În Portul Constanţa, „Mazăre are un interes direct şi personal” Gabriel Comănescu - „Primarul cheamă la ordin Guvernul. Din punctul meu de vedere, sunt şantajaţi” (galerie foto)
În Portul Constanţa, „Mazăre are un interes direct şi personal”: Gabriel Comănescu - „Primarul cheamă
16 May, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
6326
Marime text
„Primarul Radu Mazăre este cel care coordonează întreaga activitate a APC”, „Portul Constanţa este condus de tripleta de aur, regina este unul care stă acum în Cipru şi face coordonare cu vestitul Vali Preda” şi „Portul Constanţa e condus de slugile lui Mazăre” sunt câteva dintre declaraţiile făcute, ieri după-amiază, în cadrul unei conferinţe de presă organizate de sindicaliştii portuari. De departe însă, cele mai dure comentarii au venit din partea lui Gabriel Comănescu, preşedintele GSP, care a afirmat că „Mazăre cheamă la ordin Guvernul” în chestiunea privind transferul celor 13% din acţiunile Portului Constanţa de la Ministerul Transporturilor la administraţia Mazăre, cu titlu gratuit.
Comunitatea portuară a susţinut, ieri, o conferinţă de presă pe tema posibilului transfer al unui pachet de 13% din acţiunile Portului Constanţa, cu titlu gratuit, de la Ministerul Transporturilor la municipalitatea constănţeană. În acest context, s-a vorbit şi despre posibila listare la Bursă a unui pachet de acţiuni. La eveniment au participat Teodor Bolocan, director general al Minmetal, Gabriel Comănescu, preşedintele Grup Servicii Petroliere (GSP), Mircea Burlacu, preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP), Cătălin Trandafir - United Shipping Agency, Viorel Panait - Comvex şi avocatul Lucian Danilescu - Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar” Constanţa. Cu acest prilej, sindicaliştii portuari s-au pronunţat încă o dată împotriva transferului de acţiuni de la Ministerul Transporturilor la administraţia Mazăre, subliniind faptul că „schimbarea structurii acţionariatului CNAPMC conform planului Guvernului ar împiedica exercitarea, de către stat, a prerogativelor de autoritate cu privire la securitatea infrastructurii portuare şi a navelor”.
În această ordine de idei, preşedintele GSP, Gabriel Comănescu, a declarat că operatorii portuari nu înţeleg „înverşunarea primarului Mazăre” împotriva lor, atâta vreme cât ei au o contribuţie majoră atât la bugetul local, cât şi la bugetul de stat, plătindu-şi, de asemenea, taxele şi impozitele. A fost dat exemplul Organizaţiei Patronale „Operatorul Portuar”, care ar însuma peste 85% din cifra de afaceri realizată de operatorii din Portul Constanţa.
„Mazăre a distrus economia din Constanţa”. „Droguri şi prostituţie”
Extrem de vehement la adresa edilului-şef al Constanţei, Comănescu a declarat că „Mazăre a distrus economia din Constanţa din cauza afacerii Mamaia, unde evaziunea fiscală e în floare”. Totodată, el a explicat că reducerea preţului gigacaloriei - argumentul invocat de Mazăre în tentativa de a-i convinge pe constănţeni de beneficiile preluării pachetului de acţiuni de la Ministerul Transporturilor - este „atributul exclusiv al unei administrări corecte a bugetului local”. Din acest punct de vedere, preşedintele GSP i-a cerut lui Mazăre să dea public socoteală despre banii constănţenilor. „Unde sunt banii constănţenilor? Ce datorii are Constanţa? Constanţa e falită”, a atras atenţia Gabriel Comănescu.
În aceeaşi notă acidă, preşedintele Grup Servicii Petroliere l-a criticat extrem de dur pe primarul Mazăre pentru felul în care arată, la ora actuală, staţiunea Mamaia. „Dezastrul din Mamaia de la această oră... este o ruşine. Pentru el (n.r. Radu Mazăre), am devenit droguri şi prostituţie”.
„Ciuma din Constanţa”
Mai mult, Comănescu a specificat că, în ceea ce priveşte transferul acţiunilor Portului Constanţa, „Mazăre are un interes direct şi personal”. De aceea, preşedintele GSP a lansat o invitaţie către primul ministru Victor Ponta, către ministrul Transporturilor, Dan Şova, dar şi către preşedintele Traian Băsescu pentru ca aceştia să le spună constănţenilor cum „să scape de ciuma din Constanţa”. În opinia lui Comănescu, ciuma din Constanţa ar fi chiar primarul municipiului, social-democratul Radu Mazăre. „Ăsta nu mai trăieşte în realitate, el e şef. Mai stăm pe această moşie sau părăsim Constanţa dacă un ministru din Guvernul României (n.r. Dan Şova) e chemat la ordin (n.r. de Radu Mazăre)?!?”, a întrebat, retoric, omul de afaceri.
„Ce ne permite legea, cu aia o să jucăm”
Întrebat ce anume va face în cazul în care decizia privind transferul acţiunilor va fi parafată, Comănescu a declarat: „Subiectul este unul singur. Primarul Mazăre cheamă la ordin Guvernul. Deci, în momentul de faţă, ceea ce Guvernul, premierul şi ceilalţi anunţă... din punctul meu de vedere sunt şantajaţi. Ni s-a spus făţiş de către ministrul Şova că e o decizie politică şi că domnul Mazăre deţine 70.000 de voturi în Constanţa. Deci aceste demersuri de la Bucureşti şi decizia politică sunt schimbul, trocul pentru cele 70.000 de voturi. Ce ne permite legea, cu aia o să jucăm”, a mai spus Gabriel Comănescu.
Prezent la conferinţa de ieri, Mircea Burlacu a precizat că sindicaliştii, operatorii portuari au „adresabilitate la toate nivelele, inclusiv la nivel european”. „Portul Constanţa este un obiectiv strategic naţional şi din punct de vedere militar, există un context care ne îngrijorează pe toţi, aliaţii noştri sunt cu ochii pe noi şi nu cred că nu vor exista reacţii împotriva acestei decizii (n.r. transferul celor 13% din acţiunile Portului Constanţa la administraţia publică locală constănţeană”.
„Ne pregătim pentru orice”
Interesant a fost şi că, întrebaţi dacă iau în calcul cumpărarea acţiunilor Portului Constanţa ce ar urma să fie listate la Bursă, sindicaliştii au mărturisit că nu exclud deloc această posibilitate. „Ne pregătim pentru orice. Dacă va fi nevoie, pentru protejarea locurilor de muncă şi a business-ului, vom face şi asta”, a afirmat Comănescu.
Facem menţiunea că am încercat, printr-un mesaj trimis pe telefonul mobil, să aflăm un punct de vedere şi de la primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre. Edilul-şef nu ne-a răspuns însă. În eventualitatea în care ne va transmite un punct de vedere, acesta va fi ulterior publicat.
Comunitatea portuară a susţinut, ieri, o conferinţă de presă pe tema posibilului transfer al unui pachet de 13% din acţiunile Portului Constanţa, cu titlu gratuit, de la Ministerul Transporturilor la municipalitatea constănţeană. În acest context, s-a vorbit şi despre posibila listare la Bursă a unui pachet de acţiuni. La eveniment au participat Teodor Bolocan, director general al Minmetal, Gabriel Comănescu, preşedintele Grup Servicii Petroliere (GSP), Mircea Burlacu, preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP), Cătălin Trandafir - United Shipping Agency, Viorel Panait - Comvex şi avocatul Lucian Danilescu - Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar” Constanţa. Cu acest prilej, sindicaliştii portuari s-au pronunţat încă o dată împotriva transferului de acţiuni de la Ministerul Transporturilor la administraţia Mazăre, subliniind faptul că „schimbarea structurii acţionariatului CNAPMC conform planului Guvernului ar împiedica exercitarea, de către stat, a prerogativelor de autoritate cu privire la securitatea infrastructurii portuare şi a navelor”.
În această ordine de idei, preşedintele GSP, Gabriel Comănescu, a declarat că operatorii portuari nu înţeleg „înverşunarea primarului Mazăre” împotriva lor, atâta vreme cât ei au o contribuţie majoră atât la bugetul local, cât şi la bugetul de stat, plătindu-şi, de asemenea, taxele şi impozitele. A fost dat exemplul Organizaţiei Patronale „Operatorul Portuar”, care ar însuma peste 85% din cifra de afaceri realizată de operatorii din Portul Constanţa.
„Mazăre a distrus economia din Constanţa”. „Droguri şi prostituţie”
Extrem de vehement la adresa edilului-şef al Constanţei, Comănescu a declarat că „Mazăre a distrus economia din Constanţa din cauza afacerii Mamaia, unde evaziunea fiscală e în floare”. Totodată, el a explicat că reducerea preţului gigacaloriei - argumentul invocat de Mazăre în tentativa de a-i convinge pe constănţeni de beneficiile preluării pachetului de acţiuni de la Ministerul Transporturilor - este „atributul exclusiv al unei administrări corecte a bugetului local”. Din acest punct de vedere, preşedintele GSP i-a cerut lui Mazăre să dea public socoteală despre banii constănţenilor. „Unde sunt banii constănţenilor? Ce datorii are Constanţa? Constanţa e falită”, a atras atenţia Gabriel Comănescu.
În aceeaşi notă acidă, preşedintele Grup Servicii Petroliere l-a criticat extrem de dur pe primarul Mazăre pentru felul în care arată, la ora actuală, staţiunea Mamaia. „Dezastrul din Mamaia de la această oră... este o ruşine. Pentru el (n.r. Radu Mazăre), am devenit droguri şi prostituţie”.
„Ciuma din Constanţa”
Mai mult, Comănescu a specificat că, în ceea ce priveşte transferul acţiunilor Portului Constanţa, „Mazăre are un interes direct şi personal”. De aceea, preşedintele GSP a lansat o invitaţie către primul ministru Victor Ponta, către ministrul Transporturilor, Dan Şova, dar şi către preşedintele Traian Băsescu pentru ca aceştia să le spună constănţenilor cum „să scape de ciuma din Constanţa”. În opinia lui Comănescu, ciuma din Constanţa ar fi chiar primarul municipiului, social-democratul Radu Mazăre. „Ăsta nu mai trăieşte în realitate, el e şef. Mai stăm pe această moşie sau părăsim Constanţa dacă un ministru din Guvernul României (n.r. Dan Şova) e chemat la ordin (n.r. de Radu Mazăre)?!?”, a întrebat, retoric, omul de afaceri.
„Ce ne permite legea, cu aia o să jucăm”
Întrebat ce anume va face în cazul în care decizia privind transferul acţiunilor va fi parafată, Comănescu a declarat: „Subiectul este unul singur. Primarul Mazăre cheamă la ordin Guvernul. Deci, în momentul de faţă, ceea ce Guvernul, premierul şi ceilalţi anunţă... din punctul meu de vedere sunt şantajaţi. Ni s-a spus făţiş de către ministrul Şova că e o decizie politică şi că domnul Mazăre deţine 70.000 de voturi în Constanţa. Deci aceste demersuri de la Bucureşti şi decizia politică sunt schimbul, trocul pentru cele 70.000 de voturi. Ce ne permite legea, cu aia o să jucăm”, a mai spus Gabriel Comănescu.
Prezent la conferinţa de ieri, Mircea Burlacu a precizat că sindicaliştii, operatorii portuari au „adresabilitate la toate nivelele, inclusiv la nivel european”. „Portul Constanţa este un obiectiv strategic naţional şi din punct de vedere militar, există un context care ne îngrijorează pe toţi, aliaţii noştri sunt cu ochii pe noi şi nu cred că nu vor exista reacţii împotriva acestei decizii (n.r. transferul celor 13% din acţiunile Portului Constanţa la administraţia publică locală constănţeană”.
„Ne pregătim pentru orice”
Interesant a fost şi că, întrebaţi dacă iau în calcul cumpărarea acţiunilor Portului Constanţa ce ar urma să fie listate la Bursă, sindicaliştii au mărturisit că nu exclud deloc această posibilitate. „Ne pregătim pentru orice. Dacă va fi nevoie, pentru protejarea locurilor de muncă şi a business-ului, vom face şi asta”, a afirmat Comănescu.
Facem menţiunea că am încercat, printr-un mesaj trimis pe telefonul mobil, să aflăm un punct de vedere şi de la primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre. Edilul-şef nu ne-a răspuns însă. În eventualitatea în care ne va transmite un punct de vedere, acesta va fi ulterior publicat.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii