Experimentele lui Mazare cu sensurile unice (galerie foto)
Experimentele lui Mazare cu sensurile unice (galerie foto)

„Dacă lucrurile
nu merg, ne sucim" * Este soluţia alternativă a primarului Radu Mazăre, în
cazul în care problematica sensurilor unice nu va decurge corespunzător
După ce s-a lăudat cu iniţiativa de a
fluidiza traficul pe două dintre principalele artere din municipiu, bulevardul
Tomis şi strada Mircea cel Bătrân, ieri, primarul Radu Mazăre a declarat,
deschis, că nu este mulţumit de efectele primei zile de trafic pe arterele cu
sens unic.
Intenţiile primarului pentru fluidizarea
traficului în Constanţa şi pentru crearea locurilor de parcare au dat greş încă
din prima zi.
Echipaje de poliţie la fiecare intersecţie,
maşini bară la bară şi nervii şoferilor întinşi la maxim. Acesta era peisajul
de ieri, de la prânz, pe bulevardul Tomis, la întâlnirea pe care primarul a
convocat-o cu reprezentanţii presei. Nicidecum pentru a se lăuda, ci pentru a
recunoaşte că, într-adevăr, lucrurile nu funcţionează
aşa cum au fost preconizate iniţial. Chiar şi cu studiul de trafic efectuat de
o echipă de specialişti din Bucureşti - care ne-a arătat ceea ce ştiam deja -,
soluţia la care s-a ajuns a adus mai multe probleme decât beneficii.
„Deocamdată nu sunt mulţumit de ce se întâmplă acum în trafic. Noi trebuie să
facem o soluţie provizorie până când va fi gata şoseaua de coastă, care, la
momentul în care va fi gata, va prelua o parte din trafic şi îl va duce în
Portul Tomis", a susţinut Mazăre.
Mascând de fapt
iniţiativa lipsită de beneficii rapide, primarul a declarat că principalul
„profit" din această problemă este faptul că „s-a reuşit câştigarea locurilor
de parcare". Pentru că s-a dovedit că parcările tip pieptene, demarcate
experimental pe o distanţă de 20 de metri, aproape de intersecţia de la
Capitol, mai mult încurcă circulaţia decât o fluidizează,
primarul a oferit o nouă variantă: „Azi s-a dovedit
că nu este în regulă să se facă parcare pe două benzi pentru că se gâtuie
traficul, de mâine va fi parcarea în linie, va fi ocupată o singură bandă, iar
celelalte trei benzi vor fi destinate circulaţiei", a confirmat primarul.
„Dacă lucrurile nu
merg, ne sucim"
Mazăre mai are însă şi o
variantă, cea mai nefericită de altfel: să se revină la vechea modalitate de
trafic, din nou în detrimentul agenţilor economici din zonă. „Dacă lucrurile nu
merg, ne sucim şi revenim la cum era înainte, când începuse să se circule
onorabil, doar că nu avem parcări pe Tomis. Să sperăm că
va funcţiona varianta cu parcarea în linie dreaptă".
Chiar dacă au fost marcaţi doar 20 de metri
de parcare de tip pieptene, în nici zece minute, până la intersecţia de la
Poşta nr. 1, toate locurile de parcare au fost instantaneu ocupate. „Mă gândesc
nici să nu vopsim parcările în linie", a completat primarul.
Şi prefectul Liviu Brăiloiu prezent la faţa
locului a fost de acord cu ce a susţinut primarul: „Dacă nu va funcţiona, vom
reveni la starea iniţială. Totul a fost gândit pentru a circula liber şi fără
nervi în oraş, să nu ajungem ca la Bucureşti".
„Dă-o-n mă-sa de delegaţie!"
Constantin Dancu, prezent, de asemenea, la
întâlnirea cu mai-marii municipiului şi cu reprezentantul guvernului în
teritoriu, a intrat, pentru câteva minute, în polemică cu primarul. Acesta
susţinea necesitatea postării la fiecare intersecţie, non-stop, „până se vor
obişnui cetăţenii", a câtorva echipaje ale poliţiei, care să se sincronizeze şi
să fluidizeze traficul, peste semafoare. „E mai importantă delegaţia decât
bunul mers al oraşului? Dă-o în mă-sa de delegaţie! Dar să-i dirijeze, nu să-i «călărească»",
a susţinut Mazăre.
Dancu a evidenţiat în schimb că măsura va funcţiona, dar este nevoie de timp: „Sunt convins că soluţia va da roade, dar orice sistem nou se implementează puţin mai greu".
800.000 de lei pe apa sâmbetei
„Suntem nişte oameni deschişi la minte şi, dacă vom vedea că nu funcţionează, nu o s-o ţinem langa în prostie. Una este ceea ce se face pe hârtie şi pe măsurători şi alta este ceea ce se demonstrează în practică", a motivat primarul eventuala pierdere a celor 800.000 lei cheltuiţi pe acest proiect. {mos_ri:sens unic}
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp