Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:50 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Constanța Light System SRL aprobă vânzarea terenului aferent activului „Complex Castel” din Mamaia către Ministerul Culturii

ro

08 Aug, 2023 18:00 2096 Marime text
  • Administratorul unic, Ulrich Alin - Gabriel, convoacă Adunarea Generală a Asociaţilor Societăţii Light System
  • Pe ordinea de zi se află aprobarea vânzării bunului imobil - teren, situat în intravilanul municipiului Constanţa, staţiunea Mamaia, jud. Constanţa, în suprafaţă de 15.465,91 mp, teren aferent activului „Complex Castel" către Ministerul Culturii
  • Conform convocatorului, preţul licitației este 23,56 euro/mp exclusiv TVA
 
 
Administratorul unic, Ulrich Alin - Gabriel, convoacă Adunarea Generală a Asociaţilor Societăţii Light System - S.R.L. pentru data de 24 august 2023, ora 12.00, la sediul Societăţii din Mamaia - Discoteca şi Piscina Castel, jud. Constanţa, România.
 
 
În cazul în care nu se va întruni cvorumul necesar pentru ţinerea adunării generale la data menţionată mai sus, se reconvoacă adunarea la data de 25 august 2023, la aceeaşi oră, la aceeaşi adresă şi având aceeaşi ordine de zi. Pentru valabilitatea hotărârilor Adunării Generale a Asociaţilor este necesară, atât la prima convocare, cât şi la convocările următoare, prezenţa asociaţilor care reprezintă 80% din capitalul social, iar hotărârile trebuie să fie adoptate de asociaţii care deţin 80% din capitalul social total.
 
Având în vedere:
  1. faptul că Societatea a pierdut dreptul de proprietate asupra bunului imobil - clădire „Complex Castel", la data de 16.03.2022, când, prin Decizia 512, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a României a respins definitiv recursul declarat de MAMAIA - S.A. în dosarul nr. 5533/118/2018, prin care aceasta a atacat Decizia nr. 206 C din 25.10.2020 emisă în apel de Curtea de Apel Constanţa, care la rândul ei, a respins apelul declarat de MAMAIA - S.A. împotriva Sentinţei civile nr. 1411/2020, emisă de Tribunalul Constanţa la fond, prin care la data de 01.07.2020 a fost constatată nulitatea absolută a contractului de vânzare-cumpărare nr. 1755 din data de 25.06.2003 autentificat sub nr. 672/27.06.2003 de către Biroul Notarial - Notari Publici Grigore Păun şi Elena Laura Ştefan;
  2. corespondenţa purtată de Societate cu Ministerul Culturii privind bunul imobil - teren aferent activului „Complex Castel" (Adresa nr. 1723/04.04.2023, Adresa nr. 2165/11.04.2023, Adresa nr. 1727/26.04.2023, Adresa nr. 4882/21.07.2023);
 
Ordinea de zi a şedinţei Adunării Generale a Asociaţilor este următoarea:
 
  1. Aprobarea vânzării bunului imobil - teren, situat în intravilanul municipiului Constanţa, staţiunea Mamaia, jud. Constanţa, în suprafaţă de 15.465,91 mp, teren aferent activului „Complex Castel" (achiziţionat de Societate de la Municipiul Constanţa în baza Contractului de vânzare - cumpărare autentificat sub nr. 3816/12.10.2004), către Ministerul Culturii, la preţul de 23,56 euro/mp, exclusiv TVA, respectiv la acelaşi preţ cu care acesta a fost achiziţionat de la Municipiul Constanţa.
 
TVA-ul aferent preţului vânzării se va regla între Societate, în calitate de vânzătoare şi Ministerul Culturii, în calitate de cumpărătoare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
 
2. Împuternicirea administratorului unic al Societăţii, Ulrich Alin - Gabriel:
- să negocieze şi să semneze în numele şi pe seama Societăţii toate documentele necesare vânzării bunului imobil - teren. În acest sens, administratorul unic va putea negocia şi semna atât Contractul de vânzare-cumpărare a terenului în faţa notarului public, cât şi un Antecontract de vânzare-cumpărare în formă autentică, anterior, dacă va fi cazul;
- să reprezinte Societatea în faţa oricărei persoane juridice sau fizice, în faţa oricărei instituţii de drept public, în faţa notarului public şi a direcţiei de impozite şi taxe locale, în faţa băncii pentru deschiderea contului bancar necesar pentru încasarea preţului, inclusiv în vederea primirii oricăror documente aferente imobilului mai sus menţionat şi depunerii unor cereri, solicitări, acte juridice sau contabile, alte documente, oriunde va fi necesar, în scopul îndeplinirii prezentului mandat.

 
 

Monument istoric vândut în 2003

 
Amintim, Palatul Reginei Maria din Mamaia a fost vândut companiei private Light System în luna iunie 2003, fără a fi respectat dreptul de preemțiune al Statului Român, după cum au constatat judecătorii.
 
În anul 2018, Ministerul Culturii a deschis demersul în instanță pentru anularea contractului de vânzare-cumpărare a monumentului. La data de 1 iulie 2020, Tribunalul Constanța a admis cererea ministerului.
 
Instanța „constată nulitatea absoluta a contractului de vânzare-cumpărare nr. 1755 din data de 25.06.2003 autentificat sub nr. 672/27.06.2003 de către Biroul Notarial Notari Publici Grigore Păun și Elena Laura Ștefan“.
 
Hotărârea Tribunalului Constanța a fost însă atacată în apel, la Curtea de Apel Constanța, de către societatea Mamaia SA.

 
Ulterior, Curtea de Apel a respins apelul societății cu acționar majoritar de stat.
 
Cu toate acestea, societatea s-a adresat în recurs Înaltei Curți de Casație și Justiție, atacând hotărârile precedente pronunțate în dosar, prin care fusese constatată nulitatea absolută a actului prin care fusese vândut monumentul. Curtea Supremă a respins recursul, la data de 16 martie 2022, hotărârea fiind definitivă.
 


Decizia a fost luată în dosarul 5553/118/2018 al instanței, prin hotărâre fiind respins recursul declarat de compania de stat Mamaia SA împotriva primelor decizii de anulare a contractului.

 
Totodată, după cum arătam și în edițiile anterioare, compania privată Light System, cea care a cumpărat monumentul istoric în 2003, a arătat în proces că este de acord cu solicitarea Ministerului Culturii privind anularea contractului de vânzare.

 
În hotrărârea Înaltei Curți de Casație și Justiție a României se arată, printre altele, că societatea de stata Mamaia SA „a pretins că atâta timp cât Lista cuprinzând monumentele, ansamblurile şi şisturile istorice aprobată în anii 1991-1992 (în care imobilul se identifica sub denumirea «I. nr. 920») a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 646 bis abia în data 16.07.2004 (adică ulterior încheierii contractului de vânzare - cumpărare), nu i se putea imputa nerespectarea dreptul de preempţiune recunoscut în favoarea Statului român prin norma de drept prevăzută la art. 4 alin. (4) din Legea nr. 422/2001“.

 
Au spus judecătorii supremi ai țării că „această apărare a fost înlăturată de instanţele de fond, pe de o parte, în considerarea faptului că imobilul pe care l-a înstrăinat, construit în perioada 1923-1926 şi cunoscut ca I. din Mamaia sau J. din Mamaia era de notorietate publică că este monument istoric, fapt ce nu era necesar a fi dovedit, în raport de art. 255 alin. (2) C. proc. civ., şi, pe de altă parte, în considerarea faptului că partea pârâtă, cu minime diligenţe, putea să consulte, la momentul înstrăinării, lista monumentelor istorice întocmită la nivelul anilor 1991-1992 în care imobilul era inventariat ca monument istoric ori să solicite informaţii de la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Constanţa, dată fiind semnificaţia imobilului pentru istoria naţională“.
 
 

„Palatul Reginei Maria din Mamaia intră pe agenda de lucru a Ministerului Culturii”

 
 
În iulie 2023, Bogdan Huțucă a anunțat pe pagina sa de socializare că Ministerul Culturii dorește să își exercite dreptul de preempțiune pentru terenul Palatului Reginei Maria din stațiunea Mamaia. În acest sens, vineri, Raluca Turcan, ministrul culturii, în timp ce se afla într-o vizită în județul Constanța pentru a participa la un eveniment, s-a oprit și la obiectivul de maximă importanță istorică din stațiunea Mamaia. 

Iată ce a punctat liderul PNL Constanța, Bogdan Huțucă:
„Acest obiectiv reprezintă un reper cultural și istoric deosebit de important, care merită să fie salvat și restaurat, pentru a-și recăpăta valoarea și frumusețea. Prin conservarea arhitecturală, ar putea fi transformat în atracție turistică de prim rang, accesibilă publicului larg, oferind vizitatorilor informații și experiențe educaționale despre istoria României.


Apreciez, în mod deosebit, interesul acordat de colega noastră, Raluca Turcan, ministrul Culturii, privind găsirea soluției de finanțare pentru salvarea acestui monument istoric aflat în paragină și abandonat. În momentul de față, este necesară exercitarea, de către stat, a dreptului de preempțiune pentru terenul de peste 1,5 hectare pe care se află palatul. În perioada următoare, vom vedea și punctele oficiale ale ministrului culturii privind pașii care trebuie urmați pentru a readuce la viață această reședință regală.


Restaurarea și punerea în valoare a Vilei Regale necesită eforturi și resurse considerabile, dar impactul cultural, istoric și turistic pe termen lung merită investiția, pentru că vom repune pe harta turistică a județului Constanța încă un obiectiv major de vizitat”.
 

PRECIZĂRI:
 

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise. 

Citește și

Bogdan Huțucă
„Palatul Reginei Maria din Mamaia intră pe agenda de lucru a Ministerului Culturii”


Contractul de vânzare-cumpărare, anulat definitiv!
Curtea Supremă a explicat de ce Vila Regală din Mamaia nu trebuia vândută! (DOCUMENT)

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii