Cu paşi mici, dar siguri, spre un trafic de coşmar! Podul de la Butelii urmează a fi închis un an (documente)
Cu paşi mici, dar siguri, spre un trafic de coşmar! Podul de la Butelii urmează a fi închis un an (documente)
08 Aug, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
4566
Marime text
Pasajul Cumpenei, cunoscut constănţenilor ca Podul de la Butelii, care face legătura între bulevardele I.C. Brătianu şi Aurel Vlaicu, urmează să fie reabilitat. Pasajul care urmează să intre în reabilitare are o lungime de 310,19 metri.
Pe data de 28 aprilie anul curent, cotidianul ZIUA de Constanţa a publicat articolul „Haosul va dura un an! Primăria Constanţa a mai făcut un pas. Podul de la Butelii va intra în reabilitare (document)“, în care prezentam intenţia Primăriei Constanţa de a organiza o licitaţie pentru atribuirea contractului „Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei“, în valoare de 5.915.837,5 lei. Respectiva licitaţie, potrivit SEAP, încă nu a fost atribuită.
Acum, autoritatea publică locală a anunţat alte două proceduri publice care vizează Pasajul Cumpenei. Este vorba despre două achiziţii publice: „Serviciul de asistenţă tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiţii «Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei»“, în valoare de 53.780,30 de lei, şi „Serviciul de dirigenţie de şantier pentru urmărirea şi verificarea execuţiei lucrărilor aferente obiectivului de investiţii «Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei»“, în valoare de 13.356 de lei.
Contractul de achiziţii „Serviciul de asistenţă tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiţii «Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei»“ presupune emiterea soluţiilor tehnice, a dispoziţiilor de şantier, a clarificărilor legate de aplicarea proiectului în concordanţă cu situaţia din teren, fără a schimba soluţia tehnică din proiectul tehnic aprobat şi indicatorii tehnico-economici aprobaţi. Durata de realizare a serviciului de asistenţă tehnică din partea proiectantului este egală cu durata de execuţie a lucrărilor, de 12 luni de la data prevăzută în ordinul de începere. Prestatorul va asigura serviciul de specialitate ce face obiectul caietului de sarcini pe toată perioada de execuţie a lucrărilor, şi anume 12 luni.
„Orice specializare suplimentară sau personal necesar pentru îndeplinirea contractului şi asigurarea respectării tuturor prevederilor legale cu privire la activitatea prestată se va face fără plată suplimentară“, se precizează în anunţul de participare. Atribuirea contractului de achiziţie se va face pe baza criteriului „preţul cel mai scăzut“.
Cel de-al doilea contract de achiziţii, „Serviciul de dirigenţie de şantier pentru urmărirea şi verificarea execuţiei lucrărilor aferente obiectivului de investiţii «Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei»“, presupune aplicarea condiţiilor tehnice şi de calitate, conform prescripţiilor tehnice şi normativelor din legislaţia română. Durata de realizare a serviciului de dirigenţie este de 12 luni de la data prevăzută în ordinul de începere.
Pentru asigurarea serviciului de specialitate care face obiectul caietului de sarcini privind serviciul de dirigenţie, prestatorul va avea o echipă de specialişti autorizaţi cu drept să desfăşoare activitatea de dirigenţie de şantier în domeniul autorizat, respectiv construcţii drumuri şi poduri; lucrări de instalare şi sisteme de iluminat şi de semnalizare. Orice specializare suplimentară sau personal necesar pentru îndeplinirea contractului şi asigurarea respectării tuturor prevederilor legale cu privire la activitatea de urmărire şi verificare a execuţiei lucrărilor, asigurarea siguranţei în exploatarea construcţiilor este în responsabilitatea exclusivă a prestatorului, fără plată suplimentară. Atribuirea contractului de achiziţie se va face pe baza criteriului „preţul cel mai scăzut“.
Ofertele pentru cele două contracte pot fi depuse până pe data de 12 august. Caietele de sarcini pot fi obţinute de la sediul Primăriei municipiului Constanţa din bulevardul Tomis, Serviciul Tehnic-Investiţii.
Ce lucrări urmează să fie executate
Având în vedere starea de degradare avansată, este necesară realizarea umor lucrări de reparare şi de înlocuire a unor elemente, pentru aducerea pasajului la parametrii normali de exploatare corespunzătoare în vederea asigurării cerinţelor de rezistenţă, stabilitate, prelungirea duratei de viaţă, precum şi îmbunătăţirea siguranţei, confortului şi funcţionalităţii acestuia. Pentru realizarea lucrărilor de intervenţie şi sporire a numărului de benzi rutiere de la două la patru, se asigură fluidizarea traficului rutier în zonă şi accesul spre zonele care conduc la dezvoltarea economică şi socială a municipiului Constanţa.
Pentru sporirea capacităţii de trafic a pasajului şi punerea în siguranţă, sunt necesare următoarele lucrări de intervenţie: la partea superioară a suprastructurii pasajului, la intradosul suprastructurii pasajului, la infrastructura pasajului, repararea scărilor de acces la pod. De altfel, din raportul de expertiză tehnică aflăm că expertul a precizat că este necesară realizarea a două benzi noi de circulaţie pe pasaj prin eliminarea liniei de tramvai.
Proiectul cuprinde următoarele etape pentru lucrările de reparaţii: infrastructură şi suprastructură, protejarea betonului pasajului cu materiale rezistente în mediul marin, demontarea căii de pe pasaj, inclusiv calea de tramvai, completarea betonului de pantă, refacerea hidroizolaţiei cu materiale performante pe pasaj, repararea scărilor pietonale de acces ale pasajului, refacerea sistemului rutier pe pasaj, montarea de parapete direcţionale noi pe pasaj, la marginea părţii carosabile şi în axul pasajului.
În secţiunea „Documente“ puteţi vizualiza cele două anunţuri de participare la licitaţii.
Citeşte şi Haosul va dura un an! Primăria Constanţa a mai făcut un pas. Podul de la Butelii va intra în reabilitare (document)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii