Nimic despre „Casa Soarelui“ După 13 ani, Executivul a aprobat totuşi noii indicatori tehnico-economici pentru „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa cu profil de autostradă“! (documente)
Nimic despre „Casa Soarelui“: După 13 ani, Executivul a aprobat totuşi noii indicatori tehnico-economici
05 Apr, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
4231
Marime text
Guvernul României s-a întrunit ieri în şedinţă. Printre proiectele de acte normative incluse pe agenda şedinţei nu s-a regăsit, aşa cum anunţase conducerea Consiliului Judeţean Constanţa, şi hotărârea de Guvern pentru transmiterea imobilului în care a funcţionat „Casa Soarelui“, de pe strada Piatra nr. 4, din domeniul public al statului în domeniul public al judeţului Constanţa. După preluarea clădirii, administraţia judeţeană urma să predea imobilul Spitalului Judeţean de Urgenţă „Sfântul Andrei“ Constanţa.
În judeţul Constanţa sunt înregistraţi peste 25.000 de bolnavi oncologici. Vă reamintim că, la 1 septembrie 2017, Centrul Paliativ „Casa Soarelui“, care în ultimii zece ani a oferit asistenţă de specialitate miilor de pacienţi diagnosticaţi cu cancer, s-a văzut nevoit să pună lacătul pe uşă. Pentru fiecare caz internat, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate deconta 235 de lei/zi, bani suficienţi pentru ca aceşti oameni să fie trataţi cum se cuvine. Îngrijirea paliativă presupune îngrijirea activă totală a pacienţilor a căror boală nu mai răspunde la tratamentul curativ.
În schimb, Executivul a aprobat proiectul de hotărâre ce vizează modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1327/2005 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa cu profil de autostradă“.
Menţionăm că, pe 27 octombrie 2005, pe când premier era Călin Popescu Tăriceanu, iar Gheorghe Dobre - ministru al Transporturilor, a fost aprobată în şedinţă de Guvern finanţarea obiectivului de investiţii ai cărui indicatori tehnico-economici sunt aprobaţi conform art. 1. Finanţarea era prevăzută a se face dintr-un credit extern, acordat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, şi, în completare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în limita sumelor aprobate cu această destinaţie.
Potrivit proiectului, amplasamentul Variantei de ocolire a municipiului Constanţa este în sud-estul României, în judeţul Constanţa. Proiectul reprezintă tronsonul de Autostradă A4, asigurând continuitatea cu tronsonul final al Autostrăzii A2, parte integrantă a Axei Prioritare TEN - T7/Ramura nordică care străbate România de la vest la est pe traseul: Nădlac - Arad - Timişoara - Lugoj - Deva - Orăştie - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Cernavodă - Constanţa.
Varianta de ocolire a municipiului Constanţa este proiectată la profil de autostradă cu lungimea de 21,775 km şi viteza de proiectare de 140 km/h. Obiectivul, realizat în parte şi dat în exploatare, străbate în general terenuri agricole, viticole, pomicole, se desfăşoară în zona de nord-vest a oraşului Ovidiu, intersectează apoi o serie de drumuri care fac legătura între litoral şi localităţile din zonele adiacente acestuia (DN 3C, DC 87, DC 88, DC 89, DN3, DN 39E, DN 39), CF Bucureşti - Constanţa şi CF Constanţa - Mangalia, închizându-se în zona de nord a Portului Agigea (la nord de Canalul Dunăre - Marea Neagră).
Faţă de studiul de fezabilitate iniţial, pe baza căruia au fost aprobaţi în anul 2005 principalii indicatori tehnico-economici, a intervenit necesitatea adaptării unor soluţii la prevederile normelor, normativelor, standardelor în vigoare, precum şi a unor adaptări ce decurg în urma rezultatelor relevante, rezultatelor/concluziilor studiilor de teren aprofundate, cerinţelor acordului de mediu etc.
Principalele revizuiri faţă de studiul de fezabilitate din 2005 au constat în modificarea lungimii autostrăzii, creşterea numărului de poduri, pasaje şi podeţe, reconfigurări ale nodurilor rutiere şi suplimentarea zonelor privind consolidările terasamentelor. Necesitatea actualizării constă în asigurarea cadrului necesar finalizării în totalitate a obiectivului de investiţii şi a posibilităţii efectuării recepţiei finale.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta nota de fundamentare şi datele tehnice ale investiţiei „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa“.
În judeţul Constanţa sunt înregistraţi peste 25.000 de bolnavi oncologici. Vă reamintim că, la 1 septembrie 2017, Centrul Paliativ „Casa Soarelui“, care în ultimii zece ani a oferit asistenţă de specialitate miilor de pacienţi diagnosticaţi cu cancer, s-a văzut nevoit să pună lacătul pe uşă. Pentru fiecare caz internat, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate deconta 235 de lei/zi, bani suficienţi pentru ca aceşti oameni să fie trataţi cum se cuvine. Îngrijirea paliativă presupune îngrijirea activă totală a pacienţilor a căror boală nu mai răspunde la tratamentul curativ.
Proiect revizuit după 13 ani de la aprobare
În schimb, Executivul a aprobat proiectul de hotărâre ce vizează modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1327/2005 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa cu profil de autostradă“.
Menţionăm că, pe 27 octombrie 2005, pe când premier era Călin Popescu Tăriceanu, iar Gheorghe Dobre - ministru al Transporturilor, a fost aprobată în şedinţă de Guvern finanţarea obiectivului de investiţii ai cărui indicatori tehnico-economici sunt aprobaţi conform art. 1. Finanţarea era prevăzută a se face dintr-un credit extern, acordat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, şi, în completare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în limita sumelor aprobate cu această destinaţie.
Potrivit proiectului, amplasamentul Variantei de ocolire a municipiului Constanţa este în sud-estul României, în judeţul Constanţa. Proiectul reprezintă tronsonul de Autostradă A4, asigurând continuitatea cu tronsonul final al Autostrăzii A2, parte integrantă a Axei Prioritare TEN - T7/Ramura nordică care străbate România de la vest la est pe traseul: Nădlac - Arad - Timişoara - Lugoj - Deva - Orăştie - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Cernavodă - Constanţa.
Varianta de ocolire a municipiului Constanţa este proiectată la profil de autostradă cu lungimea de 21,775 km şi viteza de proiectare de 140 km/h. Obiectivul, realizat în parte şi dat în exploatare, străbate în general terenuri agricole, viticole, pomicole, se desfăşoară în zona de nord-vest a oraşului Ovidiu, intersectează apoi o serie de drumuri care fac legătura între litoral şi localităţile din zonele adiacente acestuia (DN 3C, DC 87, DC 88, DC 89, DN3, DN 39E, DN 39), CF Bucureşti - Constanţa şi CF Constanţa - Mangalia, închizându-se în zona de nord a Portului Agigea (la nord de Canalul Dunăre - Marea Neagră).
Faţă de studiul de fezabilitate iniţial, pe baza căruia au fost aprobaţi în anul 2005 principalii indicatori tehnico-economici, a intervenit necesitatea adaptării unor soluţii la prevederile normelor, normativelor, standardelor în vigoare, precum şi a unor adaptări ce decurg în urma rezultatelor relevante, rezultatelor/concluziilor studiilor de teren aprofundate, cerinţelor acordului de mediu etc.
Principalele revizuiri faţă de studiul de fezabilitate din 2005 au constat în modificarea lungimii autostrăzii, creşterea numărului de poduri, pasaje şi podeţe, reconfigurări ale nodurilor rutiere şi suplimentarea zonelor privind consolidările terasamentelor. Necesitatea actualizării constă în asigurarea cadrului necesar finalizării în totalitate a obiectivului de investiţii şi a posibilităţii efectuării recepţiei finale.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta nota de fundamentare şi datele tehnice ale investiţiei „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa“.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii