CN APMC va scoate din conturi două milioane de lei Porturile Constanţa şi Tomis vor avea o hartă cadastrală, după 20 de ani! (documente)
CN APMC va scoate din conturi două milioane de lei: Porturile Constanţa şi Tomis vor avea o hartă cadastrală,
16 Nov, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
5607
Marime text
După ce Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC) a cunoscut o nouă conducere, au apărut şi primele schimbări în modul în care este administrată instituţia. Dacă în urmă cu câteva săptămâni a fost eliberat certificatul pentru construcţia noii porţi de acces de la Poarta 1, proiect pe care Dan Tivilichi, directorul CN APM Constanţa, l-a promis la prima sa conferinţă de presă, recent, un alt proiect al noului director Tivilichi a fost demarat.
„Vrem să facem harta cadastrală a portului. Să modificăm intrarea în Poarta 1, proiect pe care îl vom derula în colaborare cu Primăria Constanţa. Ne dorim un acces nou în Poarta 1, o nouă clădire, cu o arhitectură nouă“, susţinea Dan Nicolae Tivilichi în conferinţa susţinută pe 7 septembrie, la preluarea funcţiei de director al CN APMC.
„Probleme sunt. Vorbim de contractele de închiriere cu operatorii portuari, dragajul Portului Constanţa. Vrem o hartă cadastrală, ca toată lumea să aibă acces la ceea ce este în port. Vom face un program de reabilitare a infrastructurii, pe care îl vom discuta cu operatorii portuari“, a completat noul şef al CN APMC SA.
Mai exact, portul Constanţa şi portul Tomis vor avea o hartă cadastrală, în acest sens CN APMC SA lansând licitaţia publică pentru atribuirea contractului „Servicii de cadastru portuar aferent teritoriilor porturilor Constanţa şi Tomis“. Potrivit licitatiapublica.ro, scopul achiziţiei acestor servicii este realizarea unei reţele geodezice de sprijin, a unei hărţi topografice digitale, a cadastrului teritoriului (intabulare în cartea funciară - actualizare informaţii tehnice - pentru porturile Constanţa şi Tomis; întocmire documentaţii, planuri de amplasament şi delimitare, fişiere CP, taxe OCPI), alipirea loturilor şi extrase CF de informare, certificate de urbanism, avizare OCPI şi realizarea GIS pe porturi (Constanţa şi Tomis) - platforma minimală INSPIRE şi Licenţa software ARCGIS pentru utilizarea acestor GISuri, conform caietului de sarcini. Potrivit anunţului public, valoarea estimată a contractului este de 1.760.000 de lei, garanţia de participare va fi în cuantum de 35.000 de lei, iar cea de bună execuţie - 5% din valoarea fără TVA a contractului.
Harta digitală constituie componenta principală a bazei de date din structura CPCT şi reprezintă suportul pentru poziţionarea tuturor datelor cu referinţă geografică. CN APM SA Constanţa deţine harta topografică digitală realizată în perioada 1996 - 1999, dar, din cauza dinamicii investiţiilor, aceasta nu mai corespunde realităţii din teren în proporţie de peste 70-80% şi trebuie reambulată.
Potrivit contractului, se va realiza şi cadastrul teritoriului (intabularea în cartea funciară - actualizare informaţii tehnice - pentru porturile Constanţa şi Tomis, întocmire documentaţii, planuri de amplasament şi delimitare, fişiere CP, taxe) aflat în gestiunea CN APM SA Constanţa, reprezentat prin întocmirea documentaţiei cadastrale şi reintabularea în cartea funciară a terenurilor. În caietul de sarcini se prevede că, până la intabularea porturilor Constanţa şi Tomis, au fost alocate numere cadastrale şi tot atâtea cărţi funciare deschise pentru circa 150 de incinte din porturi în Sistem de Proiecţie Stereografic Local Port Constanţa, pentru care se vor reface documentaţiile în Sistem de proiecţie Stereo`70 şi se vor reînscrie în cărţile funciare respective.
În plus, potrivit contractului, se vor alipi loturi şi extrase de cărţi funciare de informare, certificate de urbanism şi avizare de la Oficiul de Cadastrare şi Publicitate Funciară (OCPI). Pentru cele 150 de incinte pentru care au fost deschise cărţi funciare înainte de intabularea porturilor, CN APM SA doreşte alipirea acestora la portul Constanţa sau Tomis, mai puţin Stadionul Portul şi staţia de transformare Port IV, printr-o procedură agreată de către OCPI Constanţa. De asemenea, potrivit caietului de sarcini, CN APMC doreşte realizarea GIS pe porturi (Constanţa şi Tomis) - platforma minimală Inspire şi licenţa software ARCGIS pentru utilizarea acestor GIS-uri.
Firmele interesate de acest contract trebuie să îndeplinească unele criterii privind capacitatea tehnică şi/sau profesională, precum prestarea în ultimii trei ani de servicii similare cu cele care fac obiectul achiziţiei în valoare cumulată de cel puţin 600.000 de lei, la nivelul unuia sau mai multor contracte. Licitaţia se va atribui într-o singură etapă, prin procedură online simplificată, pe baza preţului cel mai scăzut. Data-limită de depunere a ofertelor este 28 noiembrie, ora 15.00, iar pentru a fi eligibilă, oferta trebuie să fie valabilă 90 de zile de la termenul-limită de primire a ofertelor, urmând ca acestea să fie evaluate pe 23.12.2016, ora 18.00.
După Războiul de Independenţă, în anul 1878, Dobrogea revine României şi, odată cu aceasta, apar primele preocupări pentru construirea unui port care urma să fructifice poziţia strategică a Constanţei şi avântul economic înregistrat de tânărul stat. Nu fără greutate, Regele a convins politicienii de valoarea inestimabilă a proiectului. În aceste condiţii, statul român a răscumpărat instalaţiile portuare de la compania engleză, a contactat specialişti străini pentru întocmirea unor proiecte de lărgire a portului şi a investit în construirea monumentalului pod de la Cernavodă.
La 16 octombrie 1896 a avut loc inaugurarea oficială a lucrărilor de construcţie şi modernizare a portului Constanţa. Lucrările de construcţie au început după proiectul inginerului I.B. Cantacuzino şi au fost continuate cu modificările propuse de alţi doi ingineri români de excepţie: Gheorghe Duca şi Anghel Saligny. În anul 1899, conducerea lucrărilor portuare a fost preluată de Saligny, constructorul podului de la Cernavodă. Până în 1909, când a fost inaugurat oficial portul Constanţa, s-au efectuat lucrări de dragaj, au fost ridicate digul de larg, cel de intrare, cel de sud şi cheiurile, au fost construite şase bazine, rezervoarele de petrol şi, nu în ultimul rând, silozurile. Pornind de la aceste dotări, portul Constanţa a operat în 1911 peste 1,4 milioane de tone de mărfuri.
În perioada interbelică se adaugă platformei portuare noi elemente de infrastructură, precum uscătoria de porumb, clădirea administraţiei portuare, bursa, docul plutitor ş.a, iar traficul atinge 6,2 milioane de tone în 1937, cifră care situa Constanţa între primele porturi europene.
Începând cu 1967 s-au demarat lucrările de extindere a portului către sud. Un rol important pentru dezvoltarea portului l-a avut construirea Canalului Dunăre - Marea Neagră, care a fost inaugurat în anul 1984. Pe parcursul a două decenii, portul Constanţa a atins dimensiuni impresionante, însumând o suprafaţă de peste 3.900 ha. Vârful de trafic a fost înregistrat în anul 1988, când au fost operate 62,3 milioane de tone de mărfuri.
În secţiunea „Documente” puteţi consulta anunţul de participare la această licitaţie şi caietul de sarcini.
UPDATE 3. Noul director al CN APMC, Nicolae Dan Tivilichi, prezentat oficial astăzi
Tivilichi, directorul general al CN APMC. A refuzat să comenteze amenda de la Consiliul Concurenţei, dar promite transparenţă şi
colaborare
Administraţia Porturilor Maritime SA vrea să construiască o centrală fotovoltaică!
Începe haosul pentru şoferi. Se modifică drumurile din zona Poarta 10. CN APM Constanţa a solicitat acordul de mediu
„Vrem să facem harta cadastrală a portului. Să modificăm intrarea în Poarta 1, proiect pe care îl vom derula în colaborare cu Primăria Constanţa. Ne dorim un acces nou în Poarta 1, o nouă clădire, cu o arhitectură nouă“, susţinea Dan Nicolae Tivilichi în conferinţa susţinută pe 7 septembrie, la preluarea funcţiei de director al CN APMC.
„Probleme sunt. Vorbim de contractele de închiriere cu operatorii portuari, dragajul Portului Constanţa. Vrem o hartă cadastrală, ca toată lumea să aibă acces la ceea ce este în port. Vom face un program de reabilitare a infrastructurii, pe care îl vom discuta cu operatorii portuari“, a completat noul şef al CN APMC SA.
Mai exact, portul Constanţa şi portul Tomis vor avea o hartă cadastrală, în acest sens CN APMC SA lansând licitaţia publică pentru atribuirea contractului „Servicii de cadastru portuar aferent teritoriilor porturilor Constanţa şi Tomis“. Potrivit licitatiapublica.ro, scopul achiziţiei acestor servicii este realizarea unei reţele geodezice de sprijin, a unei hărţi topografice digitale, a cadastrului teritoriului (intabulare în cartea funciară - actualizare informaţii tehnice - pentru porturile Constanţa şi Tomis; întocmire documentaţii, planuri de amplasament şi delimitare, fişiere CP, taxe OCPI), alipirea loturilor şi extrase CF de informare, certificate de urbanism, avizare OCPI şi realizarea GIS pe porturi (Constanţa şi Tomis) - platforma minimală INSPIRE şi Licenţa software ARCGIS pentru utilizarea acestor GISuri, conform caietului de sarcini. Potrivit anunţului public, valoarea estimată a contractului este de 1.760.000 de lei, garanţia de participare va fi în cuantum de 35.000 de lei, iar cea de bună execuţie - 5% din valoarea fără TVA a contractului.
Ce lucrări vor fi realizate prin contract?
Potrivit caietului de sarcini, CN APMC doreşte ca, prin acest contract, să se realizeze în cadrul Complexului Portuar Constanţa - Tomis (CPCT), pentru fiecare port în parte, reţeaua geodezică de sprijin pentru măsurătorile necesare în vederea întocmirii hărţii topografice a terenurilor aflate în gestiunea CN APM SA Constanţa şi pentru măsurătorile necesare în vederea urmăririi comportării în timp a construcţiilor din acest teritoriu. De asemenea, se doreşte realizarea hărţii topografice digitale a terenurilor din porturile Constanţa şi Tomis aflate în gestiunea CN APM SA Constanţa.Harta digitală constituie componenta principală a bazei de date din structura CPCT şi reprezintă suportul pentru poziţionarea tuturor datelor cu referinţă geografică. CN APM SA Constanţa deţine harta topografică digitală realizată în perioada 1996 - 1999, dar, din cauza dinamicii investiţiilor, aceasta nu mai corespunde realităţii din teren în proporţie de peste 70-80% şi trebuie reambulată.
Potrivit contractului, se va realiza şi cadastrul teritoriului (intabularea în cartea funciară - actualizare informaţii tehnice - pentru porturile Constanţa şi Tomis, întocmire documentaţii, planuri de amplasament şi delimitare, fişiere CP, taxe) aflat în gestiunea CN APM SA Constanţa, reprezentat prin întocmirea documentaţiei cadastrale şi reintabularea în cartea funciară a terenurilor. În caietul de sarcini se prevede că, până la intabularea porturilor Constanţa şi Tomis, au fost alocate numere cadastrale şi tot atâtea cărţi funciare deschise pentru circa 150 de incinte din porturi în Sistem de Proiecţie Stereografic Local Port Constanţa, pentru care se vor reface documentaţiile în Sistem de proiecţie Stereo`70 şi se vor reînscrie în cărţile funciare respective.
În plus, potrivit contractului, se vor alipi loturi şi extrase de cărţi funciare de informare, certificate de urbanism şi avizare de la Oficiul de Cadastrare şi Publicitate Funciară (OCPI). Pentru cele 150 de incinte pentru care au fost deschise cărţi funciare înainte de intabularea porturilor, CN APM SA doreşte alipirea acestora la portul Constanţa sau Tomis, mai puţin Stadionul Portul şi staţia de transformare Port IV, printr-o procedură agreată de către OCPI Constanţa. De asemenea, potrivit caietului de sarcini, CN APMC doreşte realizarea GIS pe porturi (Constanţa şi Tomis) - platforma minimală Inspire şi licenţa software ARCGIS pentru utilizarea acestor GIS-uri.
Persoane responsabile de atribuirea contractului
Persoanele cu funcţie de decizie în cadrul licitaţiei sunt: director general - Dan Nicolae Tivilichi, director general adjunct - Marian Tănase, director economic - Daniela Șerban, director Infrastructură - Mihaela Alina Staetu, şef departament Achiziţii Publice - Otilia Ifimov, şef Serviciu Juridic şi Contencios - Tănase Iulian Pepi, şef Serviciu Cadastru - Liliana Mihai, şef Birou Cartografie şi Evidenţe Funciare - Nicolae Oprişcan.Firmele interesate de acest contract trebuie să îndeplinească unele criterii privind capacitatea tehnică şi/sau profesională, precum prestarea în ultimii trei ani de servicii similare cu cele care fac obiectul achiziţiei în valoare cumulată de cel puţin 600.000 de lei, la nivelul unuia sau mai multor contracte. Licitaţia se va atribui într-o singură etapă, prin procedură online simplificată, pe baza preţului cel mai scăzut. Data-limită de depunere a ofertelor este 28 noiembrie, ora 15.00, iar pentru a fi eligibilă, oferta trebuie să fie valabilă 90 de zile de la termenul-limită de primire a ofertelor, urmând ca acestea să fie evaluate pe 23.12.2016, ora 18.00.
Istoricul portului Constanţa
Istoria portului Constanţa este strâns legată de cea a oraşului Constanţa. Deşi prima atestare documentară a Constanţei este târzie (sec. II d.Hr.), anticul Tomis se descoperă, prin mărturii arheologice, încă din sec. VI î.d. Hr. Potrivit istoricului de pe site-ul Portului Constanţa, perioada modernă a dezvoltării portului începe în 1857, când autorităţile turce concesionează construirea portului Constanţa şi a căii ferate Cernavodă-Constanţa companiei engleze „Danube and Black Sea Railway and Kustendge Harbour Company Ltd.“, iarPortul Constanţa beneficiază, pentru prima dată, de amenajări şi dotări relativ moderne.După Războiul de Independenţă, în anul 1878, Dobrogea revine României şi, odată cu aceasta, apar primele preocupări pentru construirea unui port care urma să fructifice poziţia strategică a Constanţei şi avântul economic înregistrat de tânărul stat. Nu fără greutate, Regele a convins politicienii de valoarea inestimabilă a proiectului. În aceste condiţii, statul român a răscumpărat instalaţiile portuare de la compania engleză, a contactat specialişti străini pentru întocmirea unor proiecte de lărgire a portului şi a investit în construirea monumentalului pod de la Cernavodă.
La 16 octombrie 1896 a avut loc inaugurarea oficială a lucrărilor de construcţie şi modernizare a portului Constanţa. Lucrările de construcţie au început după proiectul inginerului I.B. Cantacuzino şi au fost continuate cu modificările propuse de alţi doi ingineri români de excepţie: Gheorghe Duca şi Anghel Saligny. În anul 1899, conducerea lucrărilor portuare a fost preluată de Saligny, constructorul podului de la Cernavodă. Până în 1909, când a fost inaugurat oficial portul Constanţa, s-au efectuat lucrări de dragaj, au fost ridicate digul de larg, cel de intrare, cel de sud şi cheiurile, au fost construite şase bazine, rezervoarele de petrol şi, nu în ultimul rând, silozurile. Pornind de la aceste dotări, portul Constanţa a operat în 1911 peste 1,4 milioane de tone de mărfuri.
În perioada interbelică se adaugă platformei portuare noi elemente de infrastructură, precum uscătoria de porumb, clădirea administraţiei portuare, bursa, docul plutitor ş.a, iar traficul atinge 6,2 milioane de tone în 1937, cifră care situa Constanţa între primele porturi europene.
Începând cu 1967 s-au demarat lucrările de extindere a portului către sud. Un rol important pentru dezvoltarea portului l-a avut construirea Canalului Dunăre - Marea Neagră, care a fost inaugurat în anul 1984. Pe parcursul a două decenii, portul Constanţa a atins dimensiuni impresionante, însumând o suprafaţă de peste 3.900 ha. Vârful de trafic a fost înregistrat în anul 1988, când au fost operate 62,3 milioane de tone de mărfuri.
În secţiunea „Documente” puteţi consulta anunţul de participare la această licitaţie şi caietul de sarcini.
Citeşte şi
Se modifică intrarea în Portul Constanţa. Punctul de control Poarta 1 va fi modernizatUPDATE 3. Noul director al CN APMC, Nicolae Dan Tivilichi, prezentat oficial astăzi
Tivilichi, directorul general al CN APMC. A refuzat să comenteze amenda de la Consiliul Concurenţei, dar promite transparenţă şi
colaborare
Administraţia Porturilor Maritime SA vrea să construiască o centrală fotovoltaică!
Începe haosul pentru şoferi. Se modifică drumurile din zona Poarta 10. CN APM Constanţa a solicitat acordul de mediu
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii