Descinderi pentru un prejudiciu de 34 de milioane de lei Unele dintre firmele vizate de DIICOT au câştigat licitaţii şi la Constanţa
Descinderi pentru un prejudiciu de 34 de milioane de lei: Unele dintre firmele vizate de DIICOT au câştigat licitaţii
11 Dec, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
7771
Marime text
Procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie și Justiţie - Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism, împreună cu ofiţerii de poliţie judiciară, au efectuat, ieri, un număr de opt percheziţii domiciliare în București și Judeţul Ilfov. Oamenii legii au pus în executare opt mandate de aducere, vizând destructurarea unui presupus grup infracţional organizat, specializat în spălarea banilor, delapidare și evaziune fiscală. DIICOT susţine că prin aceste operaţiuni s-a generat un prejudiciu total de aproximativ 34 de milioane de lei.
Procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie și Justiţie - Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată susţin că, „în perioada 2011 - 2014, Dragoș Nedelcu, administrator de fapt al SC Nuts Consulting SRL, SC Pathway Adivisors SRL, SC C&D Best Design Concept SRL, Marin Baicu, administrator de fapt al SC Baicons Impex SRL, SC LGB Transark SRL și SC Vio Top SRL, Dan Besciu, asociat și administrator la SC Euroconstruct 98 Trading SRL, Peter Praher și Horneger Josep, administrator la SC Swietelsky Baugesellschaft Mbh Linz Sucursala București și SC Swietelsky Construcţii Feroviare SRL, au iniţiat și constituit un grup infracţional organizat”. Acesta ar fi avut drept scop obţinerea prin mijloace frauduloase a unor mari sume de bani, provenite din fonduri publice angajate de companii aflate în portofoliul Ministerului Transporturilor (Compania Naţională de Căi Ferate și CNADNR), pentru organizarea și derularea unor achiziţii publice de lucrări de infrastructură feroviară și rutieră.
„Modalitatea de săvârșire a faptelor constă în obţinerea de către membrii grupului infracţional organizat a unor contracte de infrastructură rutieră și feroviară și derularea lor în condiţii păgubitoare pentru companiile de stat achizitoare, prin angajarea unor cheltuieli nereale, aparent necesare derulării proiectelor, operaţiuni urmate de transferul unor mari sume de bani, în mod succesiv din conturile companiilor de stat, în conturile societăţilor controlate de inculpaţi, pentru ca în final, aceste sume să fie retrase în numerar sau folosite de inculpaţi în interes personal, pentru achiziţia unor imobile în centrul capitalei sau pentru plata unor vacanţe și cumpărături de lux”, se mai arată într-o informare a oamenilor legii
De asemenea, aceştia au mai stabilit faptul că, „în perioada 2011 - 2013, numiţii Horpos Alexandru, Horpos Traian și Vameșu Vlad Ionel, în calitate de asociaţi și administratori ai SC Straco Group SRL, au dispus înregistrarea în contabilitatea societăţii a unor facturi fiscale emise de SC Activ Invest Construct, administrată de Stancu Sandu, ce atestau operaţiuni nereale, aferente executării lucrărilor proiectului Apă Canal Ilfov, cu scopul de a deduce în mod nelegal TVA-ul aferent și de a reduce cuantumul impozitului pe profit și dividende, datorate bugetului de stat”.
În baza acestor documente justificative aparent false s-ar fi dispus transferul sumei totale de 14.443.879 lei în conturile SC Activ Invest Construct SRL, sumă care ulterior ar fi fost transferată în conturile unor societăţi „fantomă”, după cum susţin oamenii legii, și retrasă în numerar de către cei cercetaţi.
Astfel, SC Baicons Impex SRL este câştigătoarea contractului „Consolidare pod km 15+250 linia 807 Ciulniţa Slobozia Veche în vederea eliminării punctului periculos - proiectare şi execuţie“, atribuit de Compania Naţionala de Cai Ferate CFR SA, prin Sucursala Regională CF Constanţa, în luna iulie a acestui an.
Firma a fost înfiinţată în anul 2001 şi are sediul social pe strada Zambilelor din Bucureşti. Capitalul social subscris este de 100.000 de lei, integral vărsat, fiind compus din 100 de părţi sociale, valoarea uneia fiind de 1.000 de lei. Asociat unic şi administrator al societăţii este Marin Baicu, născut în anul 1958, în comuna Comăniţa, judeţul Olt. Activitatea principală a societăţii este legată de inginerie şi consultanţă tehnică.
SC Vio Top SRL a câştigat în Constanţa, în anul 2009, un contract pentru „urmărire specială tunel CF km. 224+670/225+160, linia CF Palas - Constanţa Port Vechi (Utilităţi)". Contractul a fost atribuit de Compania Naţională de Căi Ferate CFR.
În luna iunie a anului curent, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat câştigătorul contactului „Consultanţă în domeniul managementului execuţiei şi pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferenta «Lucrărilor de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre - km 152+149 şi km 165+817, linia CF Bucureşti - Constanţa, SRCF Constanţa»“. Potrivit anunţului de atribuire nr. 147464/17.06.2014, câştigătorul contractului este asocierea formată din SC Obermeyer Proiectare Bucureşti SRL, SC Vio Top SRL şi Obermeyer Planen + Beraten GmbH München, Germania, subcontractant Procontrans CF SRL.
Contractul consta în prestarea serviciilor de arhitectură, a serviciilor de inginerie şi a serviciilor integrate de inginerie, servicii de amenajare urbană şi de arhitectură peisagistică, servicii conexe de consultanţă ştiinţifică şi tehnică, servicii de testare şi analiza tehnică. Locul principal de prestare - raza de activitate a SRCF Constanţa, linia de cale ferată Bucureşti-Constanţa, pod km152+149 şi pod km165+817. Proiectul cuprinde supervizarea lucrărilor de reabilitare/modernizare a celor doua poduri peste Dunăre, pod Borcea km 152+149 şi pod Cernavodă km 165+817, lucrări executate pe linie dublă, în condiţiile asigurării derulării circulaţiei feroviare în zona lucrărilor pe întreaga perioadă a execuţiei acestora. Ca urmare a realizării lucrărilor de reabilitare propuse, cele două poduri feroviare vor putea fi utilizate fără restricţii semnificative de viteză şi tonaj, ceea ce va conduce la reducerea timpului afectat transportului, se vor îmbunătăţi condiţiile de siguranţă în transportul feroviar pe sectorul Bucureşti - Constanţa. Valoarea totală finală a contractului este de 2.361.450 de lei, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut. Contractul de faţă este finanţat din fonduri comunitare, Domeniul Major de Intervenţie 2 - Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare de-a lungul Axei Prioritare TEN-T 22 din cadrul Axei Prioritare 1 a POS-T - Modernizarea şi dezvoltarea axelor prioritare TEN -T în scopul dezvoltării unui sistem durabil de transport şi integrării acestuia în reţelele de transport ale Uniunii Europene.
Potrivit Registrului Comerţului, societatea Vio Top SRL a fost înfiinţată în anul 1999 şi are sediul social în municipiul Bucureşti, pe strada Zambilelor. Capitalul social subscris este de 100.000 de lei, integral vărsat, fiind compus din 100 de părţi sociale, valoarea uneia fiind de 1.000 de lei. Asociat unic şi administrator al societăţii este Baicu Andrei Mihai, născut în 1982, în Slatina, Olt. Activitatea principală, conform codificării CAEN, este legată de „activităţi de arhitectură“.
SC Straco Group SRL a câştigat în 2011 un contract cu Primăria comunei Lipniţa care a atribuit un contract de achiziţii publice pentru proiectarea şi execuţia drumului de legătură dintre Lipniţa şi Frontiera Bulgaria, Kainargea, amenajare şi modernizare. Contract a fost predat pentru suma de peste 11 milioane de lei.
Straco Grup, societate cu capital românesc, este controlată de oamenii de afaceri Alexandru şi Traian Horpos. Are contracte de reabilitare a străzilor cu Primăria Bucureşti. Una dintre cele mai importante lucrări din portofoliul Straco a fost lărgirea unui tronson din Centura Sud Bucureşti. Pentru acest contract, care a fost încheiat cu CNADNR, Straco a primit suplimentar, printr-un act adiţional, 33 milioane lei, fără TVA, deşi contractul iniţial era de 73 milioane de lei.
În acest an, Straco Grup a pierdut licitaţia organizată de CFR pentru reabilitarea podurilor de cale ferată peste Dunăre cu o ofertă financiară de 122,6 milioane de lei, lucrările urmând să dureze 23 de luni. Pentru licitaţia din 25 februarie, în vederea atribuirii contractului „Lucrări de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre - km 152+149 și km 165+817, linia CF București - Constanţa“, au depus oferte patru agenţi economici: asocierea Arcada Company - Metabet C.F. - SC Compania Construcţii Feroviare, asocierea Strabag - Tancrad, Consinit şi asocierea Azvi - Straco Grup. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat cu asocierea Arcada Company - Metabet - Compania Construcţii Feroviare.
Potrivit date-financiare.ro, Straco Grup este o firmă din Bucureşti, înfiinţată în anul 2003, ce se ocupă în mod principal de lucrări de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor. Cifra de afaceri înregistrată anul trecut a fost de 616.549.831 lei cu un profit de 875.874 lei şi 587 de salariaţi.
Procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie și Justiţie - Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată susţin că, „în perioada 2011 - 2014, Dragoș Nedelcu, administrator de fapt al SC Nuts Consulting SRL, SC Pathway Adivisors SRL, SC C&D Best Design Concept SRL, Marin Baicu, administrator de fapt al SC Baicons Impex SRL, SC LGB Transark SRL și SC Vio Top SRL, Dan Besciu, asociat și administrator la SC Euroconstruct 98 Trading SRL, Peter Praher și Horneger Josep, administrator la SC Swietelsky Baugesellschaft Mbh Linz Sucursala București și SC Swietelsky Construcţii Feroviare SRL, au iniţiat și constituit un grup infracţional organizat”. Acesta ar fi avut drept scop obţinerea prin mijloace frauduloase a unor mari sume de bani, provenite din fonduri publice angajate de companii aflate în portofoliul Ministerului Transporturilor (Compania Naţională de Căi Ferate și CNADNR), pentru organizarea și derularea unor achiziţii publice de lucrări de infrastructură feroviară și rutieră.
„Modalitatea de săvârșire a faptelor constă în obţinerea de către membrii grupului infracţional organizat a unor contracte de infrastructură rutieră și feroviară și derularea lor în condiţii păgubitoare pentru companiile de stat achizitoare, prin angajarea unor cheltuieli nereale, aparent necesare derulării proiectelor, operaţiuni urmate de transferul unor mari sume de bani, în mod succesiv din conturile companiilor de stat, în conturile societăţilor controlate de inculpaţi, pentru ca în final, aceste sume să fie retrase în numerar sau folosite de inculpaţi în interes personal, pentru achiziţia unor imobile în centrul capitalei sau pentru plata unor vacanţe și cumpărături de lux”, se mai arată într-o informare a oamenilor legii
De asemenea, aceştia au mai stabilit faptul că, „în perioada 2011 - 2013, numiţii Horpos Alexandru, Horpos Traian și Vameșu Vlad Ionel, în calitate de asociaţi și administratori ai SC Straco Group SRL, au dispus înregistrarea în contabilitatea societăţii a unor facturi fiscale emise de SC Activ Invest Construct, administrată de Stancu Sandu, ce atestau operaţiuni nereale, aferente executării lucrărilor proiectului Apă Canal Ilfov, cu scopul de a deduce în mod nelegal TVA-ul aferent și de a reduce cuantumul impozitului pe profit și dividende, datorate bugetului de stat”.
În baza acestor documente justificative aparent false s-ar fi dispus transferul sumei totale de 14.443.879 lei în conturile SC Activ Invest Construct SRL, sumă care ulterior ar fi fost transferată în conturile unor societăţi „fantomă”, după cum susţin oamenii legii, și retrasă în numerar de către cei cercetaţi.
Ce licitaţii au câştigat în judeţul Constanţa unele firme vizate de DIICOT
Dintre firmele vizate de procurorii DIICOT, trei au câştigat licitaţii pe mulţi bani şi în judeţul Constanţa.Astfel, SC Baicons Impex SRL este câştigătoarea contractului „Consolidare pod km 15+250 linia 807 Ciulniţa Slobozia Veche în vederea eliminării punctului periculos - proiectare şi execuţie“, atribuit de Compania Naţionala de Cai Ferate CFR SA, prin Sucursala Regională CF Constanţa, în luna iulie a acestui an.
Firma a fost înfiinţată în anul 2001 şi are sediul social pe strada Zambilelor din Bucureşti. Capitalul social subscris este de 100.000 de lei, integral vărsat, fiind compus din 100 de părţi sociale, valoarea uneia fiind de 1.000 de lei. Asociat unic şi administrator al societăţii este Marin Baicu, născut în anul 1958, în comuna Comăniţa, judeţul Olt. Activitatea principală a societăţii este legată de inginerie şi consultanţă tehnică.
SC Vio Top SRL a câştigat în Constanţa, în anul 2009, un contract pentru „urmărire specială tunel CF km. 224+670/225+160, linia CF Palas - Constanţa Port Vechi (Utilităţi)". Contractul a fost atribuit de Compania Naţională de Căi Ferate CFR.
În luna iunie a anului curent, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat câştigătorul contactului „Consultanţă în domeniul managementului execuţiei şi pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferenta «Lucrărilor de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre - km 152+149 şi km 165+817, linia CF Bucureşti - Constanţa, SRCF Constanţa»“. Potrivit anunţului de atribuire nr. 147464/17.06.2014, câştigătorul contractului este asocierea formată din SC Obermeyer Proiectare Bucureşti SRL, SC Vio Top SRL şi Obermeyer Planen + Beraten GmbH München, Germania, subcontractant Procontrans CF SRL.
Contractul consta în prestarea serviciilor de arhitectură, a serviciilor de inginerie şi a serviciilor integrate de inginerie, servicii de amenajare urbană şi de arhitectură peisagistică, servicii conexe de consultanţă ştiinţifică şi tehnică, servicii de testare şi analiza tehnică. Locul principal de prestare - raza de activitate a SRCF Constanţa, linia de cale ferată Bucureşti-Constanţa, pod km152+149 şi pod km165+817. Proiectul cuprinde supervizarea lucrărilor de reabilitare/modernizare a celor doua poduri peste Dunăre, pod Borcea km 152+149 şi pod Cernavodă km 165+817, lucrări executate pe linie dublă, în condiţiile asigurării derulării circulaţiei feroviare în zona lucrărilor pe întreaga perioadă a execuţiei acestora. Ca urmare a realizării lucrărilor de reabilitare propuse, cele două poduri feroviare vor putea fi utilizate fără restricţii semnificative de viteză şi tonaj, ceea ce va conduce la reducerea timpului afectat transportului, se vor îmbunătăţi condiţiile de siguranţă în transportul feroviar pe sectorul Bucureşti - Constanţa. Valoarea totală finală a contractului este de 2.361.450 de lei, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut. Contractul de faţă este finanţat din fonduri comunitare, Domeniul Major de Intervenţie 2 - Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare de-a lungul Axei Prioritare TEN-T 22 din cadrul Axei Prioritare 1 a POS-T - Modernizarea şi dezvoltarea axelor prioritare TEN -T în scopul dezvoltării unui sistem durabil de transport şi integrării acestuia în reţelele de transport ale Uniunii Europene.
Potrivit Registrului Comerţului, societatea Vio Top SRL a fost înfiinţată în anul 1999 şi are sediul social în municipiul Bucureşti, pe strada Zambilelor. Capitalul social subscris este de 100.000 de lei, integral vărsat, fiind compus din 100 de părţi sociale, valoarea uneia fiind de 1.000 de lei. Asociat unic şi administrator al societăţii este Baicu Andrei Mihai, născut în 1982, în Slatina, Olt. Activitatea principală, conform codificării CAEN, este legată de „activităţi de arhitectură“.
SC Straco Group SRL a câştigat în 2011 un contract cu Primăria comunei Lipniţa care a atribuit un contract de achiziţii publice pentru proiectarea şi execuţia drumului de legătură dintre Lipniţa şi Frontiera Bulgaria, Kainargea, amenajare şi modernizare. Contract a fost predat pentru suma de peste 11 milioane de lei.
Straco Grup, societate cu capital românesc, este controlată de oamenii de afaceri Alexandru şi Traian Horpos. Are contracte de reabilitare a străzilor cu Primăria Bucureşti. Una dintre cele mai importante lucrări din portofoliul Straco a fost lărgirea unui tronson din Centura Sud Bucureşti. Pentru acest contract, care a fost încheiat cu CNADNR, Straco a primit suplimentar, printr-un act adiţional, 33 milioane lei, fără TVA, deşi contractul iniţial era de 73 milioane de lei.
În acest an, Straco Grup a pierdut licitaţia organizată de CFR pentru reabilitarea podurilor de cale ferată peste Dunăre cu o ofertă financiară de 122,6 milioane de lei, lucrările urmând să dureze 23 de luni. Pentru licitaţia din 25 februarie, în vederea atribuirii contractului „Lucrări de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre - km 152+149 și km 165+817, linia CF București - Constanţa“, au depus oferte patru agenţi economici: asocierea Arcada Company - Metabet C.F. - SC Compania Construcţii Feroviare, asocierea Strabag - Tancrad, Consinit şi asocierea Azvi - Straco Grup. Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat cu asocierea Arcada Company - Metabet - Compania Construcţii Feroviare.
Potrivit date-financiare.ro, Straco Grup este o firmă din Bucureşti, înfiinţată în anul 2003, ce se ocupă în mod principal de lucrări de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor. Cifra de afaceri înregistrată anul trecut a fost de 616.549.831 lei cu un profit de 875.874 lei şi 587 de salariaţi.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii