Intermodal Transports SRL acuză Administraţia Porturilor Maritime Divergenţe în Portul Constanţa pe tema serviciului de pilotaj nave maritime
Intermodal Transports SRL acuză Administraţia Porturilor Maritime: Divergenţe în Portul Constanţa pe tema
26 Jun, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
4290
Marime text
Reprezentanţii unui operator economic specializat şi autorizat (SC Intermodal Transports SRL), care are perfectat un contract de pilotaj nave maritime în Portul Constanţa, susţin că nu îşi pot derula activitatea specifică, cu toate că, spun ei, deţin toate actele necesare. Mai mult, oficialii SC Intermodal Transports SRL arată că vinovaţi pentru această situaţie ar fi cei din fruntea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA, care nu ar ţine cont de o hotărâre judecătorească. În replică, Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al CN Administraţia Porturilor Maritime SA, spune că instituţia pe care o conduce „a respectat hotărârile instanţelor de judecată“ şi că „SC Intermodal Transports SRL nu a prezentat documentele solicitate de CN APM SA Constanţa, în conformitate cu normele legislative în vigoare“.
„Documentele sunt necesare pentru a atesta capacitatea angajaţilor firmei de a desfăşura activitatea solicitată, fapt confirmat şi de Autoritatea Navală Română într-un punct de vedere transmis CN APM SA, la solicitarea noastră. Toţi ceilalţi semnatari ai contractelor de pilotaj nave maritime s-au conformat cerinţelor legale“, a mai precizat Nicolae Dan Tivilichi.
Conflictul dintre SC Intermodal Transports SRL şi Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA a ajuns şi la urechile judecătorilor din Tribunalul Constanţa.
Pe data de 24 martie 2017, SC Intermodal Transports SRL a chemat la judecată Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA. Pe data de 29 iunie 2017, magistraţii au admis acţiunea formulată de către Intermodal Transports SRL şi au dispus obligarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA să „încheie, în condiţiile art. 50 din OG 22/1999, republicată, şi în condiţiile Ordinului nr. 1008/2012, emis de Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, contractul pentru desfăşurarea activităţii de pilotaj maritim în portul Constanţa în termen de cinci zile de la rămânerea definitivă a hotărârii“.
În motivare, judecătorul care a soluţionat dosarul, respectiv Alexandru Ionuţ Burtescu, din Tribunalul Constanţa, arată că SC Intermodal Transports SRL a obţinut de la ANR autorizaţia de a realiza servicii de pilotaj, iar prin aceasta a dobândit dreptul de a presta serviciul de pilotaj în portul maritim Constanţa, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA fiind obligată astfel să încheie cu societatea comercială un contract. „Pentru încheierea contractului, pârâtul nu poate pretinde efectuarea de verificări cu privire la îndeplinirea condiţiilor sau a criteriilor de autorizare, întrucât autoritatea sa nu se extinde şi asupra atribuţiilor date în sarcina ANR. De asemenea, autorizaţia implică şi verificarea îndeplinirii condiţiilor de exercitare a activităţii în condiţii de siguranţă, astfel încât emiterea ei presupune îndeplinirea şi acestor condiţii în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 547/2014.
Prin urmare, pârâtul (n.r. Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA) nu poate condiţiona încheierea contractului în temeiul unor reglementări proprii sau prin pretinderea unor condiţii sau criterii suplimentare faţă de cele avute în vedere la emiterea autorizaţie, în acest caz, în calitate de administrator, neavând alte atribuţii decât acelea privind gestionarea efectivă a activităţilor de pilotaj ce se desfăşoară în portul Constanţa de operatorii autorizaţi şi asigurarea condiţiilor de prestare a acestor servicii în condiţii de egalitate pentru toţi operatorii economici“, se mai arată în motivare.
Tot în motivarea deciziei, judecătorul Alexandru Ionuţ Burtescu, din Tribunalul Constanţa, mai arată că „apărările pârâtului sintetizate prin întâmpinare şi notele scrise depuse la dosarul cauzei cu privire la lipsa de obiect, inutilitatea intervenţiei instanţei de judecată întrucât, aşa cum rezultă expres din discursul său, pârâtul refuză încheierea contractului prin aceea că pretinde ca încheierea acestuia să aibă loc în condiţiile efectuării unor verificări proprii cu privire la criterii şi capacităţi de exercitare a activităţii“.
„În esenţă, pârâtul consideră că obţinerea autorizaţiei, deşi dă dreptul la efectuarea de activităţi de pilotaj, acest fapt nu echivalează cu obligaţia de a încheia contractul fiind necesară şi o evaluare proprie a operatorului respectiv pentru a se încheia contractul. Abordarea este eronată întrucât, pe de o parte, nicio reglementare normativă nu prevede această posibilitate mai ales în condiţiile în care ANR este autoritatea statului care are atribuţii în acest, iar pe de altă parte îndeplinirea efectivă a obligaţiilor ce derivă din încheierea contractului nu se poate evalua anterior încheierii acestuia, operatorul economic urmând a răspunde evident în temeiul răspunderii contractuale, contravenţionale şi eventual penal pentru orice încălcare a clauzelor contractului şi a prevederilor legale, iar pierderea capacităţii de a desfăşura activitatea (pierderea sau reducerea dotărilor tehnice şi a personalului autorizat, de specialitate) atrage retragerea autorizaţiei sau neconfirmarea acesteia, consecinţa fiind, evident, şi pierderea dreptului de a desfăşura activitatea. În plus, în cadrul administrării activităţii de pilotaj, pârâtul are capacitatea de a gestiona asigurarea continuităţii serviciului prin folosirea operatorilor autorizaţi cu care a încheiat contracte, iar dacă activitatea se desfăşoară în condiţii optime cu operatorii actuali, cu atât mai mult se va putea realiza cu mai mulţi“, potrivit motivării judecătorului Alexandru Ionuţ Burtescu.
În contextul celor mai sus precizate, Tribunalul Constanţa a admis acţiunea promovată de către SC Intermodal Transports SRL şi a dispus obligarea CN Administraţia Porturilor Maritime SA să încheie, în condiţiile art. 50 din OG 22/1999, republicată, şi în condiţiile Ordinului nr. 1008/2012, emis de Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, contractul pentru desfăşurarea activităţii de pilotaj maritim în portul Constanţa în termen de cinci zile de la rămânerea definitivă a hotărârii.
Decizia Tribunalului Constanţa a fost contestată la Curtea de Apel Constanţa, instanţă care, la data de 23 aprilie, a menţinut hotărârea judecătorului Alexandru Ionuţ Burtescu, de la Tribunalul Constanţa.
Cu toate că între SC Intermodal Transports SRL şi CN Administraţia Porturilor Maritime SA a fost perfectat un contract de pilotaj nave maritime în Portul Constanţa, reprezentanţii societăţii comerciale susţin că, nici la acest moment, nu îşi pot desfăşura activitatea specifică.
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) asigură serviciul de pilotaj nave maritime în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia, prin intermediul unor operatori economici specializaţi şi autorizaţi, în baza unor contracte încheiate între companie şi aceşti operatori. Conform datelor oficiale, acest serviciu este realizat „în conformitate cu O.G. nr 22/1999, republicată, privind administrarea porturilor şi serviciile în porturi, şi O.M.T.I. nr. 1008/2012, privind stabilirea modului de derulare a serviciului de pilotaj al navelor maritime“.
Potrivit site-ului oficial, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa are perfectate următoarele contracte de pilotaj nave maritime, valabile până la data de 8 aprilie 2020: „Contractul nr. CNAPM-07725-PTJ-01/07.04.2015 cu SC Black Waters SA, contractul nr. CNAPM-02693-PTJ-01/01.08.2017 cu SC Black Sea Pilots SRL, contractul nr. CNAPM-06419-PTJ-01/01.08.2017 cu SC Maritime Pilot SRL şi contractul nr. CNAPM-06967-PTJ-01/10.05.2018 cu Intermodal Transports SRL - numai pentru portul Constanţa (în aşteptare cu documente suport)“.
Citeşte şi:
Oameni, apă şi bani!
Cine asigură serviciul de pilotaj în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia (documente)
„Documentele sunt necesare pentru a atesta capacitatea angajaţilor firmei de a desfăşura activitatea solicitată, fapt confirmat şi de Autoritatea Navală Română într-un punct de vedere transmis CN APM SA, la solicitarea noastră. Toţi ceilalţi semnatari ai contractelor de pilotaj nave maritime s-au conformat cerinţelor legale“, a mai precizat Nicolae Dan Tivilichi.
Conflictul dintre SC Intermodal Transports SRL şi Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA a ajuns şi la urechile judecătorilor din Tribunalul Constanţa.
Pe data de 24 martie 2017, SC Intermodal Transports SRL a chemat la judecată Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA. Pe data de 29 iunie 2017, magistraţii au admis acţiunea formulată de către Intermodal Transports SRL şi au dispus obligarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA să „încheie, în condiţiile art. 50 din OG 22/1999, republicată, şi în condiţiile Ordinului nr. 1008/2012, emis de Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, contractul pentru desfăşurarea activităţii de pilotaj maritim în portul Constanţa în termen de cinci zile de la rămânerea definitivă a hotărârii“.
În motivare, judecătorul care a soluţionat dosarul, respectiv Alexandru Ionuţ Burtescu, din Tribunalul Constanţa, arată că SC Intermodal Transports SRL a obţinut de la ANR autorizaţia de a realiza servicii de pilotaj, iar prin aceasta a dobândit dreptul de a presta serviciul de pilotaj în portul maritim Constanţa, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA fiind obligată astfel să încheie cu societatea comercială un contract. „Pentru încheierea contractului, pârâtul nu poate pretinde efectuarea de verificări cu privire la îndeplinirea condiţiilor sau a criteriilor de autorizare, întrucât autoritatea sa nu se extinde şi asupra atribuţiilor date în sarcina ANR. De asemenea, autorizaţia implică şi verificarea îndeplinirii condiţiilor de exercitare a activităţii în condiţii de siguranţă, astfel încât emiterea ei presupune îndeplinirea şi acestor condiţii în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 547/2014.
Prin urmare, pârâtul (n.r. Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA) nu poate condiţiona încheierea contractului în temeiul unor reglementări proprii sau prin pretinderea unor condiţii sau criterii suplimentare faţă de cele avute în vedere la emiterea autorizaţie, în acest caz, în calitate de administrator, neavând alte atribuţii decât acelea privind gestionarea efectivă a activităţilor de pilotaj ce se desfăşoară în portul Constanţa de operatorii autorizaţi şi asigurarea condiţiilor de prestare a acestor servicii în condiţii de egalitate pentru toţi operatorii economici“, se mai arată în motivare.
Tot în motivarea deciziei, judecătorul Alexandru Ionuţ Burtescu, din Tribunalul Constanţa, mai arată că „apărările pârâtului sintetizate prin întâmpinare şi notele scrise depuse la dosarul cauzei cu privire la lipsa de obiect, inutilitatea intervenţiei instanţei de judecată întrucât, aşa cum rezultă expres din discursul său, pârâtul refuză încheierea contractului prin aceea că pretinde ca încheierea acestuia să aibă loc în condiţiile efectuării unor verificări proprii cu privire la criterii şi capacităţi de exercitare a activităţii“.
„În esenţă, pârâtul consideră că obţinerea autorizaţiei, deşi dă dreptul la efectuarea de activităţi de pilotaj, acest fapt nu echivalează cu obligaţia de a încheia contractul fiind necesară şi o evaluare proprie a operatorului respectiv pentru a se încheia contractul. Abordarea este eronată întrucât, pe de o parte, nicio reglementare normativă nu prevede această posibilitate mai ales în condiţiile în care ANR este autoritatea statului care are atribuţii în acest, iar pe de altă parte îndeplinirea efectivă a obligaţiilor ce derivă din încheierea contractului nu se poate evalua anterior încheierii acestuia, operatorul economic urmând a răspunde evident în temeiul răspunderii contractuale, contravenţionale şi eventual penal pentru orice încălcare a clauzelor contractului şi a prevederilor legale, iar pierderea capacităţii de a desfăşura activitatea (pierderea sau reducerea dotărilor tehnice şi a personalului autorizat, de specialitate) atrage retragerea autorizaţiei sau neconfirmarea acesteia, consecinţa fiind, evident, şi pierderea dreptului de a desfăşura activitatea. În plus, în cadrul administrării activităţii de pilotaj, pârâtul are capacitatea de a gestiona asigurarea continuităţii serviciului prin folosirea operatorilor autorizaţi cu care a încheiat contracte, iar dacă activitatea se desfăşoară în condiţii optime cu operatorii actuali, cu atât mai mult se va putea realiza cu mai mulţi“, potrivit motivării judecătorului Alexandru Ionuţ Burtescu.
În contextul celor mai sus precizate, Tribunalul Constanţa a admis acţiunea promovată de către SC Intermodal Transports SRL şi a dispus obligarea CN Administraţia Porturilor Maritime SA să încheie, în condiţiile art. 50 din OG 22/1999, republicată, şi în condiţiile Ordinului nr. 1008/2012, emis de Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, contractul pentru desfăşurarea activităţii de pilotaj maritim în portul Constanţa în termen de cinci zile de la rămânerea definitivă a hotărârii.
Decizia Tribunalului Constanţa a fost contestată la Curtea de Apel Constanţa, instanţă care, la data de 23 aprilie, a menţinut hotărârea judecătorului Alexandru Ionuţ Burtescu, de la Tribunalul Constanţa.
Cu toate că între SC Intermodal Transports SRL şi CN Administraţia Porturilor Maritime SA a fost perfectat un contract de pilotaj nave maritime în Portul Constanţa, reprezentanţii societăţii comerciale susţin că, nici la acest moment, nu îşi pot desfăşura activitatea specifică.
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) asigură serviciul de pilotaj nave maritime în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia, prin intermediul unor operatori economici specializaţi şi autorizaţi, în baza unor contracte încheiate între companie şi aceşti operatori. Conform datelor oficiale, acest serviciu este realizat „în conformitate cu O.G. nr 22/1999, republicată, privind administrarea porturilor şi serviciile în porturi, şi O.M.T.I. nr. 1008/2012, privind stabilirea modului de derulare a serviciului de pilotaj al navelor maritime“.
Potrivit site-ului oficial, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa are perfectate următoarele contracte de pilotaj nave maritime, valabile până la data de 8 aprilie 2020: „Contractul nr. CNAPM-07725-PTJ-01/07.04.2015 cu SC Black Waters SA, contractul nr. CNAPM-02693-PTJ-01/01.08.2017 cu SC Black Sea Pilots SRL, contractul nr. CNAPM-06419-PTJ-01/01.08.2017 cu SC Maritime Pilot SRL şi contractul nr. CNAPM-06967-PTJ-01/10.05.2018 cu Intermodal Transports SRL - numai pentru portul Constanţa (în aşteptare cu documente suport)“.
Despre Intermodal Transports
Potrivit Registrului Comerţului, Intermodal Transports SRL are sediul social în Portul Constanţa. Asociaţi sunt: Mihai Miron Vasilescu, din Tulcea, cu o cotă de participare la beneficii şi pierderi de 50%, şi Sorina Kafali, din Ialomiţa, cu o cotă de participare la beneficii şi pierderi de 50%. În anul fiscal 2015, societatea cu 10 angajaţi a declarat o cifră de afaceri de 630.545 de lei şi un profit de 329.341 de lei. În 2016, cu 12 salariaţi, Intermodal Transports a avut o cifră de afaceri de 378.854 de lei şi o un profit de 94.722 de lei.Citeşte şi:
Oameni, apă şi bani!
Cine asigură serviciul de pilotaj în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia (documente)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii