Expiră termenul iniţial, agreat prin contract, pentru ranfluarea navei eşuate în Portul Midia. Ce s-a întâmplat până acum
Expiră termenul iniţial, agreat prin contract, pentru ranfluarea navei eşuate în Portul Midia. Ce s-a întâmplat
17 Feb, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
7136
Marime text
Astăzi expiră termenul iniţial de 35 de zile asumat de GSP Servicii Petroliere, prin contract cu Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, privind ranfluarea epavei Queen Hind din Portul Midia şi incinerarea leşurilor de la bordul navei.
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a semnat la data de 14 ianuarie 2020, cu Grup Servicii Petroliere, contractul privind serviciile de dezeşuare şi ranfluare a navei Queen Hind şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul navei.
Valoarea contractului este de 19.150.000 lei, durata acestuia fiind de 35 zile de la semnare. Durata contractului va putea fi prelungită doar dacă operaţiunile nu pot fi realizate din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile sau a restricţiilor impuse de Căpitănie ori alte autorităţi relevante, transmite CN APM SA.
Vremea nefavorabilă şi dificultăţile apărute în timpul procedurii de ranfluare au prelungit termenul iniţial. Societatea câştigătoare a subcontractat serviciile de incinerare a oilor decedate de pe navă, fiind vorba de o societate din Tulcea.
Conform unor surse din cadrul CN APM Constanţa, firma câştigătoare face tot ce îi stă în putinţă pentru a dezeşua nava, iar dacă era desemnată o altă societate din afara ţării, dar cu experienţă în ranfluări, costurile generate ar fi fost cu 20 milioane de lei mai mari, doar pentru aducerea unor experţi.
Citeşte şi
Oficial de la CN APM Constanţa A fost semnat contractul pentru ranfluarea şi neutralizarea încărcăturii navei Queen Hind
Ranfluări celebre. Cât a durat să fie scoase unele dintre navele scufundate. Unele zac şi acum pe fundul apelor (galerie foto)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii