ISU Dobrogea răspunde la întrebările ZIUA de Constanța Care este cea mai veche autoscară din județul nostru și unde este amplasată. Ce dotări au cele mai noi
ISU Dobrogea răspunde la întrebările ZIUA de Constanța: Care este cea mai veche autoscară din județul nostru
01 Mar, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
3420
Marime text
- La solicitarea cotidianului ZIUA de Constanța, oficialii Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Dobrogea al Județului Constanța au făcut o serie de percizări importante cu privire la numărul autospecialelor de salvare și intervenție de la înălțime aflat în dotarea inspectoratului, ce vechime au, la ce înălțime pot ajunge și unde sunt amplasate.
- De asemenea, reprezentanții ISU Dobrogea ne-au mai comunicat că nu au în dotare perne pneumatice.
- Cea mai veche autospecială (pe șasiu Roman (an fabr. 1982) se află la Stația de pompieri Mangalia.
Procurorii militari din cadrul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti continuă cercetările specifice în dosarul penal deschis după ce o femeie a murit marti, 16 februarie 2021, după ce a sărit de la balcon, în urma incendiului produs în apartamentul aflat la etajul șase. Procurorii militari fac cercetări in rem (cu privire la faptă), pentru neglijență în serviciu. În paralel, procurorii din cadrul Parchetului Judecătoriei Constanța au deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă și distrugere.
Pompilor constănțeni li se impută că autospeciala de salvare și intervenție de la înălțime a ajuns prea târziu, aspect comentat și de Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență: „autoscara care era la detașamentul apropiat apartamentului era defectă. Din cauza asta au plecat primele mașini de intervenții din zona apropiată și autoscara, care este la un alt detașament, la 8 kilometri distanță, în mod normal trebuia alertată imediat și plecată“.
La solicitarea cotidianului ZIUA de Constanța, oficialii Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Dobrogea al Județului Constanța au făcut o serie de percizări importante cu privire la numărul autospecialelor de salvare și intervenție de la înălțime aflate în dotarea inspectoratului, ce vechime au aceste achipamente, la ce înălțime pot ajunge, unde sunt amplasate și în câte misiuni au fost utilizate.
1. Câte autospeciale de salvare și intervenție de la înălțime are în dotare Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Dobrogea?
Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Dobrogea al Județului Constanța are în dosare cinci autospeciale de intervenție și salvare de la înălțime ( trei autospeciale de intervenție și salvare de la înălțime 42+-3m Iveco Magirus M42L, o autospecială de intervenție și salvare de la înălțime 37+-2m pe șasiu Iveco FF 160, o autospecială de intervenție și salvare de la înălțimi pe șasiu Roman 8135).
2. Ce vechime au autospecialele de salvare și intervenție de la înălțime aflate în dotarea ISU Dobrogea?
Vechimea autospecialelor este între 39 și 3 ani: autospeciala pe șasiu Roman – an fabricație 1982 – vechime 39 de ani, autospeciala pe șasiu Iveco FF 160 - an fabricație 2011 – vechime zece ani, autospeciale 42+-3m Iveco Magirus M42L – o autospecială fabricație 2017 și două autospeciale febricație 2018 – vechime 4 și 3 ani.
3. La ce înălțime pot ajunge autospecialele de salvare și intervenție de la înălțime aflate în dotarea ISU Dobrogea?
Autospecialele pot ajunge în condiții ideale la înălțimi de: macim 27 metri (autospeciala pe șasiu Roman), care prezintă doar pachetul de scări ce se cuplează la o pompă hidraulică, cu senzor de suprasarcină), maxim 39 de metri (autospeciala pe șasiu Iveco FF160), maxim 42 metri (autospecialele 42+-3m Iveco Magirus M42L).
Excluzând autospeciala pe șasiu Roman 8135, celelalte autospeciale de salvare de la înălțimi au senzori de vânt, senzori de planeitate pentru operațiunea de calare, senzori de proximitate ai nacelei față de obstacole din fața acesteia (nu se poate lipi de obstacol).
Pachetul de scări poate opera în condiții de siguranță, fără restricții ale senzorilor până la o viteză a vântului de maxim 12 m/s.
Înclinațiile maxime raportate la sarcina nacelei sunt de la +70 de grade până la -17 grade.
Capacitatea platformei (nacelei) este de maxim 3 persoane (sarcina în interiorul platformei nu poate depăși 270 kg).
Planeitatea terenului unde se poate instala autospeciala nu poate depăși 10 grade înclinație, în condiții de securizare a traficului în raza de acțiune a autospecialei, a poziționării departe de contactul cu cabluri electrice, tipul de sol de sub brațele de calare.
Astfel, dacă viteza vântului este mai mare de 12 m/s, sarcina din nacelă este în jurul greutății de 300 kg, calarea nu este făcută în condiții optime sau în funcție de unghiul de înclinare al pachetului de scări, înălțimea maximă de lucru poate scădea considerabil.
4. Unde sunt amplasate autospecialele de salvare și intervenție de la înălțime aflate în dotarea ISU Dobrogea?
Detașamentul de pompieri Detașamentul de pompieri „Slt. Fripis Marius Daniel“ Constanța Oraș: o autospecială 42+/-3m Iveco Magirus M42L, relocată în data de 17 februarie 2021 de la Detașamentul Cernavodă (an fabr. 2018); o autospecială pe șasiu Iveco FF160 (an fabr. 2011).
Detașamentul de pompieri Palas: o autospecială 42+/-3m Iveco Magirus M42L (an fabr. 2017).
Detașamentul de pompieri Medgidia: o autospecială 42+/-3m Iveco Magirus M42L (an fabr. 2018).
Stația de pompieri Mangalia: o autospecială pe șasiu Roman (an fabr. 1982).
5. La câte intervenții s-au deplasat autospecialele de salvare și intervenție de la înălțime aflate în dotarea ISU Dobrogea în perioada 2018 până în prezent?
Autospecialele de salvare și intervenție la înălțimi (autoscări), din dotarea inspectoratului, au intervenit în perioada 2018 până în prezent, la un număr de 132 de misiuni.
6. În cadrul intervențiilor autospecialelor de salvare și intervenție de la înălțime, câte au avut loc la incendii și câte la alte tipuri de intervenții, spre exemplu: salvare animale, desprindere țurțuri, table de pe acoperișuri, degajări?
Din totalul de 132 de misiuni ale autoscărilor, 42 au fost la incendii și 90 la alte situații de urgență.
7. Câte perne pneumatice de siguranță la sărituri are în dotare ISU Dobrogea și la câte intervenții au fost folosite în perioada 2018 până în prezent?
Inspectoratul nu are în dotare perne pneumatice, iar în perioada 2018 până în prezent nu au fost folosite la intervențiile desfășurate astfel de echipamente.
Citește și
Salvatorii de la ISU Dobrogea, anchetați de Parchetul Militar. Nu este prima dată. Să ne amintim de tragedia din aprilie 2014
Incendiu puternic pe bulevardul Mamaia. O femeie a sărit de la balcon
Ce spune șeful ISU Dobrogea. Care este procedura în astfel de situații. Trebuia folosită salteaua de salvare?
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii