Marian Rîșnoveanu, fost șef al Gărzii de Mediu Constanța – „Puteam să vin și astăzi la conducere”
Marian Rîșnoveanu, fost șef al Gărzii de Mediu Constanța – „Puteam să vin și astăzi la conducere”
02 Jul, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
4365
Marime text
- Marian Rîșnoveanu se judecă în continuare cu Garda Naţională de Mediu - Comisariatul General, după ce a fost sancționat disciplinar la finele lui 2020
- El a fost detașat la 1 ianuarie la București, după ce a condus Comisariatul Județean Constanța
- Detașarea s-a încheiat, iar Rîșnoveanu a precizat că va reveni la Constanța după ce își va termina proiectele din Capitală
Pe rolul Curții de Apel Constanța a fost înregistrat dosarul 8105/118/2020, în data de 29 iunie 2021. Obiectul dosarului este reprezentat de „Litigiu privind funcționarii publici”. Recurent reclamant este Marian Rîșnoveanu – la SCA Lițcanu și Gheorghiță, fostul comisar șef la Garda de Mediu Constanța. Intimat pârât este Garda Naţională de Mediu - Comisariatul General. Până la momentul publicării materialului nu a fost stabilit un prim termen.
Apelul a fost efectuat pe 18 iunie 2021, de către Marian Rîșnoveanu împotriva deciziei Tribunalului Constanța la speță. Soluția pe scurt a judecătorilor la data respectivă a fost „Respinge acţiunea precizată promovată de reclamanul Râsnoveanu Marian, în contradictoriu cu pârâta Garda Naţională de Mediu -Comisariatul General, ca nefondată. Ia act că nu s-au solicitat cheltuieli de judecată. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare, recurs ce va fi depus la Tribunalul Constanta. Pronunţată, prin punerea solutiei la dispozitia partilor prin mijlocirea grefei instantei, azi, 30.03.2021”.
Ce spune fostul comisar șef de la Constanța
Contactat telefonic, Marian Rîșnoveanu a precizat pentru cotidianul ZIUA de Constanța că prin acțiunea în instanță nu dorește decât să anuleze decizia de sancționare și, implicit, raportul comisiei de disciplină. Aceste documente au fost întocmite la finele anului 2020. La 1 ianuarie, Rîșnoveanu a fost detașat pe un post de IT la București, în cadrul Gărzii Naționale de Mediu pentru 6 luni. De la 1 iulie acesta ar fi putut să revină pe postul de la malul mării.
„Puteam să vin și astăzi (n.r. 1 iulie) la conducere. Dar mă știți. Mie nu îmi place să las lucrurile neterminate. Așa că îmi voi termina treburile începute pe postul meu de aici, iar într-una, două sau chiar trei luni voi reveni pe funcția pentru care am dat concurs”, a spus Marian Rîșnoveanu.
Prin acțiunea promovată și înregistrată la data de 16.12.2020 pe rolul Tribunalului Constanța - Secția de contencios administrativ și fiscal reclamantul Marian Rîșnoveanu a solicitat instanței, ca prin hotărârea ce o va pronunța să dispună:
- anularea Deciziei de sancționare nr.1380/04.12.2020 emisă de către pârâta;
- anularea Raportului Comisiei de disciplină nr.1491/CD/04.12.2020.
În raport de prevederile art.492 alin.8 din OUG nr.57/2019, se invocă excepția prescriptiei dreptului de a aplică sancțiunea disciplinara, întrucât decizia de sancționare a fost emisă peste termenul de 6 luni de la sesizarea Comisiei de Disciplină (CD); sesizarea CD se efectuează printr-o cerere depusă la registratura autorității in cadrul căreia funcționarul public isi desfășoară activitatea, iar de la această dată începe să curgă termenul de 6 luni în care se poate aplica sancțiunea disciplinară; câtă vreme sesizarea a fost depusă la registratura autorității în cadrul căreia funcționarul public își desfășoară activitatea la data de 27.05.2020, termenul de 6 luni s-a împlinit la data de 27.11.2020.
Pe de altă parte, se arată că în cuprinsul deciziei de sancționare nu este prevăzut termenul în care poate fi atacat actul administrativ, aspect ce atrage nulitatea de drept a deciziei.
Marian Rîșnoveanu, sancționat pentru „neglijență repetată”
Astfel, se arată că reclamantul a fost sancționat cu mustrare scrisă pentru săvârșirea faptei prevăzute de art.492 alin.2 lit.b din OUG nr.57/2019, ce vizează „neglijență repetată în rezolvarea lucrărilor" reținându-se că :
- nu a verificat documentele de deplasare ale subordonaților (ordinele de serviciu, ordinele de deplasare), actele de control întocmite și modul de înregistrare a acestora în registrele actelor de control
- nu a întocmit și semnat documentele de deplasare, nu a participat direct la repartizarea obiectivelor controlate, la încadrarea inspecțiilor pentru verificarea acestora si la verificarea activității comisarilor din subordine, nu a stabilit scopul si tipul inspecțiilor si nu a verificat si avizat actele de control întocmite în urma acestora, nu a stabilit scopul și tipul inspecțiilor și nu a verificat și avizat actele de control întocmite în urma acestora; din registrul inspecțiilor neplanificate al CJ Constanța reiese că aceste controale au fost încadrate eronat de comisarii de execuție;
- documentele de deplasare ale comisionarilor din subordine analizate de CD au fost semnate de doamna cms.T.M. chiar și în cazul în care comisarul șef se află în localitate și nu la sediul comisionariatului, iar înlocuitorul nu avea dreptul semnării acestor documente conform prevederilor Deciziei nr.1004/02.04.2019 a Comisarului General al GNM, ce viza că pe perioada când comisarul sef se află în concediu de odihnă/medical/pentru evenimente deosebite/fără plată sau pentru participare la cursuri de perfecționare, delegații externe / interne cu durata mai mare de 24 de ore, se pot delega atribuțiile și responsabilitățile funcției publice de conducere de comisarul șef unei alte persoane.
Se menționează ca anul 2019 a fost un an cu multe probleme pentru CJ Constanta - scufundarea navei Queen de la Midia Năvodari cu animale (oi), paza butoaielor conform rezoluției verbale și scrise a comisarului general al GM, controale pe plajă alături de reprezentanți ai Ministerului Turismului și ai Apelor Române, poluări accidentale, ISU, DSP, etc; aceste acțiuni au necesitat foarte mult prezența reclamantului la alte instituții ale statului roman si pentru ca sa nu fie periclitată activitatea comisariatului semna inlocuitoarea sa –T. M.; dispoziția verbala de la Comisariatul General legata de controalele la UAT-uri a fost să se meargă pe principiul prevenției fapt ce l-a comunicat și colegilor săi, iar in practică, decizia de aplicare a prevederilor legale este în sarcina echipei de comisari.
Se precizează că rapoartele de evaluare din ultimii 2 ani s-au încheiate cu acordarea calificativului foarte bine, semnalul șefilor ierarhici fiind în sensul că reclamantul își face treaba cu profesionalism și seriozitate; au existat și momente încordate în cadrul comisariatului, în care insă, prin discuții a reușit să ajungă împreună cu colegii săi la soluții unitare; acuzațiile care îi sunt aduse reclamantului au un caracter general, nu sunt punctuale și le consideră tendențioase.
Cu privire la situații referitoare la întârzierea transmiterii către comisari a solicitărilor privind formularea punctelor de vedere necesare pentru parcurgerea procedurii de reglementare la APM Constanța, se precizează că repartizarea acestora se corela cu traseele comisarilor pentru realizarea inspecțiilor de teren pentru controalele planificate și neplanificate; timpul de verificare și răspuns către APM este unul destul de scurt până la ședința CAT, iar volumul de munca al comisarilor este unul mare.
Cu toate acestea, Tribunalul Constanța a respins acțiunea lui Marian Rîșnoveanu, urmând să se stabilească la Curtea de Apel Constanța decizia finală.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii