Conpress Holding şi Zip Escort, de pază pe litoral Contracte - da, bodyguarzi - ba (galerie foto)
Conpress Holding şi Zip Escort, de pază pe litoral: Contracte - da, bodyguarzi - ba (galerie foto)
05 Aug, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
5917
Marime text
În data de 13 iulie, în plin sezon estival, după mai bine de o lună în care tuciuriii şi-au strigat ca de fiecare dată marfa pe plaje, spre disperarea turiştilor sătui de „şlagărele” şi de prezenţa ameninţătoare a acestora, primarul Radu Mazăre anunţa că a început campania de păzire a staţiunii Mamaia de invazia vânzătorilor ambulanţi, care din anul 1990 încoace au transformat plajele în tarla. „Vor fi 13 patrule, vor acoperi fiecare cam 300-400 de metri”, susţinea primarul Constanţei, ce dădea şi un termen. La acea dată, edilul spunea că într-o săptămână vom scăpa de vânzătorii ambulanţi cu ajutorul agenţilor de pază plătiţi de Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea Litoral (ABADL). Am pornit şi noi pe urmele agenţilor de pază, care în acte sunt 30, dar pe plajă, mult mai puţini. Ieri, cu greu, abia dacă am găsit 11 bodyguarzi, nici urmă de cele 13 patrule invocate în urmă cu aproape o lună de edil. Puţini, dar momentan buni. Până la această dată eficienţă bodyguarzilor nu o putem pune la îndoială, dovadă că tuciuriii au părăsit plajele din Mamaia. Interesant este, însă, cine asigură paza şi pe ce bani.
Cât ne costă o zi de supraveghere
Cei de la Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea Litoral au dat curs unei adrese formulate de cotidianul ZIUA de Constanţa, în care ni s-a precizat de la ce firme provin agenţii de pază. Astfel am aflat că societatea Conpress Holding are repartizat perimetrul Canal de descărcare Lac Tăbăcărie - mijlocul Hotelului Rex, iar cei de la Zip Escort păzesc sectoarele de plajă din zona Hotelului Jupiter până la limita teritorială Năvodari. Conpress Holding, cunoscuta firmă în care până în 2002 au deţinut părţi sociale şi Radu Mazăre şi Nicuşor Constantinescu, a semnat un contract de 147.600 lei, fără TVA, cu ABADL, iar Zip Escort de 73.800 lei. În total, pentru supravegherea şi patrularea zonei costiere din staţiunea Mamaia plătim celor două societăţi 221.400 lei. Conpress-ul are pentru aceste servicii 20 de agenţi de pază, Zip-ul vine cu zece persoane. Dacă ţinem cont de anunţul primarului, potrivit căruia aceştia au intrat în acţiune pe data de 13 iulie, şi de răspunsul ABADL, care ne informează că durata contractelor este până la 25 septembrie, aceasta înseamnă că fiecărei persoane în parte îi revine suma de 98,4 lei pe zi (2.962 lei/30 de persoane/zi). Dacă luăm cazul lunii august şi înmulţim 98,4 lei (venitul pe zi) cu 31 de zile, rezultă că unei luni de activitate, la un program stabilit de 12 ore (8.00-20.00), îi corespunde suma 3.050 lei. Oare salariile bodyguarzilor măcar se apropie de această sumă? Sau mai bine spus, din 3.050 lei cât oare a fost repartizat pentru un salariu?
Agenţii, greu de găsit!
O altă întrebare este - unde sunt cei 30 de agenţi de pază contractaţi de ABADL? Cel puţin, ieri, noi nu am reuşit să dăm de urma tuturor celor de 30 de agenţi de pază. Cu greu am găsit şapte persoane de la Conpress Holding şi patru de la Zip Escort. Conpress avea un om în parcarea de la Hotelul Malibu, un altul la bariera din zona Cleopatra, doi pe plajă şi unul pe faleza de la Casino şi un altul, şi ultimul pe care l-am întâlnit, se afla la bariera din zona Poliţiei Mamaia. Pe cei de la Zip Escort i-am întâlnit abia în dreptul Hotelului Savoy, pe plaja Crazy, la postul de salvamar. Doi dintre ei se jucau cu mâinile în nisip, iar ceilalţi doi stăteau alăturat în picioare, privind nostalgic în jurul lor.
Când şi cum au fost atribuite contractele?
Am încercat să aflăm de la reprezentanţii ABADL şi „când şi unde a fost publicat anunţul cu privire la licitaţia pentru servicii de pază/supraveghere a sectoarelor de plajă din staţiunea Mamaia, când a avut loc licitaţia, câte caiete de sarcini au fost achiziţionate, care sunt numele persoanelor fizice/juridice care au achiziţionat caiete de sarcini, care sunt numele persoanelor fizice/juridice care s-au prezentat la licitaţie”. Răspunsul ABADL, unul tehnic, sună în felul următor: „Achiziţia serviciilor de supraveghere şi patrulare a zonei costiere din staţiunea Mamaia a fost făcută în conformitate cu art. 16 din OUG nr. 34/2006, cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice. Conform OUG nr. 34/2006, în cazul în care autoritatea contractantă achiziţionează servicii din categoria celor incluse în Anexa 2B din ordonanţă, aşa cum este cazul acestor servicii, obligaţia respectării ordonanţei se limitează doar la prevederile articolelor menţionate în art. 16 din OUG nr. 34/2006”. Am mers şi noi la texul ordonanţei precizate de cei de la ABADL, în speţă la articolul 16, pentru a afla ce stipulează acesta. La alineat (1) se arată că: „În cazul în care autoritatea contractantă atribuie un contract de achiziţie publică ce are ca obiect prestarea de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2B, atunci obligaţia de a aplica prezenta ordonanţă de urgenţă se impune numai pentru contracte a căror valoare este mai mare decât cea prevăzută la art. 57 alin. (2) şi se limitează numai la prevederile art. 35-38 şi art. 56”. În articolul 57 alineat (1) şi (2) literele a)-c) se menţionează că „(1) Anunţul de atribuire se publică în SEAP şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, Achiziţii publice, şi, după caz, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene; (2) Publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene este obligatorie în toate situaţiile în care: a) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. a)-c), iar valoarea contractului de furnizare sau de servicii care a fost atribuit este mai mare decât echivalentul în lei a 125.000 euro; b) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea contractului de furnizare sau de servicii care a fost atribuit este mai mare decât echivalentul în lei a 420.000 euro; c) valoarea contractului de lucrări care a fost atribuit este mai mare decât echivalentul în lei a 5.000.000 euro”.
Cât ne costă o zi de supraveghere
Cei de la Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea Litoral au dat curs unei adrese formulate de cotidianul ZIUA de Constanţa, în care ni s-a precizat de la ce firme provin agenţii de pază. Astfel am aflat că societatea Conpress Holding are repartizat perimetrul Canal de descărcare Lac Tăbăcărie - mijlocul Hotelului Rex, iar cei de la Zip Escort păzesc sectoarele de plajă din zona Hotelului Jupiter până la limita teritorială Năvodari. Conpress Holding, cunoscuta firmă în care până în 2002 au deţinut părţi sociale şi Radu Mazăre şi Nicuşor Constantinescu, a semnat un contract de 147.600 lei, fără TVA, cu ABADL, iar Zip Escort de 73.800 lei. În total, pentru supravegherea şi patrularea zonei costiere din staţiunea Mamaia plătim celor două societăţi 221.400 lei. Conpress-ul are pentru aceste servicii 20 de agenţi de pază, Zip-ul vine cu zece persoane. Dacă ţinem cont de anunţul primarului, potrivit căruia aceştia au intrat în acţiune pe data de 13 iulie, şi de răspunsul ABADL, care ne informează că durata contractelor este până la 25 septembrie, aceasta înseamnă că fiecărei persoane în parte îi revine suma de 98,4 lei pe zi (2.962 lei/30 de persoane/zi). Dacă luăm cazul lunii august şi înmulţim 98,4 lei (venitul pe zi) cu 31 de zile, rezultă că unei luni de activitate, la un program stabilit de 12 ore (8.00-20.00), îi corespunde suma 3.050 lei. Oare salariile bodyguarzilor măcar se apropie de această sumă? Sau mai bine spus, din 3.050 lei cât oare a fost repartizat pentru un salariu?
Agenţii, greu de găsit!
O altă întrebare este - unde sunt cei 30 de agenţi de pază contractaţi de ABADL? Cel puţin, ieri, noi nu am reuşit să dăm de urma tuturor celor de 30 de agenţi de pază. Cu greu am găsit şapte persoane de la Conpress Holding şi patru de la Zip Escort. Conpress avea un om în parcarea de la Hotelul Malibu, un altul la bariera din zona Cleopatra, doi pe plajă şi unul pe faleza de la Casino şi un altul, şi ultimul pe care l-am întâlnit, se afla la bariera din zona Poliţiei Mamaia. Pe cei de la Zip Escort i-am întâlnit abia în dreptul Hotelului Savoy, pe plaja Crazy, la postul de salvamar. Doi dintre ei se jucau cu mâinile în nisip, iar ceilalţi doi stăteau alăturat în picioare, privind nostalgic în jurul lor.
Când şi cum au fost atribuite contractele?
Am încercat să aflăm de la reprezentanţii ABADL şi „când şi unde a fost publicat anunţul cu privire la licitaţia pentru servicii de pază/supraveghere a sectoarelor de plajă din staţiunea Mamaia, când a avut loc licitaţia, câte caiete de sarcini au fost achiziţionate, care sunt numele persoanelor fizice/juridice care au achiziţionat caiete de sarcini, care sunt numele persoanelor fizice/juridice care s-au prezentat la licitaţie”. Răspunsul ABADL, unul tehnic, sună în felul următor: „Achiziţia serviciilor de supraveghere şi patrulare a zonei costiere din staţiunea Mamaia a fost făcută în conformitate cu art. 16 din OUG nr. 34/2006, cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile publice. Conform OUG nr. 34/2006, în cazul în care autoritatea contractantă achiziţionează servicii din categoria celor incluse în Anexa 2B din ordonanţă, aşa cum este cazul acestor servicii, obligaţia respectării ordonanţei se limitează doar la prevederile articolelor menţionate în art. 16 din OUG nr. 34/2006”. Am mers şi noi la texul ordonanţei precizate de cei de la ABADL, în speţă la articolul 16, pentru a afla ce stipulează acesta. La alineat (1) se arată că: „În cazul în care autoritatea contractantă atribuie un contract de achiziţie publică ce are ca obiect prestarea de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2B, atunci obligaţia de a aplica prezenta ordonanţă de urgenţă se impune numai pentru contracte a căror valoare este mai mare decât cea prevăzută la art. 57 alin. (2) şi se limitează numai la prevederile art. 35-38 şi art. 56”. În articolul 57 alineat (1) şi (2) literele a)-c) se menţionează că „(1) Anunţul de atribuire se publică în SEAP şi în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, Achiziţii publice, şi, după caz, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene; (2) Publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene este obligatorie în toate situaţiile în care: a) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. a)-c), iar valoarea contractului de furnizare sau de servicii care a fost atribuit este mai mare decât echivalentul în lei a 125.000 euro; b) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea contractului de furnizare sau de servicii care a fost atribuit este mai mare decât echivalentul în lei a 420.000 euro; c) valoarea contractului de lucrări care a fost atribuit este mai mare decât echivalentul în lei a 5.000.000 euro”.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii