Grand Prix cu obstacole
Grand Prix cu obstacole
31 Aug, 2007 00:00
ZIUA de Constanta
3852
Marime text
Marti noapte, elinda uneia din dragele aduse sa curete fundul lacului Siutghiol, pe care se desfasoara Class 1 Romanian Grand Prix, s-a blocat intr-un bloc de beton
Cursa va debuta azi, dupa ce a avut parte de o campanie publicitara furibunda. Proiectul in sine a atras vii polemici, insa toate piedicile au fost infrante in cele din urma. Cert este ca lumea vorbeste de acest eveniment, ba chiar sunt multi care il astepta cu nerabdare. Ideea a apartinut primarului Radu Mazare, iar competitia are un buget de doua milioane de dolari si, unde sunt bani multi, apar tot timpul oamenii din anturajul primarului. Pentru ca banii trebuie sa ramana tot in familie, de organizarea concursului se ocupa firma Power Marine SRL. Societatea a fost infiintata exact pentru acest eveniment. La cateva zile, Consiliul Judetean Constanta a decis sa participe in calitate de co-organizator la eveniment. Societatea a fost creata in aceasta primavara. Alin Vintila, manager de proiect in cadrul Power Marine SRL, a declarat ca Federatia Mondiala (World Professional Powerboating Association) s-a aratat interesata de o firma care sa coordoneze evenimentul, iar Ionut Barbu s-a gandit ca el este omul potrivit. Firma are ca principale obiecte de activitate declarate "alte activitati sportive", fiind detinuta, in procente egale, de Grup Servicii Petroliere SA si societatea Follow Me SRL. Ca administrator, pe listele Registrului Comertului figureaza Sorin Ionut Barbu. Acesta mai apare si printre actionatii Follow Me SRL, alaturi de Elena Alina Barbu. Majoritatea actiunilor, respectiv 85%, apartine societatii Sisteme Internationale de Afaceri SA. Potrivit informatiilor furnizate de Registrul Comertului, in luna iunie anul curent, Sisteme Internationale de Afaceri SA era detinuta, in procent de 93%, de Master Job Limited, cu sediul in Cipru. Restul procentelor revin, in parti egale, lui Valentin Gheorghe Ionescu, Alinei Gabriela Ionescu, lui Virgil Berariu si Gabrielei Porancea. Societatea este una de top, fiind implicata cam prin toate proiectele administratiei. Numai un ignorant poate sa isi inchipuie ca se poate ajunge la acest nivel fara sustinere puternica. Tot ce s-a facut este pentru imagine, iar bugetul de doua milioane de euro a fost repartizat inteligent, incat banii sa intre in contul firmelor din anturajul edilului.Tortul s-a impartit
Una din firmele care a prins o felie din "cascavalul" Class 1 Romanian Grad Prix este si Business Research SRL, in care sunt asociati Iolanda si Antoniu Beiouglu. El a lucrat acum cativa ani la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta si a fost intr-o perioada chiar partener de afaceri la Sorena, cu fostul director al Administratiei Canalelor Navigabile, Gheorghe Nicolau. Societatea lui Beioglu are ca obiect declarat "activitati de consultanta pentru afaceri si management". Firma este infiintata in anul 2003, insa in anul de debut nu a avut activitate, iar in 2004 si 2005, a mers pe profit. Din 2006, nu se mai stie nimic de activitatea firmei, bilantul contabil nefiind depus la Registrul Comertului. Odata cu venirea barcilor de mare putere la Constanta, organizatorii si-au dat seama ca fundul lacului este plin de obstacole. Numai pe senalul pe care ar trebui sa navigheze barcile au fost depistate vreo zece pietroaie naturale, dar si bucati uriase de beton. Acestea au fost indepartate prin absorbtia nisipului de sub ele si ingropate in lac, astfel incat sa nu mai reprezinte un pericol pentru navigatie. Pentru ca treaba asta trebuia sa o realizeze cineva, desigur, s-a gasit firma lui Beioglu, care avea experienta de cand lucra in port. Dragele au fost aduse pe trailere de la Galati si apartin unui anume Munteanu. Nimeni nu stie cat a costat dragarea lacului si cine a suportat cheltuielile respective.Pericol pentru participanti
Marti noapte, au fost probleme la dragare. Una dintre drage a dat peste un bloc de beton care i-a blocat elinda. Toata lumea a intrat in alerta si s-au cautat fel si fel de solutii pentru a debloca utilajul. Problema mare nu era draga blocata, ci riscul de nu putea curata lacul asa cum trebuie. Bolizii care vor fugi pe apa incepand de maine, prind o viteza de peste 250 de kilometri la ora. In cazul in care Siutghiolul nu este curatat asa cum trebuie, va fi vai si amar de participanti si, implicit, de organizatori. La eveniment vor participa, potrivit estimarilor, 100.000 de spectatori si in jur de 500 de milioane de telespectatori, iar ceea ce se vrea un eveniment extraordinar, se poate transforma intr-o tragedie. Traseul a fost testat de greii din spatele evenimentului, Radu Mazare si Nicusor Constantinescu. Stiind de incidentul de marti noapte, primarul s-a aratat ingrijorat, declarand "trebuie sa verific primul. Daca sunt pietre, am incurcat-o".Scris de: {autor}Adrian FURDULEA si Emilian ANDREI{/autor}
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii