Contract publicat ieri SOTI Cable Neptun - 2,2 milioane de euro de la CJC
Contract publicat ieri: SOTI Cable Neptun - 2,2 milioane de euro de la CJCAşa cum anticipam încă din luna septembrie 2009, contractul de publicitate scos la mezat de către Consiliul Judeţean Constanţa, a ajuns pe mâinile SC SOTI Cable Neptun SRL Constanţa.
Anunţul de participare la licitaţie a fost publicat pe 25.09.2009, deschiderea ofertelor fiind programată pentru 10 noiembrie, acelaşi an. Din anunţul de atribuire a contractului, publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice ieri, aflăm că SC SOTI Cable Neptun SRL şi instituţia condusă de Nicuşor Constantinescu au bătut palma zece zile mai târziu de la şedinţa de deschidere a ofertelor, mai exact, acesta a fost semnat pe 20 noiembrie 2009. Valoarea estimată a contractului intitulat „Servicii de informare şi promovare a instituţiei pe canale TV" a fost de 1.872.000 euro fără TVA, adică de peste 2,2 milioane euro (2.227.680). Precizăm că valoarea de atribuire a fost de 1.834.224 euro fără TVA, adică de 2.182.726,56 euro, cu tot cu TVA iar cea în lei a contractului este de 7.903.671,22 fără TVA, adică de peste 94 miliarde de lei vechi.
Aproximativ 23 miliarde de lei vechi, pe an
Precizăm că este vorba despre un acord cadru pe patru ani. Aşadar, CJC va cheltui într-un an 550.000 euro sau aproximativ 23 miliarde de lei vechi. Deducem din acest parteneriat că pe Nicuşor Constantinescu, şeful Consiliului Judeţean Constanţa, nu îl sperie scandalul în care este implicat prietenul său, primarul Radu Mazăre, care şi-a pus în cap Direcţia Naţională Anticorupţie, Curtea de Conturi şi Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, după ce Primăria a acordat, în 2009, două contracte de publicitate SC SOTI Cable Neptun SRL, adică firmei partenerilor lor de afaceri.
De precizat că printre asociaţii companiei căreia Primăria condusă de Mazăre i-a pompat în conturi, numai în 2009, peste 800.000 euro s-a numărat, la înfiinţarea ei, şi primarul Radu Mazăre.
Echipa Mazăre - Constantinescu şi istoricul afacerii tv
După cum am arătat, acum a venit şi rândul instituţiei conduse de Constantinescu, prieten şi partener de afaceri cu Mazăre, să pompeze sume impresionate în SOTI Cable Neptun, patru ani de acum înainte. Menţionăm că până în 2004, funcţia de director al postului a fost deţinută chiar de fratele primarului Constanţei, Alexandru Mazăre. În prezent, primarul Mazăre nu apare în acţionariatul companiei şi nici în cel al firmelor care deţin părţi sociale în SOTI Cable Neptun, firma care administrează postul de televiziune TV Neptun. În prezent, Mazăre şi Constantinescu, alături de Sorin Strutinsky şi Mihail Cârciog - patronii SOTI Cable Neptun, sunt parteneri de afaceri în mai multe firme, printre care Conpress Group, SC Xenoti (Hotel Flora) şi Sigma Trading. Iată aşadar, că Mazăre şi Constantinescu nu colaborează doar în domeniul privat cu partenerii de afaceri. Ei reuşesc să asigure, prin contractele de achiziţii publice, şi un parteneriat între instituţiile publice pe care le conduc şi partenerii lor de afaceri.
Constantinescu, avocatul afacerii TV Neptun
Mai mult decât atât, Nicuşor Constantinescu a făcut chiar pe avocatul primarului şi al SC SOTI Cable Neptun într-o emisiune televizată. În cadrul intervenţiei sale, în cadrul emisiunii „Realitatea te priveşte", difuzată în direct, pe 13 august, de către Realitatea TV, Nicuşor Constantinescu a pledat cauza Primăriei Constanţa şi a contractelor de publicitate cu partenerii săi de afaceri şi, totodată, ai primarului Mazăre. La un moment dat, Constantinescu a afirmat: „Eu, ca reprezentant al PSD-ului şi ca preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa, vă spun că atât contractul pe care l-a făcut ministrul Nemirschi, cât şi contractul pe care l-a făcut primarul Mazăre sunt absolut legale şi, după părerea mea, în criza asta economică în care dumneavoastră... (...) Dumneavoastră, televiziunile, trăiţi din reclamă şi publicitate. Dumneavoastră, în criza economică în care suntem, dacă nu aveţi nici publicitate de la firmele private, nici de la primării, ce faceţi? Plecaţi acasă. Şi-aşa e restructurarea făcută... Este vreo vină că faci prin licitaţie publică?!".
CJC a asigurat „bugetul" SOTI Cable Neptun
Parafrazând, în lipsa licitaţiilor publice, era foarte posibil ca şi angajaţii SOTI Cable Neptun să plece acasă, dacă nu prindeau o „gură de aer" zdravănă din bani publici. Tragem concluzia, de aici, că parteneriatul încheiat cu CJC a asigurat o bună parte din bugetul TV Neptun-ului, pe următorii patru ani. Din bani publici, să nu uităm.
Contactat telefonic, purtătorul de cuvânt al CJC, Cristian Moldovanu, ne-a declarat că preţul de atribuire nu va fi neapărat respectat, existând o clauză în contract care prevede ca banii să se cheltuiască în funcţie de necesităţi. Cu alte cuvinte, nu este neapărat nevoie ca CJC să facă praf, în patru ani, toată această sumă, pe servicii de publicitate. Experienţa altor contracte aflate în derularea instituţiilor publice de care am amintit ne arată că, din contră, sumele de atribuire devin, la un moment dat insuficiente, „necesitând" suplimentări. Încercând să aflăm dacă există un plafon maxim în ceea ce priveşte banii ce se cheltuiesc de către o instituţie publică, pe un an, pentru publicitate, reprezentantul CJC ne-a spus că nu există o limită în acest sens. Iată aşadar, că instituţiile publice pot cheltui fără număr din banii publici pentru publicitate, ştiri pozitive etc., fără ca nimeni să aibă controlul acestor sume. Întrebat cum s-a calculat valoarea estimată a contractului, Moldovanu a spus că s-au luat în considerare evenimentele de peste an ale CJC, ca de pildă festivalurile anuale.
Strutinsky: „Le-am făcut un discount"
L-am contactat telefonic şi pe unul dintre patronii SOTI Cable Neptun, pentru a afla cât costă minutul de apariţie la TV Neptun. Sorin Strutinsky, căci despre dumnealui este vorba, ne-a declarat că preţul depinde de mai mulţi factori, cum ar fi tipul materialului sau momentul difuzării. El a precizat că a fost stabilită o listă întreagă de tarife pentru anunţurile sau materialele ce vor fi difuzate de către instituţia cu care a bătut palma, declarând chiar că, având în vedere întinderea contractului (durata de patru ani) a făcut chiar şi un discount CJC. Aşadar, după cum ne-a încredinţat chiar Sorin Strutinsky, preţul real ar fi fost mai mare decât valoarea de atribuire, dacă nu s-ar fi aplicat reducerea despre care ne-a vorbit. Ca şi Cristian Moldovanu, şi Sorin Strutinsky ne-a declarat că banii se vor cheltui în funcţie de necesităţile CJC, materialele sau anunţurile fiind difuzate cu notă de comandă.
Contractul CJC cu TV Neptun acoperă şi campania lui Nicuşor
Jurnaliştii de la „Hotnews" au publicat în noiembrie, anul trecut, o comparaţie între tarifele practicate de către TV Neptun şi cele mai cunoscute televiziuni din ţară. Astfel, analiza celor de la „Hotnews", care citează contractele de publicitate ale Primăriei Constanţa cu partenerii de afaceri ai primarului, a arătat că Primăria a cumpărat un minut de reportaj electoral la TV Neptun cu 1.000 de euro, cu peste 500 de euro mai mult decât la Realitatea TV, Antena 1 sau ProTV. Ei au arătat că în contractele de publicitate şi în anexele lor se menţiona că Primăria Constanţa mai cumpăra ştiri şi emisiuni live la posturile de radio şi că toate trebuiau să aibă un caracter pozitiv.
Având în vedere faptul că acest contract cadru încheiat de CJC cu televiziunea Neptun are o durată de patru ani, începând din 2010, înseamnă că înţelegerea acoperă şi perioada electorală din 2012, mai exact a alegerilor locale, când, probabil, Nicuşor Constantinescu va candida pentru un nou mandat. În concluzie, TV Neptun va prezenta anunţuri şi materiale pozitive prin care va fi promovată imaginea CJC şi implicit a lui Constantinescu, ceea ce înseamnă că şeful CJC va beneficia de publicitate electorală din bani publici, adică pe spinarea contribuabililor.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
- surmelis argentina pusa 08 Jan, 2010 21:21 REDIVIVUS, daca te referi la bugetul mare al INTERNELOR, te contrazic, deoarece trebuie sa existe cineva care sa protejeze poporul roman de CALICIA unora care au functii importante intr-un partid in opozitie cum este PNL-ul.Acest PNL trebuie sa-si faca CURATENIE in partid pentru a putea fi credibil in ochii poporului roman. Cel mai bogat afacerist din Romania este in PNL, DINU PATRICIU. TEODOR MELESCANU,liberal important in PNL se dovedeste a fi un SECURIST sau un colaborator al acelei FOSTE institutii. Liberalul IONEL CHIRITA ,fost primar liberal al orasului HARSOVA de Constanta a folosit in mandatul sau de primar si de consilier local metodele specifice SECURISTILOR COMUNISTI. CJC-ul ar trebui sa renunte la CAFELELE batranilor si sa le plateasca transportul in comun. CJC-ul ar trebui sa ia masuri pentru protectia COPIILOR in acordarea ,in continuare a CORNULUI SI LAPTELUI. CJC-ul ar trebui sa sustina in Parlament un amendament referitor la infiintarea CAMINELOR DE COPII SCOLARI.CJC-ul ar trebui sa acorde micilor fermieri si nu numai ajutor din fondurilor UE in sprijinul IRIGATIILOR SI UTILAJELOR MODERNE ,tot prin amendament. In cele 4000 de AMENDAMENTE ar trebui incluse si cele mentionate mai sus.
- redivivus 08 Jan, 2010 04:42 Grija lui Porcusor Constantinescu pentru soarta "televiziunilor" este emotionanta,induiosatoare si umanista.Va dati seama ce tragedie ar fi,daca bucataresele de la TV Neptun ar ramana fara slujba? Ce conteaza ca amaratii de pensionari,care i-au votat pe banditii Mazare si Constantinescu nu mai au dreptul sa calatoreasca gratuit cu autobuzele si din cauza sumelor neancasate,RATC-ul risca sa intre in faliment? Cand este vorba de afaceri si matrapazlacuri se invoca legea.Dar pentru faradelegile acestor ticalosi nu exista lege,nu exista posibilitati legale ca sa fie scosi imediat din functii si cercetati in stare de arest?Daca ne gandim bine,ceea ce fac acesti indivizi fac si guvernantii: arunca in spatele celor multi toate efectele crizei si asa zisele masuri anticriza,in timp ce sume uriase sunt reparizate unor categorii favorizate de soarta si lege.Atata timp cat vor exista asemenea practici,nici un cetatean cinstit nu va putea fi convins ca trebuie sa stranga cureaua de dragul profitorilor.