la el. „Este încă o bilă neagră pentru Poliţia Transporturi", a recunoscut comisarul şef, care a ţinut să precizeze, de asemenea, că el, personal, dispune şi de alte date cu privire la alţi poliţişti corupţi şi că a sesizat organele în drept. „Mizerie mai mare ca în Constanţa nu există nicăieri, dar asta nu înseamnă să-i stigmatizăm pe cei aproape 180 de poliţişti de aici. Este adevărat că am auzit şi numele lui Nicolae Mărgărit, fostul adjunct al Direcţiei, pomenit în legătură cu ceea ce se întâmplă la Constanţa", a mai precizat Sorin Gâfei. Comisarul şef a recunoscut, de asmenea, că Poliţia Constanţa este vulnerabilă, acesta fiind, de altfel, şi motivul pentru care conducerea instituţiei a fost frecvent schimbată în ultimii ani. „La fel de adevărat este că sunt foarte puţini cei care au curajul să-şi asume responsabilităţi în port. Chiar dacă vrei să fii onest, nu poţi", şi-a încheiat Sorin Gâfei declaraţia.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- comentatorul 07 Dec, 2008 09:51 Marcel Lazar, nume predestinat, asa este, ai mare dreptate. Mari nemernici trompetistii astia!. Desconspira pe fata, mafiotii. Asta inseamana ca protectorii nu mai au asa mare putere. Vai si chiar nu o sa mai poata ajunge la mult ravnitul grad istoric. Ce mare pacat ! Mare talent ai avut cand ai scris "Doar prostii nu vad asta,, . Probabil ai numit prosti pe cei care nu beneficiaza de completari ale venitului asa cum este suma de 15.000 euro si pe cei din a caror cotizatie iti primesti salariul real/de baza. Amaratule faci parte din grup si esti si tu o ,,trompeta". Da, trompeta celor sub obladuirea caruia se luau spagi de 15.000 euro, care reprezinta valoarea a cca 105 salarii medii pe economie. Deci 105 oameni puteau trai o luna din aceasta suma. Culmea si asta numai intr-o zi. La asa suma cred si eu ca exista motive intemeiate sa va zbuciumati/zvarcoliti. Eu va propun sa faceti greva foamei in fata DNA. Sa va lase d-nule in pace sa va indestulati cu spagile voastre. Pai va impiedica chiar acum cand a inceput sa mearga spaga la un nivel mai ,,onorabil"/mare, disperatilor. Eu va sustin. Votez cu voi. Daca faceti greva vin si eu ... sa va arunc chiftelute printre gratii
- comentatorul 07 Dec, 2008 09:00 Marcel Lazar, nume predestinat, asa este, ai mare dreptate. Mare talent ai avut cand ai scris "Doar prostii nu vad asta,, . Probabil ai numit prosti pe cei care nu beneficiaza de completari ale venitului asa cum este suma de 15.000 euro si pe cei din a caror cotizatie iti primesti salariul real/de baza. Amaratule faci parte din grup si esti si tu o ,,trompeta". Da, trompeta celor sub obladuirea caruia se luau spagi de 15.000 euro, care reprezinta valoarea a cca 105 salarii medii pe economie. Deci 105 oameni puteau trai o luna din aceasta suma. Culmea si asta numai intr-o zi. La asa suma cred si eu ca exista motive intemeiate sa va zbuciumati/zvarcoliti. Eu va propun sa faceti greva foamei in fata DNA. Sa va lase d-nule in pace sa va indestulati cu spagile voastre. Pai va impiedica chiar acum cand a inceput sa mearga spaga la un nivel mai ,,onorabil"/mare. Eu va sustin. Votez cu voi. Daca faceti greva vin si eu, sa va arunc chiftelute printre gratii
- marcel lazar 07 Dec, 2008 00:08 olimpia, cata spaga ai luat sa scrii articolul, toata lumea stie a cui trompeta esti, ca ala se foloseste de tine ca sa scape el basma curata, numai prostii se fac ca nu vad
- marcel lazar 07 Dec, 2008 00:06 cita spaga ai luat fata ca sa scrii articolul, toata lumea stie a cui trompeta esti, ca ala se foloseste de tine sa iasa in fata, doar prostii nu vad asta
- costica 06 Dec, 2008 20:07 asa olimpia. da-le-o in bot la panarame
- cotizantul la buget 06 Dec, 2008 14:44 maria, mare dreptate ai, dar nici interesul tau nu este mai prejos. daca iti recunosti si restul numelui,care incepe cu "C" si se termina cu "alitoiu", ai da si tu dovada de putin curaj, cum a avut cea carea scris articolul si a deconspirat mafia din transporturi si din care fac parte toate numele pomenite. apare totusi si o eroare, numele celor sub obladuirea carora s-a format si a functionat mafia spagilor, in paralel cu noi, din a caror cotizatie la buget va luati salariile reale. pe langa acele salarii, pentru care transpiram noi, cetatenii, voi, mafiotii, va creati si completari, asa cum ar fi cea de 15.000 euro.si totusi nu este cea mai mare,daca luam in calcul ptrofitul pe care il avea echipa din tigarile cazute in portul galati in 2008. cate sinceritate in ceea ce spune unul care stie mult mai multe. nu, dle Gifei? mi-as dori sa am ocazia sa va amintesc cat de multe stiti si cate ati uitat sa spuneti. oare cand va ganditi la bucur claudiu si la locul unde se afla mai puteti dormi? si voi ceilalti, Paraschiv, Margarit, golanilor, nu sunteti straini. daca ati fi niste oameni seriosi, la cate s-au intamplat, ati avea curajul sa va justificati cel putin neputinta pe un post tv national
- tontu 06 Dec, 2008 13:06 Anul 2007,este arestat pentru luare de mita Bucur Ioan seful SRPT C-ta.Anul 2008 este arestat pentru luare de mita Bucur Claudiu.Ce se intimpla cu cei care au fost cercetati si pedepsiti, de catre cei doi infractori,pentru ca la momentul respectiv nu au dat spaga.Domnul Gifei seful celor doi ar face bine sa-si prezite demisia conform codului deontologic intrucat si el a fost partas tacit la abuzurile celor doi infractori.Chiar crezi dumneata ca usturoi nu ai mincat si gura nu-ti miroase domnule Gifei?
- tontu 06 Dec, 2008 12:45 Anul 2007,este arestat pentru luare de mita Bucur Ioan sefu SRPT C-ta,anul 2008 este arestat pentru luare de mita Bucur Claudiu.Ce se intimpla cu cei care au fost cercetati de catre cei doi infractori si au fost pedepsiti pentru ca nu au dat spaga?Cred ca domnul Gifei SEFUL celor doi ar trebui sa-si prezinte demisia conform codului deontologic al politistului intrucat si dinsul era partas la pedepsele aplicate de infractori.
- maria 06 Dec, 2008 00:15 am scris ceva ! e clar ca ne cenzurati !
- maria 06 Dec, 2008 00:13 transporturile au fost si vor ramane vaca de muls a multora | numai ca ziarista care a scris articolul este la fel ca acei respectabili domni ! La fel de javra si la fel de executanta a unor ordine venite din alta parte ! Olimpia esti hulpava !