După tragedia de la Timişoara Făgădău îi cere lui Ionuţ Barbu să verifice siguranţa panourilor publicitare
După tragedia de la Timişoara: Făgădău îi cere lui Ionuţ Barbu să verifice siguranţa panourilor publicitare
20 Sep, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
5238
Marime text
Autorităţile administraţiilor publice locale au, printre altele, şi rolul de a elabora politicile la nivel local privind dezvoltarea urbanistică a unităţilor administrativ-teritoriale administrate şi de a supraveghea respectarea disciplinei în construcţii de către toţi factorii (investitori, diriginţi de şantier, proiectanţi, verificatori de proiecte, executanţi, responsabili tehnici cu execuţia, experţi tehnici, laboratoare de analize şi încercări în construcţii, producători de materiale şi produse pentru construcţii etc).
Ca urmare a fenomenelor meteorologice care au avut loc în ultimele zile în ţară, Primăria Constanţa a solicitat societăţii ce are în administrare panourile publicitare din municipiul Constanţa să ia măsuri de verificare a siguranţei construcţiilor, în conformitate cu Legea 10/2005 privind calitatea în construcţii, ne-a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanţa, Ionela Halciuc.
„Solicitarea a fost transmisă către societatea care administrează publicitatea stradală la începutul săptămânii, urmare a situaţiei create în ţară, în urma furtunilor. Pe domeniul public şi privat al municipiului sunt amplasate 646 de panouri publicitare şi 38 de panouri verticale pe stâlpi. Mesh-urile din Constanţa sunt poziţionate numai pe domeniul privat şi nu există o evidenţă a acestora“, a precizat reprezentantul municipalităţii, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa.
Prin activitatea de reclamă şi publicitate se înţelegea, conform contractului, „orice formă de promovare a unui produs, serviciu sau activitate, sampling“. Contractul este valabil până în anul 2019.
Conform datelor de la Registrul Comerţului, societatea Seaview Media SRL a fost înfiinţată în 2000 şi are sediul social în Constanţa. Capitalul social, de 2.000 de lei, este deţinut de Elena Geraldina Neagoe, născută pe 19.01.1969, cu 1% din capital, Carmen Antoanela Stăncescu, născută pe 28.08.1971, cu 1%, Emilian Schwartzenberg, născut pe 25.04.1967, cu 38%, Sorin Ionuţ Barbu, născut pe 6.11.1974, cu 55%, şi Oana Mihaela Schwartzenberg, născută pe 11.05.1978, cu 5% din capital. Administratorul firmei, care desfăşoară activităţi ale agenţiilor de publicitate şi servicii de reprezentare media, este Sorin Ionuţ Barbu.
„Cel mai bun exemplu în acest sens este tragedia de la sfârşitul săptămânii trecute, când un tânăr de 24 de ani a murit după ce poarta de la intrarea în municipiul Timişoara a fost luată de vânt şi a căzut peste maşina în care acesta se afla. Cum se poate ca astfel de porţi sau panouri publicitare masive să fie montate fără ca sistemele de siguranţă să fie impecabil puse la punct? Cum e posibil ca un fenomen meteorologic precum uraganul Irma să nu facă nicio victimă, iar ţara noastră să aibă opt morţi din cauza unor copaci, porţi şi panouri luate de vânt, de o furtună de 20 de minute?
Solicit public tuturor administraţiilor locale din România să inventarieze de urgenţă toate panourile şi mesh-urile, precum şi sistemele acestora de siguranţă. De asemenea, le cer autorităţilor locale să desfiinţeze urgent toate porţile, panourile, mesh-urile care nu prezintă condiţii de siguranţă pentru cetăţeni“, a precizat parlamentarul, în declaraţia sa politică.
Acesta a anunţat că săptămâna viitoare va depune în Parlament un proiect de lege prin care se vor înăspri condiţiile de autorizare a oricăror construcţii cu scop publicitar şi prin care primăriile vor fi obligate să desfiinţeze toate instrumentele de publicitate stradală, care oricum nu mai au nicio legătură cu secolul XXI.
În opinia deputatului PMP de Constanţa, publicitatea stradală trebuie permisă doar în locuri special amenajate şi prin intermediul unor ecrane electronice atent securizate.
„Publicitatea stradală nu trebuie să fie niciun pericol pentru cetăţeni şi nici să creeze un deranj al imaginii pentru trecători“, mai spune Turcescu.
Inspectoratul Teritorial de Stat în Construcţii nu a efectuat în ultimii ani controale la panourile publicitare amplasate pe domeniul public. Reprezentanţii ITSC susţin însă că majoritatea acestora sunt amplasate cu ani în urmă şi nu exclud derularea unui control tematic pe această temă, în următoarea perioadă, după situaţia înregistrată în ţară la finele săptămânii trecute.
Inspectoratul Teritorial de Stat în Construcţii va intensifica însă acţiunile de verificare în spitale, şcoli şi grădiniţe, pentru a preveni apariţia unor situaţii precum cele de zilele trecute, ca urmare a fenomenelor meteorologice. Astfel, instituţia va verifica în permanenţă calitatea construcţiilor, conformitatea materialelor folosite pentru realizarea acestora şi respectarea disciplinei în construcţii la nivelul întregii ţări. Scopul controalelor efectuate de ITSC nu este neapărat de a sancţiona, ci, în primul rând, de a remedia deficienţele constatate, astfel încât să se evite evenimentele nedorite, iar siguranţa cetăţenilor să nu fie pusă în pericol.
Ca urmare a fenomenelor meteorologice care au avut loc în ultimele zile în ţară, Primăria Constanţa a solicitat societăţii ce are în administrare panourile publicitare din municipiul Constanţa să ia măsuri de verificare a siguranţei construcţiilor, în conformitate cu Legea 10/2005 privind calitatea în construcţii, ne-a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanţa, Ionela Halciuc.
„Solicitarea a fost transmisă către societatea care administrează publicitatea stradală la începutul săptămânii, urmare a situaţiei create în ţară, în urma furtunilor. Pe domeniul public şi privat al municipiului sunt amplasate 646 de panouri publicitare şi 38 de panouri verticale pe stâlpi. Mesh-urile din Constanţa sunt poziţionate numai pe domeniul privat şi nu există o evidenţă a acestora“, a precizat reprezentantul municipalităţii, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa.
Cine deţine panotajul în Constanţa?
În anul 2004, Radu Mazăre a semnat un contract de colaborare cu o singură firmă, care a obţinut monopolul pe întreaga activitate de afişaj, reclamă şi publicitate pe domeniul public şi privat al municipiului Constanţa. Contractul a fost semnat pe o perioadă de 15 ani. Părţile semnatare au fost Municipiul Constanţa, prin Radu Ştefan Mazăre, şi SC Seaview Media SRL, prin administrator unic Alina Elena Iacovici. Obiectul contractului, aflat în vigoare, era realizarea, în comun, a activităţii de afişaj, reclamă şi publicitate pe domeniul public şi privat al municipiului Constanţa.Prin activitatea de reclamă şi publicitate se înţelegea, conform contractului, „orice formă de promovare a unui produs, serviciu sau activitate, sampling“. Contractul este valabil până în anul 2019.
Conform datelor de la Registrul Comerţului, societatea Seaview Media SRL a fost înfiinţată în 2000 şi are sediul social în Constanţa. Capitalul social, de 2.000 de lei, este deţinut de Elena Geraldina Neagoe, născută pe 19.01.1969, cu 1% din capital, Carmen Antoanela Stăncescu, născută pe 28.08.1971, cu 1%, Emilian Schwartzenberg, născut pe 25.04.1967, cu 38%, Sorin Ionuţ Barbu, născut pe 6.11.1974, cu 55%, şi Oana Mihaela Schwartzenberg, născută pe 11.05.1978, cu 5% din capital. Administratorul firmei, care desfăşoară activităţi ale agenţiilor de publicitate şi servicii de reprezentare media, este Sorin Ionuţ Barbu.
Turcescu pregăteşte un proiect de lege pentru înăsprirea condiţiilor de autorizare a construcţiilor cu scop publicitar
În cadrul unei declaraţii politice, deputatul PMP Constanţa Robert-Nicolae Turcescu a tras un semnal de alarmă cu privire la publicitatea stradală realizată haotic, ce pune în pericol siguranţa cetăţenilor. Dincolo de aspectul inestetic, cele mai multe panouri sau mesh-uri publicitare sunt realizate neconform şi duc la adevărate dezastre.„Cel mai bun exemplu în acest sens este tragedia de la sfârşitul săptămânii trecute, când un tânăr de 24 de ani a murit după ce poarta de la intrarea în municipiul Timişoara a fost luată de vânt şi a căzut peste maşina în care acesta se afla. Cum se poate ca astfel de porţi sau panouri publicitare masive să fie montate fără ca sistemele de siguranţă să fie impecabil puse la punct? Cum e posibil ca un fenomen meteorologic precum uraganul Irma să nu facă nicio victimă, iar ţara noastră să aibă opt morţi din cauza unor copaci, porţi şi panouri luate de vânt, de o furtună de 20 de minute?
Solicit public tuturor administraţiilor locale din România să inventarieze de urgenţă toate panourile şi mesh-urile, precum şi sistemele acestora de siguranţă. De asemenea, le cer autorităţilor locale să desfiinţeze urgent toate porţile, panourile, mesh-urile care nu prezintă condiţii de siguranţă pentru cetăţeni“, a precizat parlamentarul, în declaraţia sa politică.
Acesta a anunţat că săptămâna viitoare va depune în Parlament un proiect de lege prin care se vor înăspri condiţiile de autorizare a oricăror construcţii cu scop publicitar şi prin care primăriile vor fi obligate să desfiinţeze toate instrumentele de publicitate stradală, care oricum nu mai au nicio legătură cu secolul XXI.
În opinia deputatului PMP de Constanţa, publicitatea stradală trebuie permisă doar în locuri special amenajate şi prin intermediul unor ecrane electronice atent securizate.
„Publicitatea stradală nu trebuie să fie niciun pericol pentru cetăţeni şi nici să creeze un deranj al imaginii pentru trecători“, mai spune Turcescu.
Cine este responsabil cu verificarea panourilor stradale
Panoul sau mesh-ul publicitar are regim de autorizare ca orice altă construcţie. Verificarea siguranţei panourilor stradale şi a mesh-urilor de pe domeniul public al municipiului revine reprezentanţilor Primăriei, în calitate de emitent al autorizaţiei de construire, conform Legii 50, iar pe de altă parte, Inspectoratul de Stat în Construcţii are atribuţii de verificare a calităţii construcţiilor executate şi emite, la solicitare, acorduri de intervenţie asupra construcţiilor existente.Inspectoratul Teritorial de Stat în Construcţii nu a efectuat în ultimii ani controale la panourile publicitare amplasate pe domeniul public. Reprezentanţii ITSC susţin însă că majoritatea acestora sunt amplasate cu ani în urmă şi nu exclud derularea unui control tematic pe această temă, în următoarea perioadă, după situaţia înregistrată în ţară la finele săptămânii trecute.
Inspectoratul Teritorial de Stat în Construcţii va intensifica însă acţiunile de verificare în spitale, şcoli şi grădiniţe, pentru a preveni apariţia unor situaţii precum cele de zilele trecute, ca urmare a fenomenelor meteorologice. Astfel, instituţia va verifica în permanenţă calitatea construcţiilor, conformitatea materialelor folosite pentru realizarea acestora şi respectarea disciplinei în construcţii la nivelul întregii ţări. Scopul controalelor efectuate de ITSC nu este neapărat de a sancţiona, ci, în primul rând, de a remedia deficienţele constatate, astfel încât să se evite evenimentele nedorite, iar siguranţa cetăţenilor să nu fie pusă în pericol.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii