Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
04:33 21 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Constănțeanul supărat. Peste 50 de angajați ai Spitalului de Boli Infecțioase au primit deciziile de încetare a activității fără un mulțumesc! Au salvat sute de vieți în pandemie (DOCUMENTE)

ro

12 Mar, 2022 00:00 8396 Marime text
  • După tragicul eveniment care a avut loc la 1 octombrie 2021 la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase, unitatea medicală a fost închisă iar personalul medical și mediu au fost detașați numai după ce presa a fost sesizată, exercitând presiune asupra decidenților
  • Printre ei se aflau și 53 de angajați cu contract pe perioada pandemiei
  • Este vorba despre asistente, infirmiere dar și doctori care au continuat să muncească în spitalele unde au fost detașați
  • Începând de joi, 10 martie, acesti oameni și-au primit deciziile de încetare a activității lor în SCBI.
  • Unora dintre ei deși contractele de expiră după jumătatea lunii martie, li s-a transmis un sms prin care sunt înștiințați că vor primi prin poștă decizia de încetare a activității
  • Fără alte explicații, fără un mulțumesc pentru cei doi ani de muncă
  • Cu managerul SCBI, dr. Claudia Cambrea nu am putut lua legătura, fiind răspunde selectiv la telefon
  • O parte dintre cei 53 de angajați care au rămas fără job, vor depune documentele pentru a putea beneficia de șomaj sau se vor înscrie la concursurile care vor avea loc în următoarea perioadă în alte unități medicale
  • Însă, cu toții sunt deciși să consulte avocați și să vadă dacă aceste decizii pot fi atacate în instanță, pentru că potrivit legii, după încetarea stării de alertă, timp de 90 de zile, angajatorul ar fi trebuit să le asigure continuitate la locul de muncă
 

 
După tragicul eveniment care a avut loc la 1 octombrie 2021 la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase, unitatea medicală a fost închisă iar personalul medical și mediu au fost detașați numai după ce presa a fost sesizată, exercitând presiune asupra decidenților. Printre ei se aflau și 53 de angajați cu contract pe perioada pandemiei.

Inițial, comitetul director al SCBI decisese să le înceteze contractele, dat fiind că spitalul nu mai era funcțional.

Este vorba despre asistente, infirmiere dar și doctori care au continuat să muncească în spitalele unde au fost detașați.

Începând de joi, 10 martie, acești oameni și-au primit deciziile de încetare a activității lor în SCBI.

Unora dintre ei deși contractele de expiră după jumătatea lunii martie, li s-a transmis un sms prin care sunt înștiințați că vor primi prin poștă decizia de încetare a activității, vezi secțiunea “documente”.




Fără alte explicații, fără un mulțumesc pentru cei doi ani de muncă.

Cu managerul SCBI, dr. Claudia Cambrea nu am putut lua legătura, fiind răspunde selectiv la telefon, motiv pentru care redăm mai jos, mesajul pe care l-a transmis angajaților spitalului, de fapt, foștilor angajați.

"Personalul angajat pe perioada starii de alerta, cu contracte de munca pe perioada determinată, contracte care au fost de la bun început încheiate în contextul pandemiei covid și în baza legislației subsecvente, își va înceta activitatea."

O parte dintre cei 53 de angajați care au rămas fără job, vor depune documentele pentru a putea beneficia de șomaj sau se vor înscrie la concursurile care vor avea loc în următoarea perioadă în alte unități medicale.




Însă, cu toții sunt deciși să consulte avocați și să vadă dacă aceste decizii pot fi atacate în instanță, pentru că potrivit legii, după încetarea stării de alertă, timp de 90 de zile, angajatorul ar fi trebuit să le asigure continuitate la locul de muncă, vezi secțiunea „documente”.

În condiții normale! Dar la Constanța nimic nu funcționează normal, cu atât mai puțin SCBI care este închis. Ori tocmai de acest lucru s-ar putea prevala conducerea unității medicale într-o eventuală dispută în instanță.

Până atunci, oamenii cu care am discutat și cărora le vom păstra anonimatul, spun că au sufletul greu și împovărat. „După 2 ani de muncă, am fost dați la o parte, fără nicio explicație. Printr-un sms. Mă doare sufletul și sunt împovărată de ceea ce ni se întâmplă, nouă celora care nu ne-a fost teamă că ne vom infecta pe noi sau pe copiii noștri, când angajații Spitalului preferau să își dea demisia”, a mărturisit una dintre asistentele care a salvat sute de vieți în pandemie.

Ce soluții avea conducerea SCBI să evite să lase pe drumuri 53 de angajați?
 
Managerul SCBI nu trebuia să se grăbească.

Pentru că personalul medical încadrat fără concurs pe perioada stării de alertă poate rămâne pe post, prin promovarea unui examen organizat anterior încetării contractului individual de muncă, a decis Camera Deputaţilor, în calitate de for legislativ decizional.

Actul normativ care prevede acest lucru a fost adoptat, pe 8 martie de Camera Deputaților, care este for decizional.

Unitățile sanitare au la dispoziție 90 de zile pentru a putea organiza examenele.

Proiectul de lege creează posibilitatea ca personalul din unităţile sanitare cu paturi, serviciile de ambulanţă, direcţiile de sănătate publică, instituţiile de asistenţă socială, încadrat fără concurs pe perioadă determinată, pe posturi de execuţie, în perioada stării de alertă, să poată ocupa pe durată nedeterminată acelaşi post în cadrul unităţii în care îşi desfăşoară activitatea, prin promovarea unui examen organizat anterior încetării contractului individual de muncă.

Potrivit proiectului, prin derogare de la legislaţia actuală, Ministerul Sănătăţii şi unităţile aflate în subordinea şi/sau în coordonarea acestuia, Ministerul Afacerilor Interne şi unităţile şi instituţiile aflate în subordinea, în cadrul şi/sau în coordonarea acestuia, autorităţile administraţiei publice locale şi ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie, precum şi instituţiile publice de asistenţă socială organizează examen, în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care, în perioada stării de alertă sau a situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic, a ocupat, fără concurs, posturi de execuţie pe perioadă eterminată.

De prevederile proiectului beneficiază şi medicii angajaţi în structurile nou-create în perioada stării de alertă, în scopul tratării bolnavilor de COVID-19, aceştia putându-se prezenta la examenul organizat de unităţile sanitare cu paturi în specialitatea în care sunt confirmaţi, dacă unitatea cu care au încheiat contractul de muncă pe perioadă determinată nu are în structura sa o secţie din aceeaşi specialitate.

Modalitatea de organizare şi desfăşurare a examenului se elaborează şi se aprobă prin ordin al ministrului sau, după caz, prin act administrativ al persoanei care are competenţa legală de numire, în termen de 30 de zile de la data intrării in vigoare a prezentei legi.

Numirea în cadrul aparatului propriu al Ministerului Sănătăţii se face prin ordin al ministrului şi încetează de drept în cel mult 90 de zile de la data încetării stării de alertă sau înainte de termen, la iniţiativa angajatorului. Numirea în cadrul unităţilor aflate în subordinea sau în coordonarea Ministerului Sănătăţii se face prin act administrativ al conducătorului instituţiei sau al unităţii angajatoare, cu încadrarea în limita numărului maxim de posturi aprobate de către ordonatorul principal de credite prin statul de funcţii, şi încetează de drept în cel mult 90 de zile de la data încetării stării de alertă sau înainte de termen, la iniţiativa conducătorului instituţiei sau al unităţii angajatoare.

La data încetării stării de risc epidemiologic şi biologic, personalul angajat în condiţiile prevăzute de proiectul de lege îşi continuă activitatea, cu acordul său, pentru o perioadă ce nu poate depăşi 90 de zile.

Legea se află la Președinție pentru promulgare.

Dar managerul interimar al SCBI a dorit să dea o șansă acestor oameni.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

Spital închis angajează manager! Primăria scoate la concurs postul de director de la Boli Infecțioase din Constanța (DOCUMENTE)

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii