Iată de ce a fost suspendat Regulamentul de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa! (document)
Iată de ce a fost suspendat Regulamentul de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa! (document)
30 Sep, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
4006
Marime text
Cotidianul ZIUA de Constanţa prezintă motivarea judecătorilor de la Tribunalul Constanţa în dosarul în care s-a dispus suspendarea hotărârii Consiliului Local Constanţa nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa. În prezent, dosarul se află la Curtea de Apel Constanţa, primul termen nefiind încă stabilit.
În motivare, judecătorii de la Secţia de contencios administrativ şi fiscal din Tribunalul Constanţa arată, printre altele, următoarele aspecte:
„Fără a analiza în fond actul administrativ- HCLM Constanţa nr. 371 din 27.09.2018 pentru aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa, este clar, aşa cum rezultă din titlul hotărârii, că se instituie reguli care restricţionează accesul liber într-o zonă publică a oraşului Constanţa, reguli ce vor fi analizate aprofundat de instanţa de fond“.
„Însă, prin aprobarea unor reguli de acces în zona peninsulară pentru circulaţia rutieră prin instituirea unor permise de acces în mod logic se restricţionează libera circulaţie a persoanelor în zonă (drept consfinţit de Constituţia României), cu consecinţa restrângerii unor drepturi ale persoanelor fizice şi juridice rezidente în zona peninsulară -proporţionalitatea, necesitatea restrângerii acestor drepturi, măsura acestor ingerinţe în exercitarea drepturilor de proprietate ale persoanelor rezidente urmează să fie analizate la fondul cauzei, dar instanţa apreciază că restrângerea acestor drepturi reprezintă împrejurări vădite de fapt capabile să producă o îndoială serioasă cu privire la legalitatea actului administrativ în cauza de faţă“, conform motivării.
În continuare, magistraţii arată că „noţiunea de pagubă iminentă a fost definită în art.2 alin. (1) lit.ş) din Legea nr.554/2004 ca fiind prejudiciu material viitor şi previzibil sau, după caz, perturbarea previzibilă gravă a funcţionării unei autorităţi publice sau a unui serviciu public“.
„Producerea pagubei trebuie sà constea într-o consecinţă a executării, nu în însăşi executarea actului administrativ atacat, întrucât s-ar ajunge la concluzia că cerinţa referitoare la iminenţa producerii unei pagube este presupusă în majoritatea cazurilor executării unui act administrativ. Acest lucru este inadmisibil, deoarece ar contraveni caracterului de excepţie al instituţiei suspendării executării actului administrativ. Astfel, în ceea ce priveşte paguba iminentă, instanţa constată că reclamantul (Asociaţia Piaţa Ovidiu) face dovada producerii unei astfel de pagube iminente, ireparabile sau dificil de reparat membrilor asociaţiei reclamante, agenţi economici ce-şi desfăşoară activitatea în zona peninsulară, restrângerea accesului în zona peninsulară produce o restrângere a vadului comercial, o diminuare a clientelei“.
„Instanţa reţine astfel că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de art.15 prin raportare la motivele prevăzute de art.14 din Legea nr.554/2004 pentru suspendarea executării actului administrativ contestat de reclamant. În ceea ce priveşte durata termenului de suspendare a executării, acesta este un termen ce poate fi stabilit de instanţă cu încadrarea în limitele prescrise de dispoziţiile art.15 din Legea nr.554/2004 actualizată, respectiv până la soluţionarea definitivă a cauzei, apreciind în acest caz ca suspendarea să fie dispusă până la pronunţarea instanţei de fond asupra legalităţii actului administrativ atacat, având în vedere că acţiunea în anulare a actului administrativ a fost formulată separat, dosar în care se analizează legalitatea actului administrativ“.
Având în vedere considerentele de fapt şi dispoziţiile legale aplicabile, instanţa a reţinut că sunt îndeplinite condiţiile (...) pentru suspendarea executării actului administrativ şi, în consecinţă, a admis cererea şi a dispus suspendarea executării actului administrativ - hotărârea Consiliului Local Constanţa nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa până la pronunţarea instanţei de fond.
Motivarea completă poate fi citită integral accesând secţiunea „Documente“.
Sursa text: rolii.ro
În motivare, judecătorii de la Secţia de contencios administrativ şi fiscal din Tribunalul Constanţa arată, printre altele, următoarele aspecte:
„Fără a analiza în fond actul administrativ- HCLM Constanţa nr. 371 din 27.09.2018 pentru aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa, este clar, aşa cum rezultă din titlul hotărârii, că se instituie reguli care restricţionează accesul liber într-o zonă publică a oraşului Constanţa, reguli ce vor fi analizate aprofundat de instanţa de fond“.
„Însă, prin aprobarea unor reguli de acces în zona peninsulară pentru circulaţia rutieră prin instituirea unor permise de acces în mod logic se restricţionează libera circulaţie a persoanelor în zonă (drept consfinţit de Constituţia României), cu consecinţa restrângerii unor drepturi ale persoanelor fizice şi juridice rezidente în zona peninsulară -proporţionalitatea, necesitatea restrângerii acestor drepturi, măsura acestor ingerinţe în exercitarea drepturilor de proprietate ale persoanelor rezidente urmează să fie analizate la fondul cauzei, dar instanţa apreciază că restrângerea acestor drepturi reprezintă împrejurări vădite de fapt capabile să producă o îndoială serioasă cu privire la legalitatea actului administrativ în cauza de faţă“, conform motivării.
În continuare, magistraţii arată că „noţiunea de pagubă iminentă a fost definită în art.2 alin. (1) lit.ş) din Legea nr.554/2004 ca fiind prejudiciu material viitor şi previzibil sau, după caz, perturbarea previzibilă gravă a funcţionării unei autorităţi publice sau a unui serviciu public“.
„Producerea pagubei trebuie sà constea într-o consecinţă a executării, nu în însăşi executarea actului administrativ atacat, întrucât s-ar ajunge la concluzia că cerinţa referitoare la iminenţa producerii unei pagube este presupusă în majoritatea cazurilor executării unui act administrativ. Acest lucru este inadmisibil, deoarece ar contraveni caracterului de excepţie al instituţiei suspendării executării actului administrativ. Astfel, în ceea ce priveşte paguba iminentă, instanţa constată că reclamantul (Asociaţia Piaţa Ovidiu) face dovada producerii unei astfel de pagube iminente, ireparabile sau dificil de reparat membrilor asociaţiei reclamante, agenţi economici ce-şi desfăşoară activitatea în zona peninsulară, restrângerea accesului în zona peninsulară produce o restrângere a vadului comercial, o diminuare a clientelei“.
„Instanţa reţine astfel că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de art.15 prin raportare la motivele prevăzute de art.14 din Legea nr.554/2004 pentru suspendarea executării actului administrativ contestat de reclamant. În ceea ce priveşte durata termenului de suspendare a executării, acesta este un termen ce poate fi stabilit de instanţă cu încadrarea în limitele prescrise de dispoziţiile art.15 din Legea nr.554/2004 actualizată, respectiv până la soluţionarea definitivă a cauzei, apreciind în acest caz ca suspendarea să fie dispusă până la pronunţarea instanţei de fond asupra legalităţii actului administrativ atacat, având în vedere că acţiunea în anulare a actului administrativ a fost formulată separat, dosar în care se analizează legalitatea actului administrativ“.
Având în vedere considerentele de fapt şi dispoziţiile legale aplicabile, instanţa a reţinut că sunt îndeplinite condiţiile (...) pentru suspendarea executării actului administrativ şi, în consecinţă, a admis cererea şi a dispus suspendarea executării actului administrativ - hotărârea Consiliului Local Constanţa nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa până la pronunţarea instanţei de fond.
Motivarea completă poate fi citită integral accesând secţiunea „Documente“.
Sursa text: rolii.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii